Hans Høj Lagerinventar

Det kan være noget af en mundfuld at skulle navigere i et komplekst landskab af søgeord, landingssider og konkurrerende kategorier, hvis man ønsker at arbejde strategisk med SEO og vækste sin forretning. Derfor fik HHL hjælp af Conversio, så de undgik søgeordskannibalisme, der ville være en hindring for vækst.

services

SEO
Content

Et ønske om at vækste forretningen

Hans Høj Lagerinventar A/S (HHL) udvikler, importerer og forhandler alt inden for lagerinventar, fx pallereoler, lagerreoler, vogne og løfteudstyr. De havde et brændende ønske om at vækste forretningen, og derfor var en udvidelse af deres samlede marketing-setup, heriblandt SEO, en nødvendighed.

De havde en hjemmeside med mange forskellige kategorier og produkter, der gjorde, at der var en relativt stor og dyb struktur på siden. Derudover var der tidligere arbejdet meget med ekstern linkbuilding. Det betød, at der var noget uudnyttet værdi, som skulle åbnes op for og udnyttes endnu bedre for at kunne vækste forretningen, som var deres ønske.

Store sites kræver et fuldt overblik og solid struktur

Derfor blev fokus at få styr på søgeord og de mange forskellige landingssider. Der blev igangsat et større analysearbejde, hvor både søgeord og landingssider blev mappet op med hinanden. Det gjorde vi for at skabe et komplet overblik over, hvad der skulle gøres på sitet. Derudover kunne vi også få en helt klar styring på, hvor vi ønskede de forskellige søgeord skulle lande - og ikke mindst stoppe den søgeordskannibalisme, der var opstået tidligere. For sider med en dyb struktur med mange kategorier og underkategorier, der ligner hinanden, men samtidig er forskellige, kræver det nemlig et godt overblik og styring for netop at undgå kannibalisme på søgeord. 

Dette kombineret med en solid content-strategi resulterede i, at Google lige pludselig forstod, hvilke sider der var mest relevante for de respektive søgeord, hvilket gav en mærkbar forbedring i placeringer på søgeordene. Det var tydeligt, at Google tidligere havde været i tvivl om, hvilke landingssider den skulle vise på de forskellige søgeord — simpelthen fordi der manglede en klar kortlægning af, hvilke sider der skulle rangere på hvilke søgeord. En hovedrengøring af interne links, title tags og content har gjort, at Google nu forstår forholdet mellem siderne på HHL.dk, og der er ikke længere problemer med kannibalisme.

Markant udvikling i organisk trafik og placeringer

Det stod hurtigt klart, at der var en hel del uudnyttet værdi, som skulle arbejdes henimod at åbne. Det lykkedes efter et par måneders arbejde med stor fokus på netop struktur, styring af landingssider, søgeord, content og linkbuilding. 

For HHL har det betydet en markant stigning i den organiske trafik og placeringer på strategiske søgeord. Antallet af klik er steget med 5.120 fra juni til december 2023 i sammenligning med 2022, og eksponeringer i samme periode på disse vigtige søgeord er fløjet i vejret med en stigning på 305k. Derudover er de på bare 11 måneder gået fra at have 98 søgeord i top-3 til nu at have 195 — de har endda haft et par søgeord uden for top-100, hvor de i dag ligger nr. 1.

"Conversio har gennem et tæt samarbejde hjulpet os med at øge vores synlighed på Google markant. Det har ført til en markant stigning i vores salg i Danmark, Tyskland, Østrig, Polen, Sverige, Norge og nu også Holland. Alt tyder på at et forsat tæt samarbejde vil føre til yderligere fremgang i salget."
Hans Høj
Indehaver, Hans Høj Lagerinventar A/S
teamet bag
Johannes Helleland
Signe Jelsdal
Thomas Boddum Bjerregaard
Lasse Meldgaard
Frederik Nørgaard
Andreas Faaborg
Johannes Helleland
Client Director, Partner
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld formularen nedenfor, så vi kan indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen