For at nå vores målsætning, som var at konvertere synlighed til omsætning, måtte vi tage et skridt tilbage til strategien og analysere forretningens marketingindsats som helhed, og SEOs rolle herunder. Det kan vi, fordi vi i huset har specialister i alle discipliner inden for online marketing.
I samarbejde med Staby Fliser & Hegn fokuserede vi på content og on page-optimering. Vi lavede nye landingssider til relevante søgeord, inddelte dem i topic clusters og byggede stærke links. Vi eliminerede søgeordkannibalisme, og Martin brugte sin ekspertise til at producere nyt og bedre content til sitet. Gennem hele forløbet afholdt vi løbende koordineringsmøder for at sikre, at alle arbejdede mod samme mål.
Alt dette gav et boost i organisk trafik – men ikke så meget, som vi havde forventet, og afkastet manglede. Selvom sitets content og SEO-tekster var forbedret betydeligt, var Google ikke tilfreds. Noget var altså grundlæggende galt med sitet.
Det er egentlig meget logisk, at godt content er ligegyldigt, hvis brugeroplevelsen er dårlig. Men SEO-arbejde er aldrig spildt – det viste sig senere i processen.
