HANDELSBETINGELSER FOR CONVERSIO ApS
Gældende fra: 7. oktober 2025
CVR-nr.: 34481016
Adresse: Søren Frichs Vej 36M, 2, 8230 Åbyhøj, Danmark
1. ANVENDELSESOMRÅDE OG AFTALEGRUNDLAG
1.1. Nærværende handelsbetingelser (“Betingelserne”) gælder for alle aftaler om levering af ydelser og software mellem Conversio ApS (“Conversio”) og erhvervskunder (“Kunden”).
1.2. Betingelserne finder alene anvendelse på aftaler med erhvervskunder. Der er aftalefrihed mellem parterne, og der gælder ingen fortrydelsesret.
1.3. I tilfælde af modstrid mellem Betingelserne og det konkrete aftalegrundlag (den indgåede aftale med Kunden), har vilkårene i aftalegrundlaget forrang.
2. YDELSER
- Engangsydelser (herunder fx strategi, analyser, opsætning og klippekort).
- Retainerydelser (løbende marketingydelser).
- Software (webshop-platform).
2.2. Det nærmere indhold og omfang af ydelserne fremgår af den konkrete aftale mellem parterne.
3. KLIPPEKORT
3.1. Som en del af engangsydelserne tilbyder Conversio klippekort, hvor arbejdstid registreres pr. påbegyndt kvarter.
3.2. Kunden kan til enhver tid anmode om en opgørelse over forbrug og resterende timer.
3.3. Et klippekort er gyldigt i 12 måneder regnet fra fakturadatoen. Eventuelle ubrugte timer bortfalder efter denne periode uden mulighed for refundering.
4. PRISER OG BETALING
4.1. Alle priser er eksklusiv moms, medmindre andet er specifikt anført.
4.2. Fakturering sker som følger:
Engangsydelser: Faktureres ved aftaleindgåelse.
Retainerydelser: Faktureres forud for 1 måned ad gangen.
Software: Faktureres forud for 3 måneder ad gangen.
4.3. Betalingsfristen er 8 dage netto fra fakturadato, medmindre andet er aftalt skriftligt.
4.4. Ved forsinket betaling gælder følgende:
Rykkergebyr: Kr. 100 pr. rykker. Der kan maksimalt udsendes 3 rykkere.
Morarente: 2 % pr. påbegyndt måned, regnet fra forfaldsdatoen.
Inkasso: Efter tredje rykker forbeholder Conversio sig retten til at overdrage kravet til inkasso via samarbejdspartner uden yderligere varsling.
4.5. Ved manglende betaling for marketingydelser eller webshop-licenser forbeholder Conversio sig retten til at stoppe arbejdet samt suspendere adgangen til webshop platformen, indtil betaling er modtaget.
5. OPSIGELSE
5.1. Løbende aftaler kan opsiges med følgende varsel:
Marketingydelser på månedlig retainer: 1 måneds varsel til udgangen af en måned.
Software på månedlig licens: 3 måneders varsel til udgangen af en måned.
5.2. Opsigelse skal ske skriftligt.
5.3. Ved opsigelse betales for hele opsigelsesperioden i henhold til gældende aftale.
6. BRUG AF KUNDE SOM REFERENCE
6.1. Medmindre andet er aftalt skriftligt, forbeholder Conversio sig retten til at benytte Kunden som reference, herunder til case-publicering og visning på egne platforme såsom website og sociale medier.
6.2. Dette omfatter blandt andet brug i markedsføringsmateriale, på hjemmesiden og i forbindelse med forespørgsler fra potentielle kunder.
7. BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER
7.1. I forbindelse med levering af ydelser kan Conversio behandle personoplysninger på vegne af Kunden.
7.2. Parternes rettigheder og forpligtelser i forbindelse med behandling af personoplysninger fremgår af Conversios Databehandleraftale, som er tilgængelig på: https://conversio.dk/databehandleraftale
7.3. Conversios privatlivspolitik er tilgængelig på: https://conversio.dk/cookie-og-privatlivspolitik
8. UNDERLEVERANDØRER
8.1. Conversio forbeholder sig retten til at anvende underleverandører til opfyldelse af sine forpligtelser over for Kunden.
8.2. Conversio er ansvarlig for underleverandørernes arbejde som for eget arbejde.
8.3. Conversio bærer ikke ansvaret for ydelser leveret af tredjeparter, som Kunden selv har valgt og indgået aftale med. Conversios ansvar omfatter udelukkende underleverandører, som er honoreret af Conversio.
9. KUNDENS FORPLIGTELSER
9.1. Kunden garanterer, at alt indhold – herunder tekst, billeder, logoer og øvrig grafik – som leveres til Conversio til brug for markedsføring eller udvikling, enten er Kundens ejendom eller frit kan anvendes gennem nødvendige licenser og tilladelser.
9.2. Kunden forpligter sig til at holde Conversio skadesløs for ethvert krav fra tredjemand vedrørende dette materiale, herunder krav om erstatning og udgifter til juridisk bistand.
10. FORTROLIGHED
10.1. En forudsætning for samarbejdet er, at Kunden og Conversio er enige om, at al udveksling af fortrolig viden og information mellem parterne forbliver fortrolig, medmindre andet er aftalt.
10.2. Fortrolig information omfatter alle oplysninger af teknisk, kommerciel eller forretningsmæssig karakter, som parterne modtager fra hinanden.
10.3. Fortrolighedsforpligtelsen gælder også efter aftalens ophør.
11. IMMATERIELLE RETTIGHEDER
11.1. Samtlige immaterielle rettigheder knyttet til software – herunder ophavsretten til software og samtlige tilknyttede moduler – tilhører eksklusivt Conversio.
11.2. Dette omfatter også immaterielle rettigheder til værktøjer, processer, modeller, komponenter, kildekoder, kildefiler og dokumentation, der udvikles af Conversio i forbindelse med levering til Kunden.
11.3. Enhver anvendelse uden forudgående skriftligt samtykke fra Conversio er forbudt.
11.4. Kunden tildeles dog en tidsubegrænset, vederlagsfri brugsret til det grafiske design til software og materiale, som Kunden har fået udarbejdet og betalt for.
11.5. Brugsretten omfatter ikke adgang til kildefiler, kildekoder eller råmaterialer hertil.
11.6. Conversio er ikke ansvarlig for brugen af Kundens eller tredjemands billeder, tekster og grafiske elementer på webshoppen eller i marketingmateriale.
12. ANSVARSBEGRÆNSNING
12.1. Conversio er alene erstatningspligtig for produktansvar, såfremt et sådant kan støttes på ufravigelige lovbestemmelser, og fraskriver sig dermed ethvert yderligere ansvar af enhver art, som ikke kan støttes på sådanne lovbestemmelser.
12.2. Et eventuelt erstatningskrav over for Conversio kan aldrig overstige fakturabeløbet for den konkrete leverede ydelse, som kravet vedrører.
12.3. Uanset det i punkt 12.2 nævnte, påtager Conversio sig ikke noget ansvar for driftstab, tabt avance eller andet indirekte tab.
13. FORCE MAJEURE
13.1. Conversio er ikke ansvarlig for forsinkelse eller anden misligholdelse, som skyldes krig, strejke, lockout og anden force majeure, herunder politiske forhold, som ligger uden for Conversios kontrol, og som ikke ved aftalens indgåelse burde have været taget i betragtning.
13.2. Conversios forpligtelser i henhold til en indgået aftale udskydes ved force majeure.
13.3. Forhold hos Conversios underleverandører, der medfører, at Conversio ikke er i stand til at opfylde sine forpligtelser over for Kunden, og som ikke kan afværges uden uforholdsmæssigt store økonomiske omkostninger for Conversio, anses ligeledes som force majeure.
13.4. Såfremt en frist for levering af en ydelse fra Conversio udskydes på grund af indtrådt force majeure, udskydes betalinger, der knytter sig dertil, tilsvarende.
13.5. Kunden er berettiget til at annullere den force majeure-ramte ydelse, såfremt væsentlige dele af den aftalte ydelse ikke er leveret på det aftalte leveringstidspunkt.
13.6. Tilsvarende er Conversio berettiget til, uden ansvar, at annullere indgåede aftaler, såfremt det viser sig umuligt at opfylde disse inden for en rimelig tid på grund af ovenstående forhold.
14. OVERDRAGELSE
14.2. Kunden vil blive orienteret om en sådan overdragelse.
15. TVISTLØSNING OG LOVVALG
15.2. Såfremt en tvist ikke kan løses i mindelighed mellem parterne, afgøres denne i overensstemmelse med disse Betingelser samt i øvrigt dansk rets almindelige regler med undtagelse af de danske lovvalgsregler.
15.3. Værneting er Retten i Aarhus i første instans.
16. ÆNDRINGER
16.2. Ændringer træder i kraft fra det varslede tidspunkt og gælder for fremtidige ydelser samt løbende aftaler.
16.3. Såfremt Kunden ikke kan acceptere ændringerne, er Kunden berettiget til at opsige aftalen med det gældende varsel.
Åbyhøj, Danmark
Senest opdateret: 7. oktober 2025