GOOGLE REMARKETING – rækkevidde i stor skala

Med remarketing kan du vise annoncer til dem, der tidligere har besøgt dit website,
brugt din mobilapp eller angivet deres e-mailadresse.

I den perfekte verden ville alle besøgende i din webshop foretage et køb. Men virkeligheden er desværre en anden. Langt fra alle konverterer når de besøger din webshop, og årsagerne hertil kan være mange. Men tendensen viser, at der blandt dem, der ikke får trykket ”køb”, er mange, der faktisk stadig er interesserede i dine produkter. Det betyder, at de sandsynligvis vil foretage et køb, hvis det lykkes dig at få dem tilbage i butikken. Til netop dette formål kan Google AdWords Remarketing være et særdeles effektivt værktøj. Google Remarketing er kort fortalt annoncering målrettet mod folk, der har besøgt din webshop uden fx at købe noget. Det kan også målrettes mod besøgendes, som har foretaget en bestemt handling, fx forladt indkøbskurven eller har kigget på et bestemt produkt. Remarketing sørger derefter for, at de bliver eksponeret for relevante annoncer, mens de surfer rundt på nettet eller søger på Google. Nedenfor finder du en oversigt over de mest benyttede remarketing-typer.

 

Standard Remarketing

Denne form for remarketing viser dine annoncer til tidligere besøgende, mens de surfer rundt på Google Displaynetværket. Google har mange samarbejdspartnere, som også kan vise dine annoncer på deres netværk.

 

Search Remarketing

Search remarketing viser dine remarketing-annoncer til tidligere besøgende, når de foretager opfølgende søgninger på Google, efter de har besøgt dit website. Så når en besøgende har kigget på vinterstøvler til damer på dit website, så kan vedkommende få vist din remarketing-annonce, når hun 2 dage senere foretager samme søgning på Google.

 

Dynamisk Remarketing

Med dynamisk remarketing kan du i endnu højere grad skræddersy dine remarketing-annoncer til dine tidligere besøgende. Her inkluderer annoncerne nemlig de specifikke produkter eller services, som besøgende har kigget på inde på dit website.

 

Shopping Remarketing

Den nyeste tilføjelse indenfor remarketing er shopping remarketing. Denne type fungerer på samme måde som search remarketing – her får tidligere besøgende blot vist dine shoppingannoncer i stedet for almindelige tekstannoncer.

 

Uanede muligheder med Google Remarketing

Remarketing giver dig unik adgang til forbrugerne, når der er størst sandsynlighed for, at de foretager en konvertering. Du kan samtidig tilpasse dine remarketing-kampagner alt efter, hvad dine annonceringsmålsætninger er. Der er med andre ord uanede muligheder for at nå ud til en særdeles kvalificeret målgruppe.

Vil du have hjælp til at få dine besøgende tilbage og handle i din webshop? Lad Conversio hjælpe dig med din Google Remarketing. Kontakt os i dag på 70 666 500 eller skriv til os på [email protected].

Du kan også bestille en gratis og uforpligtende analyse af dine Adwords her:

Bestil en gratis AdWords analyse – klik her

Bliv ringet op af os!

Bliv ringet op af vores Online Marketing Specialist, Tue Madsen, som har mere end 10 års erfaring med Online Marketing. Udfyld nedenstående.