Vækst Din Webshop - Afsnit 1: Formlen bag online vækst

25
January
2024
Skrevet af:

Er din marketing strategi klar til 2024? Lad os hjælpe dig på vej med en gratis marketing audit. Træk en gratis marketing audit📈

På vegne af Salecto & Conversio er det mig en kæmpe fornøjelse at byde velkommen til det allerførste afsnit af Vækst din webshop.

Er det verdens mest kreative navn til en video-serie?

Nej, det er det ikke… Men til tider kan man bruge så meget tid og energi på at finde på et fedt navn, at man aldrig kommer ud af starthullet.

Tålmodighed har aldrig været min stærke side, og det her koncept er alt for fedt til at lade ligge i skuffen meget længere.

Vækst Din Webshop er en splinterny video-serie, hvor vi skal snakke om alle de elementer, der er med til at drive en profitabel og skalérbar webshop.

Vi kommer til at snakke om alt fra:

  • E-mail marketing og automations
  • SEO & AI
  • Live shopping
  • POAS vs. ROAS
  • TikTok-annoncering.

til knap så sexede emner, som:

  • Hastighedsoptimering
  • Lagerstyring
  • Automatisering af manuelle opgaver
  • Server Side Tracking.

Fælles for hvert afsnit er, at de bliver korte, underholdende, lavpraktiske og virkelig værdifulde for alle, der ønsker at skalere deres forretning på nettet. I videoen herunder kan du høre mere om konceptet 👇

En simpel formel bag online vækst 📈

Inden vi kommer alt for godt i gang med denne nye serie, er det vigtigt, at I bliver præsenteret for en formel, som fungerer som ledestjerne — både i denne serie, men også i vores arbejde hos Salecto og Conversio.

Når vi snakker om at skabe vækst på en webshop, bliver der ofte smidt rundt med en masse fancy marketing-termer og -forkortelser.

Hvis du nogensinde har haft en marketingkonsulent i røret, kan det nogen gange virke som raketvidenskab at drive og vækste en sund og profitabel online forretning. 😵

Men det behøver i virkeligheden slet ikke være så komplekst.

Online vækst kan faktisk koges ned en helt simpel formel 👇

(T x CR x LTV) - C = $

(Trafik x Konverteringsrate x Life Time Value) - Omkostninger = Profit.

  • Trafik: Hvor meget trafik kommer til siden? Og hvad er kvaliteten af den trafik, vi sender ind?
  • Konverteringsrate: Hvor meget af trafikken bliver konverteret til køb?
  • Life Time Value: Når folk så køber - hvor meget køber de så for? Og kommer de tilbage og køber igen? Altså hvad er den samlede værdi af hvert enkelt kunde?
  • Omkostninger: Hvor meget koster det at skabe de resultater vi ser i den første del af formlen. Der er sjældent noget, der er helt gratis.

Alle tiltag, man indfører som E-commerce Manager, Marketing Specialist eller Ekstern Konsulent, har en positiv eller negativ effekt på en eller flere variabler i denne formel.

Hvis omkostningerne er lavere, end den omsætning du skaber i den første del af formlen, så tjener du penge. Så simpelt er det.

Virkeligheden er selvfølgelig en smule mere kompleks...

Men hvis vi formår at begrænse vores omkostninger, mens vi forbedrer vores trafik, konverteringsrate og Life Time Value, driver vi en sund forretning med plads til at skalere.

I videoen herunder går jeg mere i dybden om, hvad det helt konkret betyder, og hvorfor lige netop denne formel bliver vores ledestjerne i denne serie 👇

Første skridt? 📈

Det var faktisk alt, jeg havde til jer i dette pilot-afsnit af vores nye serie. En hurtig indflyvning til konceptet, og hvad I kan forvente, hvis I vælger at abonnere.

Denne formel er som sagt vores ledestjerne i de kommende afsnit, når vi skal snakke dybere ned i nogle helt konkrete tiltag og discipliner inden for digital marketing og e-handel.

Men inden da er mit råd til dig at få skabt et oplyst beslutningsgrundlag til fremtiden. Altså få styr på jeres egne tal i formlen 🤓

Hvis I ønsker en mere gennemgående analyse af jeres nuværende marketing setup, har vi netop lanceret vores Insights tool 🔍

Med dette værktøj kan vi på få sekunder lave et udtræk på tværs af platforme og analyse-værktøjer med alt den data, der er nødvendig for at lave en gennemgående marketing audit.

Værktøjet er stadig i BETA, men I kan dermed også være nogen af de allerførste virksomheder, der tester løsningen.

Alt I skal gøre er at svare på et par spørgsmål og connecte jeres Google-konto.

Så vender vi tilbage inden for 48-72 timer med et forkromet overblik over dit nuværende marketing setup samt helt konkrete indsigter i:

  • kritiske fejl og mangler, der SKAL fikses med det samme.
  • lavthængende frugter i form af optimeringer, der kan skabe bedre resultater lige nu og her.
  • en potentiale-vurdering og forslag til fremtidige strategier, der kan løfte jer videre fra jeres nuværende niveau.

Alt sammen uden I skal ind og give os adgang til diverse konti. Værktøjet tager et "snap-shot" via API'en, som vi laver vores analyser ud fra.

Hop ind lige her, og prøv det af: https://insights.conversio.dk/

Mens I venter på vores indsigter, kan du glæde dig til næste afsnit, hvor jeg hiver Christian Gade i studiet til en snak om: "Sådan tjener du penge på din SEO".

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker at vide mere om emnet, eller står med konkrete udfordringer.
Kristoffer Saxtrup Nielsen
Head of Growth
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tak for din tilmelding af vores nyhedsbrev
Noget gik galt - prøv igen