En stærkere digital tilstedeværelse kræver at der udføres en teknisk analyse af hjemmesiden for at finde fejl og mangler samt kortlægge optimeringsmulighederne. Dernæst skal der udarbejdes en udførlig søgeordsanalyse, der identificerer de mest relevante søgeord. Sideløbende skal der arbejdes med linkbuilding, som er med til at give autoritet i søgemaskinerne og for at komme til tops i søgeresultaterne skal hjemmesidens title tags og metabeskrivelser optimeres. Endeligt skal al content SEO-optimeres, så både brugere og søgemaskiner tilfredsstilles.
Resultaterne taler for sig selv. Med en mere målrettet SEO-indsats har Malericentralen-kreativ.dk erobret topplaceringer på flere relevante søgeord. Blandt andet er de gået fra en 63. plads til en 1. plads på ”Posca tusser”, en 14. plads til 1. plads på ”lærreder”, en 14. plads til 3. plads på ”svæverammer” og fra en 22. plads til en 4. plads på ”oliemaling”.