SolarCamp ønskede at fange opmærksomheden fra den rette målgruppe på sociale platforme for at udbrede budskabet om deres solcellebaserede løsninger. Conversio opsatte derfor annonceformatet Canvas (lynoplevelse), som muliggør opbygning af et mini-website direkte på Metas platforme. Det resulterede bl.a. i, at målgruppen i gennemsnit brugte 9 sekunder med Canvas-annoncen.
SolarCamp forhandler en række innovative solcellebaserede produkter, fx belysning og bærbar strøm. Deres mission er at være med til at fremdrive udviklingen af nye, innovative løsninger inden for solcelleområdet. For at udbrede deres budskab, er det vigtigt at opnå en målgruppe på diverse annonceringsplatforme, hvor innovative, solcellebaserede løsninger rammer brugernes grønne hjerter.
Conversio fik derfor til opgave at hjælpe SolarCamp med at fange den rette målgruppe og vække deres interesse for SolarCamps produkter og løsninger på sociale medier. Indsatsen skulle både skabe bevidsthed om de mange fordele ved solcelleteknologi og fremme en positiv holdning vedrørende solenergi som vedvarende energikilde, der både gavner enkeltpersoner og samfundet som helhed.
For at sikre at målgruppen blev informeret om SolarCamps innovative produkter, opbyggede Conversio et Canvas-annonceformat på Facebook og Instagram. Canvas-formatet er et interaktivt mini-website direkte på platformene, hvor brugerne ikke forlader de sociale medier, mens de udforsker produkterne. Rent praktisk åbner Canvas-formatet op i fuld skærm på modtagerens enhed, hvilket giver en gnidningsfri, fordybende oplevelse og eliminerer forsinkelser og forstyrrelser. Målgruppen har altså fuld fokus på budskaberne i annoncen.
Brugen af Canvas har resulteret i iøjnefaldende resultater for SolarCamp, når man sammenligner med de andre annonceformater, vi anvender. Prisen pr. 1.000 annoncevisninger (CPM) på vores Canvas-annoncer var 1,53 gange billigere end vores almindelige annoncer, hvilket muliggjorde en udvidet rækkevidde til en lavere omkostning. Samtidig har vi set, at vores målgruppe i gennemsnit bruger 9 sekunder med vores Canvas-annonce, hvilket indikerer en betydelig interesse og engagement.
Annonceformatet har tilladt os at formidle SolarCamps budskab mere dybdegående og effektivt, og vi er overbeviste om, at denne annonceform har bidraget til en styrket bevidsthed om SolarCamps produkter og løsninger.
Det er desuden værd at bemærke, at annonceformattet ikke blot har skabt opmærksomhed, men også har genereret samme mængde konverteringer på hjemmesiden som vores almindelige annoncer. Canvas-formatet er altså effektivt, når man skal nå og påvirke en målgruppe på en meningsfuld og engagerende måde.