Produktfeeds

Hvis du ønsker at få mest muligt ud af din betalte annoncering, bør du arbejde feedoptimering - eller få nogle til at hjælpe dig med det. Produktfeeds bør nemlig altid være opdateret, så du ikke mister synlighed, spilder annoncekroner eller ender med frustrerede kunder, der ikke får, hvad de bliver lovet.

Hvad siger vores kunder?

Produktfeeds og feedoptimering er en central del af din betalte annoncering

Hvis du gerne vil i gang med betalt annoncering, kommer du ikke udenom at skulle bruge et produktfeed. Feedet benyttes til at sende relevante produktdata til de forskellige markedsføringsplatforme, og for rigtig mange B2C-virksomheder kommer en stor synlighed og omsætning ofte fra produktspecifikke annoncer. Derfor bør det være et centralt fokus for annoncører.

Hos Conversio har vi erfaring med forskellige eksterne feed-moduler. Vi arbejder primært med DataFeedWatch, men kan også understøtte WakeUp Data. Med eksterne feed-moduler er vi i stand til at hjælpe jer med at holde jeres produktfeeds up-to-date og tilpasset efter best practices.

Få hjælp til feedoptimering, så du møder platformenes forskellige krav, og det passer til din branche

Forskellige markedsføringsplatforme, som fx Google, Pricerunner og Meta, har forskellige krav til, hvordan et produktfeed skal se ud. Produktfeeds er vores måde at optimere populære kampagnetyper, som Performance Max, Shopping, Dynamisk produktannoncer, Pricerunner mv. Derfor er arbejdet med optimering af feeds centralt i vores daglige arbejde med produktspecifik annoncering. 

Derudover har forskellige brancher forskellige behov. Fx har virksomheder, der sælger møbler og interiør, flere forskellige fragtløsninger til lidt større produkter, som oftest ikke indgår i en fri fragt-beregning. Derfor er det vigtigt at få lavet en opsætning, som tager højde for nogle parametre, så den korrekte fragtpris fremgår i Googles resultater. Det kan spare en annoncør for tomme kliks og frustrerede kunder, som ikke får det, de bliver lovet.

Et andet eksempel kan være berigelse af et feed for at øge synligheden. Her arbejder vi ofte med titler og beskrivelser, som er det mest centrale punkt i Shopping-annonceringen. I Google Shopping kan vi ikke styre hvilke søgeord, vi præcist vil vises på, som vi kan med almindelige søgekampagner. Derfor er det vigtigt at få relevante informationer med i produktets titler og beskrivelser. Det kan være et brand, størrelse på tøjet, farve, materiale eller andre ting, som en slutbruger sandsynligvis vil inkludere i sin søgning, når der skal købes.

Det er altså en vigtig del af betalt annoncering at arbejde med feedoptimering, så du kan få mest muligt ud af din annoncering. 

Vil du høre mere om feedoptimering og DataFeedWatch, tager vi gerne en uforpligtende snak med dig. Vi kan kontaktes på telefon 70 66 65 00 eller på hello@conversio.dk.

Lasse Meldgaard
Senior Digital Marketing Specialist
lme@conversio.dk
+45 70 666 525
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld formularen nedenfor, og lad os tage en dialog for at afdække, som vi sammen kan flytte din e-commerce-forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen