SEO i 2024: Kom sikkert igennem Google's "March Core Update"

2
April
2024
Skrevet af:

Fredag d. 22. marts afholdte vi i Conversio et webinar om Google's nyeste Core Update, og hvilken indflydelse den har på, hvordan vi arbejder med SEO i 2024.

I studiet havde jeg 2 knivskarpe SEO eksperter, Thomas Boddum Bjerregaard og Jonas Venning Larsen. Med sammenlagt +16 års erfaring står de i spidsen for vores SEO-produkt i Conversio, og har derfor dykket dybt ned i Google's algoritme de sidste mange år.

Det blev til 71 min, hvor vi fik snakket om:

  • Google's March Core Update og dens indflydelse på webshops📉
  • Hvordan du undgår at blive straffet for dit AI-generede indhold❌
  • Minicase: Hvordan vi slog sider som sundhed.dk og netdoktor.dk på et ekstremt konkurrencepræget søgeord med førstehåndberetninger og influencer-videoer.📹
  • Hvordan vi har brugt "SEO-sprints" til vækste staby-fliser.dk fra 8.000 til 30.000 daglige/månedlige, organiske besøgende. 📈

I og med at ungated content er det nye sort, har vi valgt at omdanne webinaret til en lille mini-serie af 3 afsnit over de næste 3 uger.

Temaet er SEO i 2024, og i første afsnit dykker vi ned i Googles nye opdatering, og hvilken indflydelse den har på webshops og andre online forretninger👇

Vigtigste pointer fra videoen:

  • Googles March 2024 Core Update har til formål at reducere mængden af "low-quality, unoriginal content" med 40%.
  • Flere store sider & SEO-influencers er blevet manuelt straffet for at sende et signal til resten af markedet.
  • Google introducerer 3 nye spam policies: Expired Domain Abuse, Site Reputation Abuse, Scaled Content Abuse.
  • Opdateringen handler ikke om at straffe AI-indhold, men at straffe dårligt og "unhelpful" indhold, der kun har til formål at rangere på Google.
  • Jonas Venning Larsen spår at flere PBN-sider (private blog netværk) i fremtiden vil mistet meget af deres værdi. Conversio har derfor også ændret vores linkbuilding-strategi.

Thomas Boddum Bjerregaard opsummerer hvordan du helt konkret skal forholde dig til den nye opdatering:

"Når det handler om SEO, så lad være med at springe over hvor gærdet er lavest. Lav tingene ordentligt. Sørg for, uanset om du bruger AI eller ej, så få læst artiklerne igennem. Få specialister eller fagfolk til at kigge artiklerne igennem, og sørg for, at det, der står i indholdet, er fagligt korrekt, at det tjener et formål, og at det svarer på relevante spørgsmål som brugeren måtte have i forbindelse med deres søgning. Og ikke mindst, at det er hjælpsomt! Det er typisk ikke hjælpsomt, når man har et AI-værktøj til at pushe flere 1000 artikler ud, uden det er læst igennem."

Vores bedste råd til dig er at lade være med at forsøge at snyde Google. Spil efter reglerne og arbejd langsigtet, så skal Google nok belønne dig.

Jonas Venning Larsen supplerer med:

"Helt grundlæggende er SEO fundamentet for hele din webshop. Det er ofte det, der skal være med til at få de betalte kanaler til at performe. Derfor er det alt for risikabelt, hvis man begynder at lave alt muligt, hvor man risikerer at blive straffet."

I næste afsnit dykker vi dybere ned i, hvordan Jonas Venning Larsen og Thomas Boddum Bjerregaard mener, at du bør arbejde med SEO i 2024, og hvordan vi stjæler placeringer fra autoritære sider som sundhed.dk og netdoktor.dk ved hjælp af førstehåndberetninger og influencer-videoer.

Sagde vi noget fornuftigt?🤞

Book en uforpligtende og hyggelig virtuel kaffedate med Kristoffer Saxtrup, hvis du har et spørgsmål til indholdet eller hvis du ønsker at høre mere om Conversio.

Eller kvalificér os som partner med en potentiale-analyse af jeres marketing setup via vores Insights tool 🔍

Med dette værktøj kan vi på få sekunder lave et udtræk på tværs af platforme og analyse-værktøjer med alt den data, der er nødvendig for at lave en gennemgående marketing audit.

Alt I skal gøre er at svare på et par spørgsmål og connecte jeres Google-konto👇

Så vender vi tilbage inden for 48-72 timer med et forkromet overblik over dit nuværende marketing setup samt helt konkrete indsigter i:

  • kritiske fejl og mangler, der SKAL fikses med det samme.
  • lavthængende frugter i form af optimeringer, der kan skabe bedre resultater lige nu og her.
  • en potentiale-vurdering og forslag til fremtidige strategier, der kan løfte jer videre fra jeres nuværende niveau.

Alt sammen uden I skal ind og give os adgang til diverse konti. Værktøjet tager et "snapshot" via API'en, vi laver vores analyser ud fra.

Hop ind lige her, og prøv det af: https://insights.conversio.dk/

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker at vide mere om emnet, eller står med konkrete udfordringer.
Thomas Boddum Bjerregaard
SEO Specialist
tbb@conversio.dk+45 70 666 500
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tak for din tilmelding af vores nyhedsbrev
Noget gik galt - prøv igen