Tracking og analyse

Tracking og analyse af data bør være en 1. prioritet, når vi taler online marketing. Data giver nemlig det bedste grundlag for at udvikle og arbejde med en effektiv marketingstrategi. Derfor bør du sørge for, at du tracker korrekt, så du kan få mest muligt ud af dine annoncekroner.

Hvad siger vores kunder?

Tracking er grundstenen i enhver marketingindsats

Når du som webshopejer vælger at investere i din marketingindsats, skulle den ultimativt gerne ende med at understøtte din webshops forretning og økonomi. Men for at du kan bygge en effektiv online marketingstrategi og kunne skrue på de parametre, der virker, er du nødt til at sørge for, at du tracker dine data korrekt.

I Conversio sørger vi for korrekt opsætning af forskellige tracking-muligheder, så vi sammen kan danne os det fulde overblik over de dele, vi ønsker at måle på. Er tracking ikke opsat korrekt, kan vi ikke indsamle nok data eller få de værdifulde indsigter, som tracking giver. Vi tracker fx gennem GA4, Google Tag Manager og Meta Pixel, bare for at nævne nogle få. På den måde kan vi tracke på både salg og mikro-konverteringer, som fx klik på telefonnummer og mailadresser, der hjælper os med at forstå kundernes købsadfærd. 

Beslutninger bør tages ud fra data og analyse

Utilstrækkelig tracking giver utilstrækkelige data og analyser. Dermed kan du ende med at tage essentielle beslutninger ud fra et uoplyst grundlag. Det vil du selvfølgelig gerne undgå, da det i sidste ende kan ende med at koste dig og din webshop dyrt. 

Med korrekt opsat tracking skulle de data, der bliver indsamlet, dog være nok til at lave analyser og dermed tage gode beslutninger på baggrund af det. På den måde vil du bedre kunne se, hvilke områder der skal prioriteres i din digitale marketingindsats. Og det kan vi hjælpe dig med! 

Vil du høre mere om tracking og analyse, tager vi gerne en uforpligtende snak med dig. Vi kan kontaktes på telefon 70 66 65 00 eller på hello@conversio.dk.

Se vores case
Vi har i flere år nu ledt efter en løsning til at få vores forskellige data op på et samlet dashboard. Det er lykkedes med hjælp fra Andreas fra Conversio. Processen har været helt lige til, og de har lynhurtigt tilpasset vores ønsker til en fordelagtig pris. Stor anbefaling herfra.
Jannik Dobusz
Stifter & Direktør, UngTilUng
Andreas Lodahl
Head of Product Development
alo@conversio.dk
+45 70 666 500
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld venligst formularen nedenfor, og lad os indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen