LuxLight

LuxLight har været kunde i Conversio siden juni 2017 og har løbende opskaleret samarbejdet til at indebære flere services. Vi taler altså om et langvarigt forhold, hvor nøglen til succes er tillid, ærlighed og ikke mindst viljen til at knokle – både fra Conversios, men også fra kundens side.

Vores resultater

Rykkede op i Superligaen for lampe-webshops

LuxLight er en kombineret webshop og fysisk butik i Odense, som forhandler et mangfoldigt udvalg af designerlamper. LuxLight har specialiseret sig i designerlamper til det danske publikum, som kærer sig om design, æstetik og historien bag designeren, der er nøje udvalgt til den brede portefølje.

Siden 2017 har vi arbejdet med Google Ads for Luxlight.dk, hvilket har resulteret i den ene rekordomsætning efter den anden. År for år. I denne case er fokus på 2019 målt op mod 2020, da dette var året, hvor vi for alvor fik rykket Luxlight.dk op i favoritfeltet til de helt store grand slams for lampe-webshops.

“Conversio har gjort rigtig stor forskel for os, fordi vi har fået en markedsføringspartner at spille bold op ad. Og vi har faktisk besluttet for ikke så længe siden at udbygge samarbejde med Conversio.”

- Lene Bugge Skjødt, indehaver, LuxLight
Øgede omsætningen med 400% på kun ét år

På trods af et øget budget på 368,89% formåede vi at øge den samlede omsætning fra Google Ads med 421,95% – uden samtidig at øge klikprisen. Den formåede vi endda at sænke.

Måden, vi arbejdede med Google Ads på i 2020, var at skifte meget af vores budstrategi over til smart bud, hvilket gør, at vi benytter Googles egen maskine til at forudse, hvornår en given bruger på nettet rent faktisk er købeklar. Designerlamper til +8.000 kr. er ikke impulskøb for langt de fleste mennesker i Danmark.

For det er lige præcis på de søgninger, at Luxlight.dk formåede at være til stede og derfor kunne øge deres Google Ads omsætning med over 400% på kun et år.

421%
stigning
Google Ads – omsætning
436%
stigning
Google Ads – klik
439%
stigning
I Google Ads – transaktioner
11%
stigning
Google Ads – ROAS

SEO boostede den organiske trafik

2020 var også året, hvor vi fik skruet op for arbejdet med de organiske visninger på Google. Konkurrencen er markant, og der er mange om buddet. Derfor kræver det en struktureret tilgang til arbejdet med søgeord, content, links og metadata for at sikre flest mulige søgeord helt i top af de organiske resultater.

Arbejdet bærer i den grad frugt, og Luxlight.dk lyser skarpere end nogensinde i toppen af de organiske resultater på Google. Den lysende stjerne er i den grad med til at øge opmærksomheden og interessen for produkterne, hvilket jo ses med en organisk omsætning, som er steget med over 116%.

Lykkeligt forhold på 5. år

Samlet set sikrer øget synlighed også flere klik. Men formår man ikke at have en webshop, som ens kunder vil købe i, forlader de butikken igen for at købe den samme vare hos konkurrenten inde ved siden af. Dette er bestemt ikke tilfældet for Luxlight.dk – kunderne vil købe designerlamper, og de vil købe dem hos Luxlight.dk.

Ved at arbejde struktureret med Google Ads, SEO, Social og e-mail marketing har vi i Conversio sammen med Luxlight.dk formået at skabe en webshop, som på under 3 år har flyttet sig fra at være en webshop med en jævn omsætning til nu at være en webshop, som målgruppen kender, stoler på og handler hos. De helt store konkurrenter kigger i den grad i retningen af Luxlight.dk, hvilket er ganske forståeligt.

Vækstrejsen er først lige begyndt, men har langt fra peaket. 2021 tegner allerede nu til at blive endnu et år med nye rekorder for Conversio og Luxlight.dk, som næste år kan fejre, at forholdet har varet 5 år.

Kom i gang

Skal jeg også hjælpe dig videre?

Johannes Helleland
Client Director, Partner
Næste
case
TinyMobileRobots