Søgeordsanalyse – Identificér stærke søgeord

Søgeordsanalysen giver mulighed for at målrette SEO-forløbet mod de søgeord,
der skaber konverterende trafik.

For at få det maksimale ud af arbejdet med SEO er det vigtigt at finde de bedste søgeord. Det er en misforståelse, at det handler om høje placeringer på søgeord med mange søgninger. Det vil selvfølgelig skabe en masse trafik og formegentligt også øge omsætningen. Men det vil for langt de fleste webshops give langt mere værdi at fokusere på søgeord med mindre konkurrence.

En søgeordsanalyse identificerer potentielle stærke søgeord. Den første del af en søgeordsanalyse handler om forholdsvist ukritisk at indsamle en stor mængde søgeord. Dette gøres bl.a. på baggrund af data fra AdWords og søgeord, der allerede opnås en synlighed på, samt søgeord, konkurrenterne benytter. Dette giver en base af søgeord, der kan koges ned til de mest værdifulde af dem. De mest værdifulde søgeord bestemmes bl.a. ud fra antallet af månedlige søgninger. I sidste ende er det dog søgeord, der skaber størst omsætning og relaterer til landingssider med den største omsætning, der udvælges.

Søgeordsanalysen giver dermed mulighed for at målrette SEO-forløbet mod de søgeord, der skaber konverterende trafik – fremfor de søgeord med hård konkurrence, der nok skaber meget trafik, men har en lavere konverteringsfrekvens. Dette vil i sidste end give langt bedre resultater på bundlinjen.

Bliv ringet op af os!

Bliv ringet op af vores Online Marketing Specialist, Tue Madsen, som har mere end 10 års erfaring med Online Marketing. Udfyld nedenstående.