Nykilde åbnede på mindre end et halvt år øget vækst og kundeindsigt gennem Google Ads efter omstrukturering og optimering af deres online markedsføring.
Special-planteskolen Nykilde har mere end 40 års beskæftigelse med produktion og salg af blomsterfrø samt erosionskontrol, jordstabilisering, vandvegetation og mange andre produkter. Med sådan et nicheområde kan det være svært at skabe trafik på hjemmesiden, grundet forholdsvis få forbrugere.
Gennem et målrettet SEO-forløb lykkedes det dog at skabe fantastiske resultater, der bød på en samlet stigning i den organiske omsætning på 118%, hvor transaktionerne steg med 85%, ligesom antallet af brugere blev øget med 61%.
En nichepræget virksomhed med specialprodukter har ofte få brugere, som gør brug af ens ydelser. Endnu værre er det, når man kun har højsæson i få måneder. Nykilde havde et ønske om den rette hjælp og forberedelse, så de kunne stå i blomst, når det virkelig gjaldt.
Først blev frøet sået med et SEO-forløb med en række tekniske analyser og søgeordsidentifikation. Efter de indledende analyser blev deres kategorisider optimeret med title tags og metabeskrivelser for at øge den organiske trafik. Brugerne på siden skulle også gerne fastholdes, hvilket blev arbejdet med gennem værdifuldt content til de vigtigste landingssider.
Et vigtigt fokusområde var blandt andet optimering af søgeordene i tekstindholdet samt omskrivning af de meget tekniske sider, så teksten blev forståelig og vedkommende for den almene forbruger.
Det lykkedes Nykilde at overgå årsomsætningen allerede i højsæsonen, altså fra april-maj. Dermed blev årsomsætningen tjent ind på blot 2 måneder.
Nykilde oplevede i deres højsæson, sammenlignet med året før, en massiv organisk stigning i både trafik, brugere, transaktioner og omsætning. Både den organiske trafik og antallet af organiske bruger steg med 61%, mens transaktioner steg med 85%, og den samlede omsætning havde en stigning på hele 118%. Dette er rigtig flotte resultater for en så nichepræget branche og på så kort tid.
Mange af placeringerne på de udvalgte søgeord blev også forbedret. Nykilde gik eksempelvis fra en 28. plads til en 1. plads på søgeordet ”rullegræs”. Søgeordet ”sedummåtter” gik fra 5. til 1., og søgeordet ”græsfrø” listede sig op fra en 11. til 2. plads.