Stofmøllen

Med et optimeret produktfeed, en fin volumen på webshoppen og daglige konverteringer havde Stofmøllen de bedste kort på hånden, da de tilføjede affiliate marketing til deres marketingmix. Her har Conversio hjulpet dem med at komme godt fra start og rådgivning i processen.

services

Affiliate

Et gennemarbejdet feed gav et godt fundament

Stofmøllen lagde et stort arbejde i selv at optimere Shopping-titlerne i deres produktfeed. Det resulterede i en langt bedre performance på deres Google Ads. Med det gennemarbejdede produktfeed og den gode performance i bagagen gjorde det affiliate marketing til et oplagt valg for Stofmøllen. 

Når et feed bliver gået grundigt efter i sømmene og optimeret herefter, giver det de forskellige publishers, der varetager din affiliate marketing, det bedste fundament for at få succes med deres arbejde. Da Stofmøllen allerede havde optimeret deres feed, var det en no-brainer for dem at supplere deres marketingmix med en ny kanal.

Endte med at blive den 3. bedstsælgende kanal

Siden Stofmøllen tilføjede affiliate til deres marketingmix, har de øget deres totale omsætning. Faktisk er affiliate marketing endt med at blive deres 3. bedstsælgende kanal – og det er altså ikke noget, man ser hver dag. På bare et halvt år har omsætningen gennem affiliate udgjort hele 10,5 % af den totale omsætning. Med et så flot resultat, på så kort tid, har det altså sagtens kunne betale sig for Stofmøllen at læne sig tilbage og overlade kontrollen med salg til andre.

Affiliate var et godt supplement

Selvom Stofmøllen er et godt eksempel på, hvordan affiliate marketing ender med at blive en succes, der overstiger forventningerne, skal affiliate altid ses som et supplement til ens marketingindsats. Det skal det, fordi man ikke konkurrerer med sine egne annoncer på Google Ads, og derfor stjæler affiliate marketing heller ikke omsætningen fra andre kanaler. Det er også grunden til, at affiliate ikke er en kanal, man kan satse hele butikken på. 

For Stofmøllen har affiliate dog betydet, at de nu fylder mere på Google end tidligere. De har dermed fået en ny kilde, som generer yderligere omsætning og brand awareness hver måned med minimalt arbejde fra deres side.

“Vi er klar over, at det er afgørende for succes online, at vi har et godt mix af marketingkanaler. Vi vil samtidig gerne have en agil tilgang, hvor vi hele tiden tester nye kanaler og indsatser, så vi sikrer os, at vi ikke lægger alle æg i en kurv. Derfor var det naturligt for os at udvide med affiliate efter god sparring og rådgivning fra Conversio.”
Anders Ingwersen
E-commerce Manager, Stofmøllen
teamet bag
Johannes Helleland
Signe Jelsdal
Gitte Krarup Jørgensen
Emma Bak Sand
Johannes Helleland
Client Director, Partner
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld formularen nedenfor, så vi kan indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen