SEO i 2024: Sådan gik vores kunde fra 8.000 til 30.000 i organisk trafik

17
April
2024
Skrevet af:

Velkommen tilbage til 3. og sidste afsnit i vores mini-serie: SEO i 2024. I afsnit 1 snakkede vi om Googles nyeste opdatering til deres søgealgoritme. Vi gennemgik hvilken indflydelse den har på, hvordan vi bør arbejde med SEO i 2024, og hvordan vi undgår at blive straffet for AI-indhold.

I afsnit 2 gik vi skridtet videre og gav dig værktøjerne til at ranke på selv de mest konkurrenceprægede søgeord i 2024. Med udgangspunkt i en mini-case med Coloplast viste vi, hvordan "Helpful Content" ser ud i 2024, og hvordan du kan erobre den øverste placering med en kombination af influencer-videoer, førstehåndsberetninger og guides.

Et praktisk eksempel på godt SEO arbejde

For at slutte af med maner, har vi samlet alt, vi har lært fra de første to afsnit i en step-by-step-gennemgang af, hvordan vi har vækstet vores e-commerce kunde, Staby Fliser & Hegn A/S´s organiske trafik med 300% på et år.

Casen er et pragteksemplar på, hvordan vi mener, du bør arbejde med SEO i 2024, og følger vores nyeste SEO-framework, som har resulteret i +350 nye keywords i top 3 og +300% stigning i organisk trafik (Fra 8.000 til 31.000 md. besøgende).📈

Casen er 32 minutter og propfyldt med konkrete eksempler og gode indsigter. Men du får også lige en oversigt, så du kan skippe til lige det emne, der er mest relevant for dig:

01:28 - Præsentation af case.

03:08 - Hvordan en teknisk SEO audit og fokus på Core Web Vitals fordoblede trafikken på sitet.

06:28 - Hvorfor SEO er fundamentet i dit marketing mix.

08:00 - Hvorfor/hvordan vi arbejder med SEO sprints i Conversio

12:00 - Brancheindsigt frem for søgeordsanalyse.

13:01 - Vores gratis søgeordsværktøj: Keyword-Insights⚡️

15:03 - Konkrete eksempler på kategoristruktur, topic-clusters, content og SEO optimeringer på staby-fliser.dk

18:46 - Helpful Content i form af "Inspirations universe", blogindlæg, billeder og sociale medier.

20:16 - Spørgsmål fra seerne og potentiale analyser.

24:49 - "Skal man kun have én side med inspiration eller én side for hver kategori?"

28:51 - "Hvordan undgår I, at inspirationssiderne kannibaliserer på kategorisiderne?"

Sagde vi noget fornuftigt?🤞

Book en uforpligtende og hyggelig virtuel kaffedate med Kristoffer Saxtrup, hvis du har et spørgsmål til indholdet, eller hvis du ønsker at høre mere om Conversio.

Eller kvalificér os som partner med en potentiale-analyse af jeres marketing setup via vores Insights tool 🔍

Med dette værktøj kan vi på få sekunder lave et udtræk på tværs af platforme og analyseværktøjer med alt den data, der er nødvendig for at lave en gennemgående marketing audit.

Alt I skal gøre er at svare på et par spørgsmål og connecte jeres Google-konto👇

Så vender vi tilbage inden for 48-72 timer med et forkromet overblik over dit nuværende marketing setup samt helt konkrete indsigter i:

  • kritiske fejl og mangler, der SKAL fikses med det samme
  • lavthængende frugter i form af optimeringer, der kan skabe bedre resultater lige nu og her
  • en potentiale-vurdering og forslag til fremtidige strategier, der kan løfte jer videre fra jeres nuværende niveau.

Alt sammen uden, I skal ind og give os adgang til diverse konti. Værktøjet tager et "snapshot" via API'en, vi laver vores analyser ud fra.

Hop ind lige her, og prøv det af: https://insights.conversio.dk/

Vi ses!👋

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker at vide mere om emnet, eller står med konkrete udfordringer.
Jonas Venning Larsen
Head of SEO, Partner
jonas@conversio.dk+45 70 666 515
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tak for din tilmelding af vores nyhedsbrev
Noget gik galt - prøv igen