Staby Fliser & Hegn

Staby Fliser & Hegn arbejdede selv med content og on-page SEO, men manglede en retning samt strategi for arbejdet. Et samarbejde med Conversio blev derfor sat i gang, hvilket har resulteret i mærkbare resultater. Som følge af det intensive SEO-arbejde har Staby Fliser & Hegn bl.a. haft en omsætningsstigning i højsæsonen på 70 %.

services

SEO

Manglende retning og strategi for SEO

Hos Staby Fliser & Hegn arbejdede de selv med content og on-page SEO og havde allerede opnået en fornuftigt synlighed, hvor virksomheden rangerede på 720 søgeord i top-10 på Google, heraf 261 i top-3. Dog havde Staby Fliser & Hegn kun få topplaceringer på søgeord med høj volumen, og de formåede ikke at dække hele kunderejsen på deres produkter. Der var desuden også mange relevante søgeord, som virksomheden slet ikke havde indhold til, hvorfor de ikke rangerede på disse. 

Martin Lauridsen, medejer og marketingansvarlig hos Staby Fliser & Hegn, handlede meget ud fra mavefornemmelser mht. content og on-page SEO og måtte erkende, at han manglede en sparringspartner, der kunne lave de rigtige analyser og bygge en databaseret strategi, som han kunne arbejde ud fra. Conversio blev derfor sat i spil og efter nogle indledende analyser af synlighed, konkurrence og site, stod det klart, at det ville være ideelt at arbejde i SEO-sprints.

SEO-sprints tog Staby Fliser & Hegn fra synlighed til dominans

Samarbejdet med Conversio startede ud med en snak om prioritering af produktkategorier, hvorudfra en plan blev lagt med de højst prioriterede produktkategorier øverst på listen over opgaver. Arbejdsgangen med SEO-sprints var følgende:

  • søgeordsanalyse på kategorien
  • kortlægning af eksisterende synlighed på søgeordene
  • analyse af konkurrencesituationen på søgningerne inden for kategorien
  • anbefalinger til optimering af eksisterende indhold 
  • eliminering af kannibalisme (flere landingssider der målretter samme søgeord)
  • opbygning af topic clusters (hvor det gav mening)
  • oprettelse af nye landingsside for bedre at kunne svare på søgeintentionen
  • opbygning af eksterne links til kategorierne.

Sideløbende har vi også arbejdet med mere universelle tiltag, bl.a. flytning af sitet til en anden server, så hastigheden derpå blev optimeret, samt fokus på at kunne bestå Googles Core Web Vital-test. Sitet spiller nu 100 % rent teknisk, og vi har opbygget solide topic clusters på tværs af alle vigtige kategorier.

70 % stigning af omsætning i marts 2024 kontra marts 2023

Som følge af det intensive SEO-arbejde, hvor Conversio over tid kom i dybden med content-analyser og efterfølgende optimering på samtlige kategorier, har vi set mærkbare resultater hos Staby Fliser & Hegn. Først og fremmest er sitet gået fra at rangere i top-3 på 261 søgeord til nu — blot et år efter — at rangere i top-3 på 608 søgeord. Kigger vi på søgeord, der rangerer i top-10, havde Staby Fliser & Hegn 720 søgeord i 2023, hvor de nu har 1.851 i 2024. Synligheden er altså markant forbedret.

Sammenligner vi Google Search Consoles data fra 1. januar til 4. april 2024 med samme periode i 2023, ser vi følgende:

  • Klik: 20.800 → 34.500
  • Eksponeringer: 671.000 → 1,34 mio.
  • Gns. position: 9,9 → 8,4

En væsentlig forskel i antal klik på vigtige søgeord er også at spore:

  • Raftehegn: 47 → 275
  • Hegn til haven: 9 → 236
  • Hegn: 33 → 203
  • Herregårdssten: 48 → 191
  • Trædesten: 61 → 179

Det primære formål med samarbejdet er naturligvis at skabe vækst, og vores fornemmeste opgave er at sikre, at Staby Fliser & Hegns investering i Conversio giver afkast. For Staby Fliser & Hegn har den markant forbedrede online tilstedeværelse haft en tydelig indvirkning på forretningen. En stigning på 30 % i opkald til butikken og en 40 % stigning i webshoppens omsætning fra 2023 til 2024 viser klart, at veludført SEO-arbejde bidrager til faktisk forretningsvækst, ikke bare øget trafik. Dette understreges yderligere af en 70 % omsætningsstigning i højsæsonen hidtil sammenlignet med sidste år, en 30 % årlig omsætningsvækst, og en 60 % stigning i generelle kundehenvendelser. 

Efter bare et års samarbejde med Conversio har Staby Fliser & Hegn altså cementeret sin plads i toppen af søgeresultaterne i en meget konkurrencepræget branche, hvilket også har afspejlet sig positivt i virksomhedens omsætning. Og heldigvis er det sådan med SEO, at når man først har opnået dét niveau af autoritet, kræver det enormt hårdt arbejde for konkurrenterne at overhale. Samtidig står Staby Fliser & Hegn i en gunstig position til at indtage endnu flere førstepladser og dermed blive endnu mere dominerende i søgeresultaterne.

“Staby Fliser & Hegns samarbejde med Conversio har været en gamechanger for vores forretning. Deres SEO-arbejde har været med til at booste vores onlinesalg markant og drevet flere henvendelser og besøgende til vores fysiske butik. Fra første møde med Thomas har samarbejdet været en fornøjelse.”
Martin Lauridsen
Medejer og Marketingansvarlig, Staby Fliser og Hegn ApS
teamet bag
Thomas Boddum Bjerregaard
Thomas Boddum Bjerregaard
SEO Specialist
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld formularen nedenfor, så vi kan indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen