Conversio

Service

Paid Search

Én af de mest fundamentale elementer i en succesfuld onlineforretning er at være til stede, når behovet for dine produkter opstår.

Vores Google Ads-specialister sikrer at du får første parket i søgeresultaterne og dermed bedst mulig eksponering, når der søges efter dine ydelser eller produkter.

Hvorfor bør du arbejde med Paid Search?

Mød dine potentielle kunder ved indgangen til butikken. Med Google Ads får du første parket i søgeresultaterne på Google og dermed bedst mulig eksponering, når der søges efter dine ydelser eller produkter.

Google Ads er din digitale butiksfacade

  • 95 % af alle søgninger kommer gennem Google. Hvis du gerne vil nå frem til potentielle kunder, skal du være til stede, hvor de er.

  • Google Ads står for 60-70 % af omsætningen for de fleste webshops og er derfor en primær kanal, der sikrer et stabilt og transparent cash flow.

  • Google er jeres digitale butiksfacade. Det er vores opgave i samarbejde med jer at gøre den så indbydende som muligt.

Kontakt os

Samarbejde på tværs af kanaler øgede LuxLights Google Ads’ omsætning med 421 %.

Proces

Godt forarbejde skaber de bedste resultater

Med en datadrevet tilgang analyserer vi dit nuværende marketingsetup og identificerer, hvilke optimeringer din forretning vil drage nytte af. Vi sørger for, at din forretning og Google bliver bedste venner, så dine ads performer bedre.

Kontakt os
  • 1

    Forventninger og målsætninger

    Inden vi kigger på, hvad vi kan hjælpe dig med, skal vi i fællesskab afstemme forventninger og målsætninger. Her kigger vi f.eks. nærmere på budget og dine produkters kerne-USP’er, ligesom vi afstemmer, om I er top- eller bundlinje fokuseret?

     

    Gennem en forventningsafstemmende dialog sporer vi os ind på, hvordan vi helt præcist kan hjælpe din virksomhed bedst muligt.

  • 2

    Account Company Audit

    Efter en forventningsafstemning vil vi gennemgå din Ads-konto fra A til Å. Det betyder alt fra dit kampagnesetup, annoncegrupper, søgeord, målgruppeindstillinger, analytics og tracking. Det er ikke nok blot at kigge på Google Ads-platformen.

     

    Det handler om at danne sig et helhedsindtryk af alle de faktorer, der er med til at lave bedre kampagner. Vi tror på, at mere indsigt giver bedre resultater.

  • 3

    Få mest værdi ud af dine annoncekroner

    Har du allerede kørt kampagner på din Google Ads-konto? Så har du værdifulde data, som vi kan udnytte til din fordel. Ved at kombinere en datadrevet tilgang med gennemprøvede best practices, sikrer vi, at du får mest ud af hver annoncekrone.

  • 4

    Succes kommer gennem kontinuerlige test

    Når vi har fundet de punkter, hvor der er plads til optimeringer, begynder vi at teste kampagnerne. Opnår de målene, vi i fællesskab har opsat, eller performer de ikke godt?

     

    Vi kan sjældent ramme plet første gang med vores kampagneopsætning. Derfor kræver det en masse tests, så vi skaber de bedste mulige resultater for dig.

  • 5

    Statusmøder – vi har kunden med hele vejen

    Selvom du har givet os nøglerne til maskinrummet, er vi proaktive og vil altid sørge for at have dig med i processen. Vi kommer med ekspertisen om Google Ads, men i sidste ende har du ekspertisen om dine egne produkter og dit marked. Denne viden har vi brug for, hvis vi skal lykkes.

Sådan arbejder vi med Google Ads

Selvom Google Ads er en stor del af Paid Search, anvender vi flere annonceplatforme for at skabe synlighed for din forretning. Ved at udnytte vores kendskab til fordelene og best practices for de forskellige annonceringsplatforme, får vi maksimal værdi ud af annoncebudgettet.

Performance Max

Performance Max er en søgeordsbaseret kampagnetype, som styres af specifikke annonceringsmål som fx CPA-, CPC- eller ROAS-mål. Her optimeres dine kampagner i realtid på tværs af dine Google kanaler via Smart Bidding. Googles AI benytter algoritmer til at optimere på tværs af din budgivning, budgetoptimering, målgrupper osv.

Hos Conversio er Performance Max vores bedste ven. Hvis vi ser, at dine annoncer ikke performer tilfredsstillende, går vi ind og justerer dem løbende. På den måde sikrer vi os, at du får mest ud af dine annoncekroner.

Snak med en Performance Max Specialist

Enhanced Conversion Tracking

Uden tracking, ingen succes. Enhanced Conversion Tracking er en avanceret algoritme, der er med til at beregne nogle af de skyggetal for konverteringer, du ikke kan tracke data på. På den måde får du et mere retvisende billede af dine konverteringer.

Dette er vigtigt, da vi med Enhanced Conversion Tracking kan træffe mere kvalificerede beslutninger for dine annoncer, da vi har et mere retvisende datagrundlag.

Snak med en Tracking Specialist

Google Shopping

I modsætning til andre kampagnetyper er Google Shopping ikke baseret på specifikke søgetermer. I stedet bruger Google Shopping dine produktdata fra Merchant Center til at vurdere, om dit produkt matcher brugerens søgning.

For at nå forskellige mål vil vi anvende forskellige annonceopsætninger, så du får mest synlighed de rette steder. Ligeledes hjælper vi dig med at sende opdateret produktdata ind til Google, så dit produktfeed altid viser det rigtige.

Snak med en Google Shopping Specialist

Search Ads

Search Ads er det, de fleste vil forbinde med Google Ads. Search Ads er søgeannoncer, som er målrettet konkrete søgeord. Ved at udvælge de mest relevante søgeord, når vi ud til flest mulige interesserede. 

Vores kreative hoveder sørger for, at dine søgeordsannoncer skiller sig ud og bliver optimeret til, at de potentielle kunder simpelthen er nødt til at klikke på dem.

Snak med en Google Ads Specialist

Display Ads & YouTube Ads

Display- og YouTube-annoncer er kreative, visuelle værktøjer, der skaber en stærk brandawareness, når de er strategisk placeret.

Med vores erfaring kan vi hjælpe dig med at opsætte disse annoncer, så du får mest værdi ud af deres placering. Disse annonceformater er særligt effektive til top funnel-trafik og til at styrke kendskabet til dit brand.

Snak med en Google Ads Specialist

Bing Microsoft Advertising

Bing er en søgemaskine, der har 3.1 mia. søgninger hver måned. Derfor er der for mange god værdi i at lave ads på søgeord her. Microsoft Advertising er PPC (pay-per-click), så du betaler kun for reel trafik.

Det er op til os at vurdere, om det giver mening for din webshop at annoncere på Bing. Det kommer helt an på de mål og ambitioner, du har med din webshop. Viser din data, at brugerne kommer ind på din side fra Bing-browsere, vil det give god mening at fokusere her. Ofte starter vi med små budgetter, som vi kan skalere op, hvis det giver mening.

Snak med en Paid Search Specialist

Tech Stack

Hos Conversio bruger vi et bredt udvalg af software, der alle er med til at understøtte vores arbejde med Ads. Vi bruger bl.a. Profitmetrics, Optimyzr, Datafeedwatch, Reaktion og vores helt egen Conversio Hub.

Alle disse stykker software giver os et solidt fundament til vores arbejde, så vi får et solidt grundlag for at få succes med dig og din webshop.

Prøv Conversio Hub her

Specialisterne

Mød dit nye Paid Search-team

Vi har et par utroligt erfarne Paid Search-eksperter, der sammenlagt har over 20 års erfaring. De vil glæde sig til at arbejde sammen med dig.

Kontakt os