Få adgang til fordele på Google Shopping med en CSS Partner

28
June
2023
Skrevet af:
Dan Vestergaard

Vi kommer ikke uden om Shopping-kampagner, når vi snakker Google Ads. De fleste produktsøgninger starter på Google, hvor en plads øverst i søgeresultaterne er eftertragtet. Det er netop det, Google Shopping tilbyder — en plads i spotlightet, når potentielle kunder søger efter produkter.

Google Shopping-annoncer giver forbrugerne et hurtigt og nemt overblik over mulighederne, hvor de samtidigt kan sammenligne prisen fra de forskellige forhandlere.

Forhandlere kan dog få mere ud af deres Shopping-kampagner, hvis de samarbejder med en CSS Partner. På den måde kan de nemlig få adgang til en række fordele og muligheder, som ellers ikke ville være tilgængelige for dem.

I dette blogindlæg kommer vi omkring CSS Partner-programmet. Hvad det egentlig er, fordelene ved det, og hvad det betyder for webshopejere, hvis de ønsker at samarbejde med en CSS Partner. På den måde kan du som webshopejer bedre finde ud af, om det er noget, I skal.

Hvad er en CSS Partner?

Ved du ikke, hvad en CSS Partner er, får du lige en kort og enkel forklaring her.

CSS står for Comparison Shopping Service, og det refererer til tjenester, der hjælper webshops med at præsentere deres produkter på Google Shopping. At blive CSS Partner forudsætter, at man har en god forståelse af Googles retningslinjer og deres best practice.

Der er en række krav for at blive godkendt som CSS Partner. For det første skal man have en CSS Merchant Center-konti. For at kunne få det, kræver det, at man har en hjemmeside, der linker til mindst 50 webshops, hvor produkterne skal linke til individuelle produktsider, og alle tilbud skal vises. Derudover skal man have 50 aktive Merchant Center-konti i sin CSS for hvert land, man vil lave annoncering til.

På Googles serviceside kan man læse mere om resten af minimumskravene for at blive CSS Partner.

Det er altså ikke alle, der bare kan blive CSS Partnere, og derfor er det oftest bureauer, der bliver godkendt af Google til at være CSS Partner.

Er man CSS Partner, er man kvalificeret til at fungere som en mellemmand mellem onlineforhandlere og Google, hvilket åbner dørene for en række fordele og muligheder. For dig som webshopejer betyder det, at samarbejder du med et bureau, der er CSS Partner, får du adgang til disse fordele og muligheder.

Hvad kan en CSS Partner, som jeg ikke selv kan?

Rent visuelt er der ikke forskel på, om annoncerne i Shopping kommer fra dig selv (Google) eller en CSS Partner. Annoncen vil stadig se ud på samme måde. At være CSS Partner betyder bare, at Shopping-annoncerne har en anden udbyder end Google. Derfor vil der nederst i annoncen også stå ‘By [CSS Partnerens navn]’ i stedet for ‘By Google'.

Det lyder jo ikke af meget, men derudover får CSS Partnere også en række fordele, som samarbejdspartnere kan benytte sig af.

Fordelene ved at samarbejde med en CSS Partner

Når man bliver godkendt til CSS Partner, opnår man en endnu stærkere position til at hjælpe webshops med at maksimere deres synlighed og effektivitet på Google Shopping.

Det lyder jo altsammen meget godt — og som vi nævnte før, får webshopejere, der samarbejder med bureauer, som er godkendt til CSS Partner, faktisk adgang til en bred vifte af fordele, som fx billigere klikpriser.

Conversio er blevet CSS Partner

Hos Conversio arbejder vi hele tiden på at kunne give vores kunder bedre muligheder på de ydelser, vi tilbyder. Derfor har vi i lang tid arbejdet på at blive godkendt af Google, så vi kunne få status som CSS Partner.

Og nu kan vi endelig, efter mange måneders hårdt arbejde, dele en god nyhed: Conversio er blevet en CSS Partner hos Google!

Det betyder, at vi nu kan tilbyde avancerede teknologier og strategier, der sikrer, at vores kunders produkter præsenteres på den mest relevante måde for potentielle købere — og at vi er dedikerede til at øge trafikken til vores kunders webshop, forbedre klikfrekvensen og maksimere konverteringerne.

Hvis du vælger at samarbejde med Conversio, vil du fx kunne drage fordel af en besparelse på op til 20 % pr. klik på dine annoncer sammenlignet med, hvis du bruger almindelig annoncering fra Google. Det betyder, at du kan maksimere dit annonceringsbudget og opnå større synlighed, fordi du simpelthen betaler mindre.

Det er dog vigtigt at bemærke, at besparelsen på 20 % er en gennemsnitlig estimeret værdi og kan variere afhængigt af flere faktorer såsom branchen, konkurrencesituationen og dine specifikke kampagneindstillinger. Derudover har vi adgang til yderligere analyser og værktøjer, der hjælper dig med at forbedre din ydeevne på Google Shopping.

Er et CSS Partnerskab nødvendigt for online butikker?

Måske sidder du nu og tænker, om det absolut nødvendigt at indgå et samarbejde med en CSS Partner, for at få noget ud af dine Shopping-annoncer. Det korte svar er nej, men hvis du selvfølgelig ønsker at annoncere gennem CSS, er det selvfølgelig.

CSS er som sådan ikke et krav, men det kan have en afgørende betydning for at styrke din webshops tilstedeværelse og konkurrencedygtighed på Google Shopping. CSS Partner-annoncer er et godt supplement til dine egne Shopping-kampagner, fordi du kan sikre dig mere annonceplads på samme produkt.

På den måde fører man heller ikke budkrig mod sig selv. Det ville jo være træls, hvis du endte med at byde dig selv op, men Google vælger simpelthen bare den bedste kampagne.

En CSS Partner, som Conversio, kan være gavnlig for en bred vifte af virksomheder, der ønsker at optimere deres tilstedeværelse på Google Shopping og opnå synlige resultater. Uanset om du driver en lille startup eller en etableret e-handelsvirksomhed, kan vores CSS Partner-program hjælpe med at øge din online synlighed og øge dine konverteringer.

Selvom der er mange fordele ved at samarbejde med en CSS Partner, er det også vigtigt at være opmærksom på potentielle udfordringer eller omkostninger. Derfor er det afgørende at vælge en pålidelig og erfaren samarbejdspartner, der forstår dine forretningsbehov, for at du kan få mest muligt ud af samarbejdet og deres partnerskab.

Hvad koster det at annoncere gennem en CSS Partner?

Det er muligt at få en gratis prøveperiode, hvorefter der vil være et månedligt gebyr. Hvis du ønsker at få dette oplyst, kan du altid kontakte os for at høre nærmere.

Er du dog aktiv kunde hos Conversio, vil det være fuldstændig gratis for dig, da det er en ydelse, vi betaler, så længe man er kunde hos os. Skulle samarbejdet ophøre, vil betalingen overgå til jer selv.

Lad os hjælpe dig og din online forretning!

Hvis du ønsker at udforske mulighederne for at arbejde sammen eller har spørgsmål om vores services som CSS Partner hos Google, må du ikke tøve med at kontakte os. På nuværende tidspunkt tilbyder vi i Conversio at lave CSS-Shopping i følgende lande: Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Spanien, Storbritannien, Polen, Rumænien, Holland, Frankrig, Italien, Finland, Belgien og Østrig. Ellers kan du også tjekke det her: https://comparisonshoppingpartners.withgoogle.com/partner/Conversio/

Er du i tvivl om, hvorvidt du i øjeblikket bruger en CSS Partner eller ej? Intet problem! Vi tilbyder dig en gratis konsultation, hvor vi kan undersøge din nuværende status og finde ud af, om en CSS Partner kunne være gavnlig for din virksomhed.

Lad os tage en uforpligtende samtale, hvor vi kan diskutere dine mål og behov og hjælpe dig med at navigere i CSS-landskabet, så vi kan få identificeret de bedste muligheder for at optimere din online tilstedeværelse.

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker at vide mere om emnet, eller står med konkrete udfordringer.
Andreas Lodahl
Head of Product Development
alo@conversio.dk+45 70 666 500
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Tak for din tilmelding af vores nyhedsbrev
Noget gik galt - prøv igen