Frugtkurven
En omnichannel strategi hos Conversio har efter få års arbejde flyttet FrugtKurven fra zero til hero – og vi startede naturligvis med de lavthængende frugter.
Vores resultater
+643%
Visninger på Google
+311%
Klik
-83%
Gns. CPC
En omnichannel strategi hos Conversio har efter få års arbejde flyttet FrugtKurven fra zero til hero – og vi startede naturligvis med de lavthængende frugter.
Vores resultater
Visninger på Google
Klik
Gns. CPC
FrugtKurven leverer frugt og grønt til private og virksomheder. Virksomheden har et omfattende online inspirationsunivers og har siden Covid-19 været i stor udvikling.
FrugtKurven leverer frugtordninger til virksomheder i hele landet og har i forbindelse med COVID-19-krisen udvidet forretningen til også at omfatte levering af frugt til private. Virksomheden har i samarbejde med Conversio med stor succes fokuseret benhårdt på at skabe leads gennem synlighed online og digital branding.
De besluttede sig derfor for, at der skulle hjælp til, hvis FrugtKurven skulle kunne overhale alle deres konkurrenter inden om. De kontaktede Conversio, hvor målet var at vækste ved hjælp af online markedsføring. FrugtKurven skulle have flere nye kunder, flere og større ordrer, og de skulle være de største på markedet.
Fokus var størst på Google Shopping, da dette ikke var noget, man tidligere havde benyttet, og man havde desuden problemer som en B2B virksomhed ved at få dette implementeret. Det skal lige siges, at vi her taler flere år tilbage, og at det i dag er nemmere at gøre brug af som B2B virksomhed.
Vi så hurtigt en stigning i trafik, og kunden oplevede endnu hurtigere denne effekt, da mange nye kunder kom til. Vores næste spørgsmål var så, hvordan vi kunne øge væksten endnu mere? For FrugtKurven eller Conversio var ikke i mål endnu!
Vi ville øge brand awareness for FrugtKurven og for at gøre det, skulle der nu to nye produkter til – nemlig Display Ads og YouTube Ads. Samtidig startede vi også Bing Ads op, hvilket betød, at vi var synlige på tværs af alle kanaler.
Denne strategi med en øget synlighed på tværs af alle Google Produkter og Bing gjorde hurtigt sit udslag. Inden for blot et år så vi en stigning i visninger på Google med 643,18% og et øget antal klik med 311,70%. På trods af de mange ekstra kliks og visninger formåede vi at sænke den gennemsnitlige CPC med 83,80%.
FrugtKurven har også opnået exceptionelt gode resultater i forbindelse med sit SEO-forløbet hos Conversio. De organiske sider pr. session steg bl.a. med hele 61,34%, deres organiske gennemsnitlige sessionsvarighed steg med 71,47%, og de organiske sidevisninger steg med godt og vel 42%.
Resultaterne har gjort, at de nu er blevet meget mere synlige i søgeresultaterne, hvilket i sin tid var et af målene, da de indledte et samarbejde med Conversio.
Ovenstående resultater har fået dem fra placeringer på side 2 eller nederst på side 1 til topplaceringer på Google. Her giver gode anmeldelser fra kunderne dem en troværdig og anerkendende position som markedsleder på deres område.
Ærlig snak, nysgerrighed og god sparring har fået resultaterne til at ryge i vejret og har været med til at give virksomheden større dominans på markedet, end de førhen havde oplevet. FrugtKurven er en prominent virksomhed med en eksklusiv vækstrate, der ser ud til at fortsætte sin vej opad.
Stigning
i visninger på Google
Stigning
i klik
Fald
i gennemsnitlig CPC
Vores samarbejde med Conversio har fra start været præget af aldrig at stille sig tilfreds med best practices, men kontinuerligt at arbejde mod styrkelse af alle aspekter af vores brand, site og til brugernes købsrejse. Alene kan man kun nå til en vis højde, men sammen har vi formået at tage FrugtKurven fra zero til Hero.
Lasse Dahlerup
Salgs- & Marketingchef hos FrugtKurven.dk
Teamet bag
En case af
Johannes Helleland, Jonas Venning Larsen, Mathias Strand Nielsen
Conversio er ikke for alle – langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.
Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.
Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.
En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.
Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.
Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.
Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.
Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.
Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.
Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.
I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.
Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.
I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov – uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.
Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!
Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.