Et samarbejde mellem 2 bureauer sikrede GPV det bedste fra begge verdener i udviklingen af et site, der skulle have den besøgende i centrum. Resultatet blev et brugervenligt site med en intuitiv back- og frontend, som GPV nemt kan navigere i.
GPV er en virksomhed, der producerer og sælger elektroniske produktionsydelser (Electronic Manufacturing Services) — og tiden var inde til at udvikle et helt nyt website fra bunden. GPV’s primære udfordring var at sætte den besøgende i centrum. Besøgende skulle have nemt ved at få svar på deres spørgsmål, når de kom ind på sitet. Derudover skulle sitet opfordre dem til at tage kontakt til GPV, hvor det selvfølgelig skulle være nemt at finde frem til den person, vedkommende ville kontakte. Sekundært skulle sitet fremstille GPV’s værdier og kultur på en ærlig facon, og deres ekspertise og services skulle bl.a. præsenteres gennem kundecases på en letforståelig måde, så andre virksomheder kunne spejle sig i GPV’s kundeportefølje.
Løsning var et samarbejde mellem reklamebureauet Pravda, der hjælper B2B-virksomheder med branding. De udviklede og leverede et fuldt skræddersyet design og UX, som Conversio kunne udvikle det nye website på baggrund af. Målet var at opbygge en intuitiv backend og frontend, der skulle være nem for GPV at vedligeholde og arbejde med i det daglige — uden involvering fra Conversios side. Og derudover skulle sitet selvfølgelig leve op til GPV’s ønske om at sætte den besøgende i centrum.
Arbejdet med at udvikle et nyt website gik i gang, og det blev udviklet i det populære CMS-system, WordPress. Og selvom vi godt kunne beskrive, hvordan GPV’s nye hjemmeside kom til at se ud, vil vi hellere lade resultatet tale for sig selv.