GOOGLE SHOPPING – Betal kun for resultater

Med produktannoncer skal du kun betale, når en bruger klikker på din annonce og lander på dit website.
Du betaler kun, når Google sender en bruger videre til din butik.

Sælg dine produkter direkte fra Googles søgeresultater

Siden 2013 har skandinaviske annoncører kunnet benytte sig af Google Shopping (tidligere PLA), som er en effektiv annonceringsmetode, hvor produktet visuelt og prismæssigt er i fokus og konverteringspotentialet er helt i top. Hvis du driver webshop og i forvejen er aktiv på søgemaskinerne, fx med Google AdWords, er Google Shopping en fuldstændig uundværlig post på dit fremtidige annonceringsbudget. Ene og alene af den simple årsag, at du roligt kan forvente konverteringsrater, der er betydeligt højere end dem, du genererer gennem dine almindelige AdWords-tekstannoncer. Hvis du vel at mærke behandler din Google Shopping med samme omhu og fokus på afkast, som du gør med dine øvrige kampagneaktiviteter.

Godt begyndt er nøglen til succes med Shopping

Det er ganske let, at komme i gang med Google Shopping. Alt, du skal bruge, er en AdWordskonto, en Google Merchant Center-konto  og et produktfeed (et udtræk med de produkter i din webshop, du ønsker at markedsføre). Vi hjælper dig naturligvis med opsætningen af de to første dele. Men der, hvor vi virkelig kan gøre en forskel for dig, er i opsætningen af dit produktfeed – og i den efterfølgende optimering af kampagneaktiviteten. Det er helt afgørende for både trafikpotentialet, klikraterne, klikpriserne og ikke mindst konverteringen, at produktfeedet er designet specifikt til Googlesøgning og ikke fx til prissammenligningssider som Pricerunner. Hos Conversio har vi dybdegående indsigt i, hvordan folk søger, når de skal finde dine produkter. Vi designer dit produktfeed med udgangspunkt i den viden, og vi sikrer dermed, at brugerne altid får vist præcis de produkter, der er mest relevante i forhold til deres søgninger. Og omvendt, at dine produkter ikke dukker op ved irrelevante søgninger. Er netop denne del på plads fra begyndelsen, får din Shoppingkampagne også en flyvende start.

Afgørende med kontinuerlig optimering

På den længere bane hjælper vi dig med at optimere dine Shoppingkampagner, ligesom vi gør det med din AdWords – udelukkende med fokus på dine konverteringsdata. Shoppingkampagner skal ligesom søgeordskampagner optimeres i forhold til bid management, produkteffektivitet og de mange andre parametre, vi lægger til grund for at vækste avancen i din webshop.

Google Shopping er dit online butiksvindue

Vi har rigtig mange succeshistorier fra vores kunder, som har oplevet store stigninger i deres online salg igennem Google Shopping. Så er du også klar til at tage din online marketing til det næste niveau, hvor du virkelig får value for money? Hvis ja, så er du havnet det helt rigtige sted. Google Shopping er med sin visuelle og informerende opsætning det tætteste, man kommer på et online butiksvindue. Her kan brugerne i høj grad træffe deres købsbeslutning på et særdeles velinformeret grundlag. Så selvfølgelig skal du som webshop også markedsføre dine produkter her – flere af dine konkurrenter er der sikkert allerede.

Har du spørgsmål til Google Shopping, og vil du vide mere om, hvordan du kan udnytte din webshops fulde potentiale? Vi hjælper dig gerne med at blive klogere på mulighederne ved Google Shopping. Ring på tlf. 70 666 500, og lad os tage en ganske uforpligtende snak om din online forretning.

Bliv ringet op af os!

Bliv ringet op af vores Online Marketing Specialist, Tue Madsen, som har mere end 10 års erfaring med Online Marketing. Udfyld nedenstående.