Conversio

Kropsform

Webshoppen Kropsform har på bare ét år fået større synlighed på det digitale marked samt større vækst gennem Google Ads efter en øgning af shoppens konverteringsrate.

 


Vores resultater


  • +166%

    Omsætning i Google Ads

  • +211%

    Visningsandel

  • +106%

    Klik

Kropsform

Kropsform har siden 2007 solgt produkter til ydre skønhed og indre velvære. Derudover forhandler de også medicinske og alternative behandlingsprodukter.

www.kropsform.dk

Stigning på 166 % i omsætning på et år

Kropsform.dk leverer produkter til kropsvelvære, og webshoppen manglede pleje i form af synlighed på det digitale marked. Ved at arbejde intensivt med Google Ads lykkedes det at influere bl.a. Kropsform.dk’s omsætning, impressions og transaktioner.

Større synlighed giver mere succes

Kropsform.dk leverer alt lige fra kosttilskud og personlig pleje til sportsudstyr og massageredskaber. Kropsform.dk havde potentiale og lå på et tilfredsstillende niveau på mange parametre, men de tjente blot i gennemsnit 3 kroner for hver brugte Google Ads-krone.

Derfor var målsætningen, at Kropsform skulle øge konverteringsraten samt Google Ads-faktoren og dermed opnå vækst. Men hvordan arbejder man mere målrettet med Google Ads for at opnå større digital synlighed og vækst?

 

Målrettede annoncer gav gode resultater

En større online synlighed kræver, at Google Ads-kontoen, herunder kampagner, annoncegrupper og søgeord, optimeres. Med mere målrettede annoncer og remarketing gennem både Search og Shopping blev hjemmesiden videre eksponeret for den primære målgruppe, så den kunne tiltrække flere købedygtige brugere.

 

Der blev udover Google Ads oprettet Bing-annoncer for at få maksimal eksponering. Det betyder altså en højere konverteringsrate med flere transaktioner og en pris pr. transaktion.

  • 166%

    Stigning

    i omsætning i Google Ads

  • 211%

    Stigning

    i visningsandel

  • 106%

    Flere

    klik

Vellykket optimeringsforløb og vækst

Det gik hurtigt med Kropsforms udvikling og synlighed på det digitale marked efter arbejdet med Google Ads. Efter et år var det lykkedes Kropsform.dk at opnå vækst i form af betydeligt større synlighed, øget omsætning samt impressions og transaktioner ved at blive eksponeret for den primære målgruppe.

 

Med en stigning på 3 % i budget fra 2016 til 2017 har Kropsform.dk opnået en stigning i sin Google Ads-omsætning på hele 166 %. Webshoppen er nu mere eksponeret for målgruppen og sammenlignet med året før, har Kropsform.dk øget sin visningsandel med 211 % – og sine klik med 106 %.

 

Det intensive arbejde har fået deres tidligere gennemsnitlige Google Ads-faktor på 3 til at stige til næsten 8 – med måneder, hvor der har været tjent helt op til 13 kroner per investerede krone. Resultaterne høster altså frugten af et godt og vellykket optimeringsarbejde.

Jeg blev henvist af Steffan fra Nordisk Storkøkken. Han havde, ligesom jeg selv, brændt fingrene før – men havde set resultater med Conversio. I bund og grund går min digitale markedsføring ud på ROI, og hos Conversio beviser de, at samarbejdet betaler sig.

Lasse Dressler

Ejer af kropsform.dk

Teamet bag


En case af

Johannes Helleland

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os