På kun et halvt år opnåede Zederkof markant øget vækst og større kundeindsigt gennem samarbejdet med Conversio. Implementering af Google Ads skabte store resultater efter omstrukturering og optimering af online markedsføring.
Zederkof er en webshop, der er Skandinaviens førende leverandør af isenkramprodukter. Deres webshop indeholdt masser af uudnyttet muligheder, hvilket gav stort potentiale for vækst og forbedring af deres online eksponering
Gennem Google Ads lykkedes det at forbedre bl.a. Zederkofs omsætning, transaktioner og impressions.
Zederkofs omsætning i Google Ads steg med hele 167,17 % i det første halvår af 2017 sammenlignet med samme periode året før, og prisen pr. Google Ads-transaktion blev mindsket med 82,16 %. Med øget synlighed gennem deres Google Ads-annoncer steg antallet af Google Ads-impressions med hele 1077 % sammenlignet med i 2016. Antallet af Google Ads-transaktioner steg med hele 251,82 % og Google Ads-klik med 93 % i første halvår af 2017.
Efter en investering i online markedsføring steg det totale antal af transaktioner med 76,79 % i det første halvår af 2017, og deres Google Ads-faktor steg med 59,08 % i samme periode.
Zederkof har siden 1999 haft fokus på at have et bredt udvalg af møbler, teltløsninger, interiør og isenkram til konkurrencedygtige priser. Der har altid været potentiale for digital vækst, hvilket gav plads til optimering af kampagne- indstillinger i Google Ads samt større indsigt i kundernes adfærd på shoppen.
Det var derfor målsætningen at skabe mere struktur på Zederkofs Google Ads-konto for at skabe en højere omsætning. Men hvordan optimerer og omstrukturerer man sin Google Ads-konto for at skabe en stærkere markedsføring online?
For at skabe en stærkere online markedsføring kræves det, at der fokuseres på effektmåling samt kundeindsigt og –adfærd, for at der kan arbejdes optimalt med kampagneindstillinger i Google Ads. Der blev opsat forskellige kampagnetyper, herunder Search Remarketing og Google Shopping Remarketing, da kunden havde et ønske om at markedsføre udvalgte produkter. Zederkof havde også et ønske om at øge folks kendskab til brandet og dermed skabe mere trafik og flere konverteringer.
Med opsætning af Google Displaybannere og dynamiske søgeannoncer, som ville blive vist til relevante målgrupper inden for Zederkof.dk’s kundesegment, opnåede virksomheden store resultater. Ligeledes blev brandkendskabet øget ved at lave annoncering på YouTube.