Conversio

Zederkof

På kun et halvt år opnåede Zederkof markant øget vækst og større kundeindsigt gennem samarbejdet med Conversio. Implementering af Google Ads skabte store resultater efter omstrukturering og optimering af online markedsføring.

 


Vores resultater


  • +167%

    omsætning i Google Ads

  • +76%

    stigning i totale transaktioner

  • +251%

    stigning i Google Ads-transaktioner

Zederkof

Zederkof arbejder med engrossalg af møbler og inventar til restaurant, café, hotel, konferencer, udlejning og events. Med mere end 20 års erfaring og over 10.000 varer, forhandler Zederkof professionelle produkter af et bredt sortiment.

zederkof.dk

Uudnyttet potentiale i Google Ads

Zederkof er Skandinaviens førende leverandør af isenkramprodukter. Deres webshop indeholdt masser af uudnyttet muligheder, hvilket gav stort potentiale for vækst og forbedring af deres online eksponering. Hos Conversio hjalp vi webshoppen med at skabe vækst gennem Google Ads.

167% mere i omsætning

Gennem Google Ads lykkedes det at forbedre bl.a. Zederkofs omsætning, transaktioner og impressions.

 

Zederkofs omsætning i Google Ads steg med hele 167,17 % i det første halvår af 2017 sammenlignet med samme periode året før, og prisen pr. Google Ads-transaktion blev mindsket med 82,16 %. Med øget synlighed gennem deres Google Ads-annoncer steg antallet af Google Ads-impressions med hele 1077 % sammenlignet med i 2016.

Antallet af Google Ads-transaktioner steg med hele 251,82 % og Google Ads-klik med 93 % i første halvår af 2017.

 

Efter en investering i online markedsføring steg det totale antal af transaktioner med 76,79 % i det første halvår af 2017, og deres Google Ads-faktor steg med 59,08 % i samme periode.

 

Med omstrukturering følger bedre omsætning

Zederkof har siden 1999 haft fokus på at have et bredt udvalg af møbler, teltløsninger, interiør og isenkram til konkurrencedygtige priser. Der har altid været potentiale for digital vækst, hvilket gav plads til optimering af kampagne- indstillinger i Google Ads samt større indsigt i kundernes adfærd på shoppen.

Det var derfor målsætningen at skabe mere struktur på Zederkofs Google Ads-konto for at skabe en højere omsætning. Men hvordan optimerer og omstrukturerer man sin Google Ads-konto for at skabe en stærkere markedsføring online?

  • 167%

    Stigning

    i Google Ads omsætning

  • 76%

    Stigning

    i totale transaktioner

  • 251%

    Stigning

    i Google Ads-transaktioner

Kundeindsigt er nøgleordet til gode resultater

For at skabe en stærkere online markedsføring kræves det, at der fokuseres på effektmåling samt kundeindsigt og –adfærd, for at der kan arbejdes optimalt med kampagneindstillinger i Google Ads. Der blev opsat forskellige kampagnetyper, herunder Search Remarketing og Google Shopping Remarketing, da kunden havde et ønske om at markedsføre udvalgte produkter. Zederkof havde også et ønske om at øge folks kendskab til brandet og dermed skabe mere trafik og flere konverteringer.

 

Med opsætning af Google Displaybannere og dynamiske søgeannoncer, som ville blive vist til relevante målgrupper inden for Zederkofs kundesegment, opnåede virksomheden store resultater. Ligeledes blev brandkendskabet øget ved at lave annoncering på YouTube.

Vi har fået udarbejdet et rapporteringssystem, som gør det overskueligt for mig at finde nøgletal og finde ud af, hvordan det går.

Peter Rekvad

Markedschef hos Zederkof.dk

Teamet bag


En case af

Johannes Helleland, Mathias Strand Nielsen

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os