Google slår ned på automatiseret AI-content, og Twitter flyder over med SEO-specialister og virksomheder, der har fået deres sider manuelt straffet og sågar direkte deindekserede. Se med, når jeg hiver 2 af vores mest erfarne SEO-specialister i studiet til en snak om, hvordan du kommer sikkert igennem Googles Marts 2024 Core Update.
Om webinaret
Google slår ned på automatiseret AI-content, og Twitter flyder over med SEO-specialister og virksomheder, der har fået deres sider manuelt straffet og sågar direkte deindekserede.
D. 5. marts annoncerede Google deres længe ventede Marts 2024 Core Update. Google har selv meldt ud, at denne update er en af deres største og mest komplekse opdateringer, da den involverer ændringer til flere af deres “core systems”.
Opdateringen bliver rullet ud over den næste måned, men den har allerede nu skabt total ravage i SEO-miljøet. Flere SEO-specialister og virksomheder har allerede meldt ud, at de har modtaget manuelle straffe på deres Search Console og er blevet helt eller delvist deindekseret fra Google.
Sider, der før havde +8 mio. månedlige besøgende, er fra den ene dag til den anden blevet fuldstændig fjernet fra Google. Hvorfor? Fordi Google nu straffer masseproduceret AI-indhold skabt til at manipulere med søgeresultaterne. Googles primære fokus med denne update er at slå ned på “spammy” content. Helt konkret slår de ned på:
"Expired domain abuse is where an expired domain name is purchased and repurposed primarily to manipulate Search rankings by hosting content that provides little to no value to users."
"Site reputation abuse is when third-party pages are published with little or no first-party oversight or involvement, where the purpose is to manipulate Search rankings by taking advantage of the first-party site’s ranking signals."
“Scaled content abuse is when many pages are generated for the primary purpose of manipulating Search rankings and not helping users. This abusive practice is typically focused on creating large amounts of unoriginal content that provides little to no value to users, no matter how it’s created.”
Men hvad betyder det for din forretning og jeres SEO-placering? Er det her enden på AI-generet indhold? Og vil jeres AI-generede indhold blive straffet?
For at svare på dette og hjælpe dig sikkert igennem denne nye update har jeg sat mine dygtigste SEO-specialister på opgaven.
Fredag d. 22. marts kl. 10:45 gennemgår vi den nye opdatering fra A-Z og svarer på alle spørgsmål og bekymringer, I måtte have.
Med i “studiet” har jeg Jonas Venning, Head of SEO & Partner, og Thomas Boddum Bjerregaard, SEO Specialist. Med sammenlagt +16 års erfaring står de i spidsen for vores SEO-produkt i Conversio, og de har dykket dybt ned i Google opdateringer de sidste mange år.