Robotvirksomheden, TinyMobileRobots, har for alvor kridtet banen op og dominerer deres niche med udbredelsen af deres robotter, som tegner streger op på fodboldbaner og hjælper landmålere med samme opgave inden for deres felt.
Robot og automation henvender sig til et særligt publikum, som ønsker at få afhjulpet mere eller mindre manuelle procedurer med noget automatisk. Her har TinyMobileRobots et stærkt produkt, som de gerne vil have udbredt kendskabet til hos nye målgrupper, som ikke kender til navnet eller produktet.
Her har fokus været på at brande virksomheden for målgruppen ved at pushe billeder og video ud til den del af markedet, som kan have interesse i at automatisere ved hjælp af robotter. Da det ikke er et såkaldt lavinvolveringsprodukt, forudsætter strategien kontinuitet i form af levende billeder, der viser, hvad deres robotter kan i praksis.
Og ikke mindst hvilken udfordring og arbejdsbyrde, der kan gøres lettere i hverdagen og reducere omkostninger.
Med en stærk tilstedeværelse på Google, herunder Google Display og Youtube, har vi set yderst tilfredsstillende resultater med TinyMobileRobots. Også takket være noget solidt videomateriale. Men tallene taler for sig.
Det seneste år er der arbejdet langt mere struktureret med hele Googles portefølje af kampagnetyper på de markeder, som de gerne vil profilere sig på. Specielt Display og YouTube annoncering har været en stor årsag til succesen i USA.
Af nøgletal fra 2019 til 2020 kan nævnes:
At få flere penge at arbejde med til kampagner bør naturligvis give et øget afkast.
Ad spend til Google er steget markant – her med over 74% i forhold til samme periode forinden, men omvendt er andelen af værdifulde besøgende steget eksponentielt. Derfor er det en god forretning for TinyMobileRobots at bruge flere annoncekroner, så de kommer ud til flere potentielle kunder og får vist deres produkter i aktion.
De gode takter fortsætter i 2021.
Her har vi indtil videre skabt 51,83% flere konverteringer og samtidig øget konverteringsraten med 47,04%.