Vækst med Google Ads: Google Ads skaffer trafikken — ikke konverteringerne

3
June
2024
Skrevet af:

Dette er afsnit 4 i en miniserie på 4 afsnit. Se afsnit 1, 2 og 3 i vores miniserie med Mathias Strand Nielsen lige her: Vækst din webshop - Oversigt📈

I de tre forrige afsnit i vores miniserie, Vækst med Google Ads, har vi gennemgået emner som tracking, budgetfordeling og Performance Max. Alle tre emner danner grundstenen til at komme godt i gang med Google Ads.

I dag flyver vi op i den metaforiske helikopter for at se på Google Ads’ rolle i samspil med andre marketingindsatser.🚁

For Google Ads er fantastisk til at skabe opmærksomhed til dit brand og anskaffe trafik. Men konverteringerne sker på webshoppen (no shit), og derfor er konverteringsoptimering et afgørende element i et godt Google Ads setup.

"Jeg plejer jo egentligt at sige, at det nemmeste for mig som Ads Specialist er skabe trafik til en webshop. Men jeg kan ikke få folk til at købe. Det er webshoppen, der er ansvarlig for, at det sidste skridt også virker, når brugeren kommer ind.” - Mathias Strand Nielsen

I sidste ende er Google Ads kun god, hvis landingssiden også er god. Man kan have den bedste Google Ads-kampagne målrettet til en helt perfekt målgruppe. Men hvis landingssiden ikke er konverteringsoptimeret, kan dine kampagner være ligegyldige. ⛔

Se med herunder og find ud af, hvordan du får mest ud af din Google Ads-indsats. 👇

Book Mathias Strand Nielsen til en uforpligtende Google Ads Audit, hvor I gennemgår jeres nuværende Google Ads Setup. Det er ganske uforpligtende og han har tider hver tirsdag, onsdag og fredag.

Hvis du ønsker en dybere gennemgang af dit setup, kan du med fordel hoppe ind på insights.conversio.dk, vælg "Paid Search" og "Tracking" og connecte jeres GA4 og Google Ads-konto.

Så vender vi tilbage inden for 48-72 timer med en gennemgående audit af hele nuværende marketing setup baseret på erfaring og indsigter i +100 mio. adspend fordelt 470 annoncekonti.

Fra vores analyse vil du få helt konkrete indsigter i:

  • kritiske fejl og mangler, der SKAL fikses med det samme
  • lavthængende frugter i form af optimeringer, der kan skabe bedre resultater lige nu og her
  • en potentiale-vurdering og forslag til fremtidige strategier, der kan løfte jer videre fra jeres nuværende niveau.

Alt sammen uden I skal ind og give os adgang til diverse konti. Værktøjet tager et "snapshot" via API'en, vi laver vores analyser ud fra. Når analysen er færdig, sletter vi dataen igen.

Hop ind lige her, og prøv det af: https://insights.conversio.dk/

Vi ses!👋

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker at vide mere om emnet, eller står med konkrete udfordringer.
Kristoffer Saxtrup Nielsen
Head of Growth
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tak for din tilmelding af vores nyhedsbrev
Noget gik galt - prøv igen