Simone Moth Jensen
Junior Digital Marketing Specialist
smj@conversio.dk
Introduktion

Jeg er en perfektionistisk, sproglig blæksprutte. Jeg brænder for kommunikationsarbejdet, og jeg er i mit es, når jeg formidler på skrift, hvor der sjældent er en finger at sætte på tegnsætningen. 

Hvad er din uddannelse?

Jeg har en bachelor i lingvistik med tilvalg i social minds fra Aarhus Universitet. Til sommer er jeg cand.mag. i lingvistik. Lingvistik – ikke logistik – er sprogvidenskab. Som lingvist foreskriver man ikke, hvordan sprog skal være, men man undersøger, hvorfor sprog er, som det er, og hvordan det udvikles og bruges. 

Jeg har fordybet mig i sproget og kommunikationens mange ansigter – det talte sprog, det skrevne sprog og programmeringssproget. Jeg har haft stor interesse for sproglige eksperimenter, hvordan sprog læses og kommunikation på sociale medier – herunder diskursanalyse. Denne sproglige viden giver mig et godt udgangspunkt for at lave kommunikationsresultater, der rammer plet.

Hvordan opstod interessen for dit arbejde?

Jeg har alle dage været en sprognørd, og derfor er det ingen overraskelse, at det er min drøm at arbejde med kommunikation. Gennem sprog formidler vi intentioner, ønsker og følelser, og vi skaber relationer og bliver forbundet med hinanden – og det er derfor, sprog er så spændende.

Marketing virker måske ikke som et åbenlyst valg for en lingvist, men jeg elsker at formidle content og levere et skriftligt produkt, der lever helt op til forventningerne. Når man kombinerer dette med min interesse for, hvordan mennesker kommunikerer med hinanden gennem sproget, så er marketing et godt match.

Hvad er dit bedste hack?

Lær kundens jargon at kende, så du kan levere et resultat, de kan genkende sig selv i. Vær ærlig og spørg, hvis der er noget, du er i tvivl om. Et ekstra spørgsmål er bedre end at lave fejl.

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.