Handelsbetingelser
Følgende betingelser er gældende for enhver aftale indgået med Conversio ApS:
1. Generelt
1.1. Nærværende betingelser er gældende for enhver aftale indgået med Conversio ApS. Kunden accepterer ved aftalens indgåelse samtlige betingelser beskrevet i dette dokument samt gældende lovgivning.
1.2 Er der modstrid mellem betingelserne og aftalegrundlaget, har vilkårene i aftalegrundlaget forrang. Betingelserne kan i øvrigt kun fraviges ved skriftlig aftale parterne imellem.
1.3 Medmindre andet er aftalt, forbeholder Conversio ApS sig retten til at benytte kunden som reference, herunder til case-publicering og visning på egne platforme såsom website og sociale medier. Dette omfatter blandt andet brug i markedsføringsmateriale, på hjemmesiden og i forbindelse med forespørgsler.
1.4 Conversio ApS er, i tilfælde af salg, fusion, fission eller anden overdragelse af hele eller dele af virksomheden, berettiget til at overdrage sine rettigheder og forpligtelser i henhold til Betingelserne og Aftalen til tredjemand uden indhentning af kundens samtykke.
1.5 Betingelserne omfatter leje af webshops og marketingydelser samt enhver anden serviceydelse, der udbydes af Conversio. Hvis der er angivet specifikke betingelser under enten “Marketingydelser” eller “Webshopløsninger”, gælder disse alene for den pågældende ydelse. For alle øvrige afsnit, hvor det ikke eksplicit fremgår, at de vedrører enten marketing eller webshop, gælder betingelserne for begge ydelsestyper.
2. Pris og betalingsbetingelser
2.2. Marketingydelser faktureres forud for hver måned. Ved opstart af abonnement midt i en måned, f.eks. den 15., faktureres der for perioden fra opstartsdatoen til udgangen af den pågældende måned. Efterfølgende faktureres der månedsvis for en hel måned fra den 1. til sidste dag i hver måned.
2.3. Webshopløsninger
Leje faktureres kvartalsvis forud, medmindre andet er aftalt.
Design og udvikling faktureres med 50 % ved opstart og 50 % ved levering, medmindre andet er aftalt.
Lejeperioden starter 60 dage efter aftaleindgåelse eller ved livesætning, alt efter hvad der måtte komme først.
Ved opstart af abonnement midt i en måned, f.eks. den 15., faktureres der for perioden fra opstartsdatoen til udgangen af den pågældende måned. Herefter faktureres der kvartalsvis fra den 1.
2.4. Tillæg: Klippekortordning
Klippekortet giver kunden ret til at anvende Conversios ydelser i et forudbetalt timetal. Kortet kan benyttes til alle bureauets ydelser, medmindre andet er angivet.
2.4.1. Gyldighed
Et klippekort er gyldigt i 12 måneder fra fakturadato. Eventuelle ubrugte timer bortfalder efter denne periode og refunderes ikke.
2.4.2. Booking og levering
Klippekortets timer anvendes efter aftale og afhænger af ledig kapacitet. Alle opgaver skal bestilles skriftligt, og opgavens estimerede tidsforbrug bekræftes inden opstart.
2.4.3. Tidsregistrering på klippekort
Tid registreres pr. påbegyndt kvarter. Kunden kan få løbende opgørelse over forbrug og resterende timer ved forespørgsel.
2.5. Forsinket betaling
Ved forsinket betaling gælder følgende:
- Rykkergebyr: Kr. 100 pr. rykker. Der kan maksimalt udsendes 3 rykkere.
- Morarente: 2 % pr. påbegyndt måned, regnet fra forfaldsdatoen.
- Inkasso: Efter tredje rykker forbeholder Conversio ApS sig retten til at overdrage kravet til inkasso via samarbejdspartner uden yderligere varsling.
2.5.1. Marketingydelser
Ved manglende betaling for marketingydelser forbeholder Conversio sig retten til:
i) at stoppe igangværende kampagner, annoncering og løbende optimering
ii) at tilbageholde adgang til eventuelle rapporter, analyser og platforme, hvor Conversio har administrativ adgang.
2.5.2. Webshopløsninger
Ved manglende betaling for webshop-relaterede ydelser forbeholder Conversio sig retten til:
i) at suspendere adgangen til den lejede webshop, herunder frontend og backend
ii) at lukke adgang til eventuelle tilknyttede ekstraydelser (support, integrationer m.m.)
iii) at tilbageholde videre udvikling og teknisk support, indtil fuld betaling er modtaget.
2.6. Fortrydelsesret
Ved køb af serviceydelser hos Conversio ApS er der ingen fortrydelsesret, eftersom ydelsen ikke kan returneres. Der henvises til forbrugeraftalelovens § 20, stk. 3, nr. 2. Dette gælder alle ydelser, som Conversio tilbyder.
2.7. Levering af marketingydelser
Conversio udfører marketingopgaver i henhold til branchens standarder inden for digital markedsføring, herunder målretning mod KPI’er som ROAS og CPA, samt discipliner som SEO, PPC og remarketing. Alle kampagner og rådgivning sker i overensstemmelse med gældende markedsføringslovgivning, herunder Forbrugerombudsmandens retningslinjer, korrekt angivelse af kommerciel hensigt (f.eks. advertorials), samt GDPR og håndtering af samtykke.
2.7.1. Transparent levering og dokumentation
Levering af ydelser sker med løbende afrapportering og dokumentation, hvor resultaterne opsamles via KPI’er som ROAS og CPA samt andre relevante målinger med henblik på optimering og evaluering.
2.8. Levering af webshopløsninger
Den lejede webshop ligger indledningsvis på en staging-server hos Conversio. Webshoppen præsenteres her som en staging shop, hvorefter der, uden beregning, ydes 30 dage til eventuelle rettelser af opsætning og grafisk design.
Lejeperioden for webshoppen starter ved kundens godkendelse af webshoppen, dog senest ved udløbet af den førnævnte 30-dagesperiode. Levering af webshoppen anses for sket ved lejeperiodens start.
Leje af webshoppen faktureres forud for den aftaleperiode, der er anført i ordrebekræftelsen. Fakturering for den første aftaleperiode sker, når webshoppen præsenteres på staging-serveren som en staging shop.
Conversio forbeholder sig retten til at fakturere op til én måned før udløbet af aftaleperioden for webshop-leje i den kommende periode. For design af webshoppen samt andre serviceydelser (enkeltstående ydelser) gælder, at Conversio fakturerer i forbindelse med skriftlig accept af kundens bestilling. Fakturering sker dermed forud for Conversios levering.
Alle priser angivet af Conversio er eksklusive moms og oplyses i danske kroner. De til enhver tid gældende priser kan rekvireres hos Conversio.
Enhver betaling skal ske senest otte dage fra fakturadato (forfaldsdagen). Ved forsinket betaling pålægges en morarente på 2 % af det forfaldne beløb for hver påbegyndt måned, indtil fuld betaling er sket.
Ved betalingsforsinkelse forbeholder Conversio sig retten til at lukke adgangen til den lejede webshop og eventuelle tilkøbte ydelser, indtil det fulde tilgodehavende er betalt. Conversio forbeholder sig desuden retten til at hæve aftalen og kræve erstatning ved manglende betaling.
Ved handel med virksomheder i EU, hvor Conversio ikke opkræver moms, er kunden forpligtet til at oplyse et gyldigt momsnummer. Såfremt Conversio pålægges at afregne moms som følge af ugyldigt eller fejlagtigt momsnummer, forbeholder Conversio sig retten til at viderefakturere denne udgift.
3. Varighed og opsigelse
Aftalen kan opsiges med løbende måned plus én måneds skriftligt varsel. Det betyder, at opsigelsen træder i kraft ved udgangen af den måned, der følger efter den måned, hvor opsigelsen modtages.
Eksempel: Opsiges aftalen den 10. marts, ophører aftalen med udgangen af april måned.
Opsigelsen skal ske skriftligt til den kontaktperson eller e-mailadresse, der fremgår af aftalen. Mundtlig opsigelse accepteres ikke.
Allerede fakturerede og forudbetalte ydelser refunderes ikke, og der ydes ikke forholdsmæssig refusion ved opsigelse midt i en abonnementsperiode.
3.2. Aftaleperioden for leje af webshoppen
Aftaleperioden (start og udløb) fremgår af aftalen mellem parterne og/eller af fakturaen.
Aftalen er bindende i det antal måneder, der er angivet i ordrebekræftelsen. Efter udløbet af den aftalte bindingsperiode kan kunden skriftligt opsige aftalen med 3 måneders varsel forud for aftalens skæringsdato, medmindre andet specifikt fremgår af parternes skriftlige aftale.
Eventuelt forudbetalte beløb refunderes ikke.
Aftalen er uopsigelig fra kundens side i Aftalens bindingsperiode som anført på ordrebekræftelsen.
Conversio forbeholder sig retten til at annullere en aftale, hvis aftalens opgave, mod forventning, viser sig for omfangsrig. I dette tilfælde vil kunden ikke blive faktureret for eventuelt allerede udført arbejde.
Conversio kan opsige enhver aftale med 3 måneders varsel herunder, men ikke begrænset til tilfælde hvor Conversio ønsker at lukke specielle abonnementstyper.
3.3. Conversio ApS forbeholder sig retten til, til enhver tid og med øjeblikkelig virkning, at annullere en aftale og dermed lukke en kundes aktiviteter, såfremt der foreligger argumenter eller beviser for, at kunden har forbrudt sig mod denne aftale. Kunden er i så fald fortsat ansvarlig for at betale for hele den aftalte periode.
3.4. Aftalen kan af kunden ikke overdrages, sælges eller på nogen anden måde videregives til tredjepart uden udtrykkelig skriftlig accept fra Conversio ApS.
4. Behandling af personoplysninger
5. Ansvar
5.2. Følgende omstændigheder medfører ansvarsfrihed for Conversio ApS: Force majeure, herunder svigtende strømforsyninger, svigtende telekommunikation, brand, røgskade, eksplosion, vandskade, hærværk, indbrud, terror, sabotage, strejke, lockout, boykot, blokade eller andre omstændigheder, der ligger udenfor Conversio ApS’ kontrol, og som Conversio ApS ikke med rimelighed kan forventes at have forudset på tidspunktet for kontraktens indgåelse.
5.3. Conversio ApS har ret til, inden for 14 dage, at forsøge at udbedre eventuelle fejl eller mangler i forbindelse med leverede ydelser. Såfremt dette ikke lykkedes, kan der gives forholdsmæssigt afslag i prisen, dog aldrig på mere end det oprindeligt fakturerede beløb.
5.4 Kunden garanterer, at alt indhold – herunder tekst, billeder, logoer og øvrig grafik – som leveres til Conversio til brug for markedsføring eller udvikling, enten er kundens ejendom eller frit kan anvendes gennem nødvendige licenser og tilladelser. Kunden forpligter sig til at holde Conversio skadesløs for ethvert krav fra tredjemand vedrørende dette materiale.
6. Lovvalg og værneting
- august 2025.
Conversio ApS, Søren Frichs Vej 36M, 2. sal, 8230 Åbyhøj
NB: Bestemmelserne i afsnit 7 til 11 finder alene anvendelse på webshop-løsninger.
7. Domænenavn
7.1. Det er kundens ansvar at sikre sig et lovligt domænenavn til brug for webshoppen. Har kunden ikke sikret sig et domænenavn, kan Conversio vejlede kunden om registrering af et domænenavn. Ligeledes kan Conversio hjælpe kunden med at redelegere kundens domænenavn til den lejede webshop hos Conversio. Conversio er ikke ansvarlig for funktionalitet af domæner uanset årsag. Conversio gør opmærksom på, at der kan være problemer med domæner, som indeholder Æ, Ø, Å, accenttegn eller andre specialtegn.
8. Materialer til brug for design og lignende
8.1. Kunden er forpligtet til at levere alt relevant materiale til brug for Conversios levering af produkterne, herunder til udarbejdelse af webshoppen, senest 14 dage efter indgåelse af aftalen.
Såfremt kunden undlader at levere det efterspurgte materiale inden for den aftalte eller rimelige frist, forbeholder Conversio sig retten til at:
- udskyde leveringstidsplanen tilsvarende forsinkelsen
- fakturere for den aftalte ydelse som planlagt, uanset om levering er muligt.
Conversio forbeholder sig retten til, på egen hånd, at oprette den midlertidige testside med webshoppen på stagingserveren, såfremt alt relevant materiale ikke er modtaget senest 14 dage efter aftalens indgåelse. I dette tilfælde har kunden 30 dage fra faktureringsdato til at anmode Conversio om eventuelle rettelser af grafik eller opsætning.
Conversio kan ikke holdes ansvarlig for materialer, herunder USB-sticks eller andre digitale lagringsmedier, som beskadiges eller bortkommer, mens de er i Conversios varetægt. Conversio anbefaler og opfordrer derfor altid til, at kunden beholder kopier af alt indsendt materiale, samt at kunden selv udarbejder en backup af materialet, inden det overgives til Conversio, således at kunden ikke lider skade ved eventuel bortkomst.
9. Særligt store datamængder mv.
9.1. Leje af webshoppen omfatter adgang til at lagre en bestemt mængde data og datafiler vedrørende kundens webshop på Conversios server. Webshoppen hos Conversio har den fordel, at der ikke betales for trafik til kundens hjemmeside(r). Conversio kan, til enhver tid og uden varsel, fastsætte øvre grænser for datamængder for hver enkelt webshop, som lejes hos Conversio.
Conversio vil kontakte kunden ved ekstra stor trafik. Conversio forbeholder sig til enhver tid retten til uden varsel at ophæve kundeengagementer, hvor der sker misbrug eller opleves særligt stor trafikmængde.
10. Aftalens omfang
10.1. Conversio henviser til tilgængelige og opdaterede vejledninger vedrørende produkter og serviceydelser fra Conversio samt til Conversios kundeservice.
Conversio tilbyder ikke FTP-adgang, udover begrænset adgang til udvalgte tredjeparts moduler, som er godkendt af Conversio. Conversio tilbyder endvidere ikke adgang til kildekode eller database.
Der kan undtagelsesvis forekomme driftsforstyrrelser, fx i forbindelse med nødvendigt vedligehold, hvilket kunden skal acceptere. Forudsigelige driftsstop varsles så vidt muligt forud via e-mail.
11. Misligholdelse webshop kontrakt
11.1 Overholdelse af lovgivning
Kunden forpligter sig til at overholde gældende dansk lovgivning i hele samarbejdsperioden. Dette gælder både i forhold til brugen af den lejede webshop og i al øvrig samhandel med Conversio ApS.
11.2 Misligholdelse og spærring af webshop
Ved misligholdelse af webshop-lejeaftalen, herunder ved uetisk opførsel på nettet, forbeholder Conversio ApS sig retten til uden varsel at spærre webshoppen. Genåbning sker kun, hvis Conversio vurderer, at der ikke er risiko for gentagelse af den uetiske adfærd.
Misligholdelse kan medføre øjeblikkelig ophævelse af aftalen, uden krav om yderligere varsling. Forudbetalte beløb refunderes ikke i tilfælde af misligholdelse, og kunden er ansvarlig for eventuelle tab efter dansk rets almindelige erstatningsregler.
11.3 Forbudt indhold
Det er strengt forbudt at uploade, opbevare eller linke til materiale på Conversios servere, som er:
i) racistisk, pædofilt, krænkende eller på anden måde ulovligt
ii) uden behørige rettigheder (f.eks. ophavsret til billeder, musik eller tekster)
iii) etisk problematisk eller i strid med almindelig, god internetadfærd.
Dette gælder uanset materialets form (tekst, billeder, filmklip, hyperlinks mv.). Conversio forbeholder sig retten til straks og uden varsel at fjerne sådant materiale. Vurderingen af, om materialet er i strid med disse regler, beror alene på Conversios skøn.
11.4 Kundens ansvar for indhold og domæne
Kunden bærer det fulde ansvar for:
i) at det valgte domænenavn ikke krænker tredjemands rettigheder
ii) at webshopindhold og anvendte søgeord (f.eks. i søgemaskiner som Google) overholder gældende lovgivning og ikke krænker immaterielle rettigheder.
12. Immaterielle rettigheder
12.1 Samtlige immaterielle rettigheder knyttet til produkterne, webshoppen – herunder ophavsretten til webshoppen, det grafiske layout, marketingmateriale og samtlige tilknyttede moduler, ekstraydelser – tilhører eksklusivt Conversio. Dette omfatter også immaterielle rettigheder til værktøjer, processer, modeller, komponenter, kildekoder, kildefiler, programmel og dokumentation, der udvikles af Conversio i forbindelse med levering af produkter, marketing ydelser og ydelser til kunden. Enhver anvendelse uden forudgående skriftligt samtykke fra Conversio er forbudt.
Kunden tildeles dog en tidsubegrænset, vederlagsfri brugsret til det grafiske design på webshoppen og materiale, som kunden har fået udarbejdet og betalt for. Brugsretten omfatter ikke adgang til kildefiler, kildekoder eller råmaterialer hertil.
Conversio er ikke ansvarlig for brugen af kundens eller tredjemands billeder, tekster og grafiske elementer på webshoppen eller i marketingmateriale.
13. Tavshedspligt
En forudsætning for samarbejdet er, at kunden og Conversio ApS er enige om, at al udveksling af fortrolig viden og information mellem parterne forbliver fortrolig, medmindre andet er aftalt.