Conversio

Service

Tracking & Analyse

Når du som webshopejer vælger at investere i din marketing indsats, skulle den gerne ende med at understøtte din webshops forretning og økonomi.

Men en effektiv online marketingstrategi og muligheden for at skrue på de parametre, der virker, kræver, at du tracker dine data korrekt.

Uden korrekt data træffer vi beslutninger på et uoplyst grundlag. Derfor indgår vi aldrig et samarbejde, uden vi har sikret en korrekt tracking opsætning.

Hvorfor bør du arbejde med Data & Tracking?

Data og tracking giver dig et klart overblik over, hvad der virker i din marketingstrategi, og hvor der er potentiale for forbedring. Ved at måle og analysere din indsats kan du ud fra et databaseret grundlag træffe beslutninger omkring din fremtidige strategi.

B2C Webshops

  • Et korrekt opsat trackingsetup giver de bedste forudsætninger for en effektiv marketingstrategi.

  • Uden data kan du ikke træffe kvalificerede beslutninger. Kendskab til de bedst performende kanaler og landingssider hjælper dig med at træffe bedre valg.

  • Data giver dig et overblik over, hvor meget dine kunder køber for. Det er en vigtig KPI, når det kommer til konverteringsoptimering.

Kontakt os

Med afsæt i UngTilUngs behov leverede Conversio et custom dashboard til vigtige nøgletal og målsætninger.

Proces

Kom stærkt fra start med Tracking & Analyse

Et korrekt trackingsetup skaber de bedste forudsætninger for, at vi kan hjælpe dig med at vækste din forretning. For vores services er data altafgørende – ellers kan vi ikke analysere os frem til, hvor vi kan optimere.

Uanset om det er annoncer, konverteringsoptimering eller SEO, så er data hjertet i det hele.

Kontakt os
  • 1

    Tracking Audit

    Vi starter med en “State of the Nation”, hvor vi hører, hvordan det står til med det nuværende trackingsetup. Hvilke fejl og mangler er der? Og stemmer jeres tracking overens med de målsætninger, I har? Ved at spille med åbne kort, får vi de bedste forudsætninger for at lykkes med jeres forretning.

  • 2

    Opsætning og verificering af trackingsetup

    Ved at kende til de fejl og mangler dit nuværende setup har, kan vi lave en trackingopsætning, der passer til din virksomhed. Vi sørger for at teste de forskellige events og verificerer dataen, der kommer ind, så det hele bare spiller.

  • 3

    Visualisering & Dashboard

    Data bliver først værdifuldt, når det bliver overskueligt. Derfor laver vi et Dashboard til jer via Looker Studio med BigQuery. Her hjælper vi jer med at opstille KPI’er ud fra data, som vil opdatere i real-tid, så vi hele tiden har øje på “bolden”.

  • 4

    Custom Analyser

    Når alt dataen er på plads, laver vi custom analyser til jer, som er baseret på jeres behov. Vi laver både RFM-analyser, hvor vi segmenterer jeres kunder efter deres købsmønstre, eller prisanalyser, så vi sikrer os, at I er skarpe på pris.

Sådan arbejder vi med Tracking & Analyse

Et effektivt og overskueligt trackingsetup er nøglen til succes inden for e-commerce. Derfor er det essentielt at have folk omkring dig, der forstår, hvordan du bruger dine egne data konstruktivt.

Google Analytics 4 / E-commerce Hub

Google Analytics 4 bruges af alle e-commercevirksomheder til at tracke events som besøgskilder, landingssider, konverteringer og kurvstørrelser. Disse data er nødvendige til at beregne f.eks. din konverteringsrate.

Hos Conversio har vi samlet alle dine data på én platform, Conversio Hub, hvor du nemt får adgang til både Google-data og data fra Shopify, Klaviyo, META m.m.

Snak med en Google Analytics Specialist

Serverside Tagging

Skal du tracke på dine kunder på dit site, er det nødvendigt med serverside tagging (også kaldet serverside tracking). Det gør det nemmere for dig at tracke 3.partsdata fra fx Klaviyo og Facebook. 

I den seneste tid er der kommet skærpede krav til, at man har styr på sine cookies. Ved at have et effektivt serverside tagging-setup via Google Tag Manager, undgår du at stå med håret i postkassen. Vi sikrer, at du overholder diverse krav.

Snak med en Tracking Specialist

Pixel & Conversion API

Får du meget trafik fra sociale medier, er det vigtigt at have opsat en Pixel og Conversion API, der snakker sammen med dit tracking setup. På den måde kan du se, hvilke kanaler der performer godt, og hvorhenne det ville give mening at køre kampagner.

I vores E-commerce Hub har vi integreret Pixel API’en, så du har alt dit data samlet ét sted. Det gør det mere overskueligt, når du skal til at planlægge en marketingstrategi.

Snak med en Tracking Specialist

Enhanced Conversion Tracking

Ens datatracking måler aldrig 100 % af alt data på din hjemmeside. Dette kan både skyldes, at de besøgende ikke har givet samtykke til cookies, eller de er kommet ind på en side, der ikke tracker dem. Derfor får man en del skyggetal i sin tracking.

Disse skyggetal kan dog afhjælpes ved Enhanced Conversion Tracking, der hjælper dig med at vise et mere reelt billede af, hvordan din webshop klarer sig. Denne viden bruger vi, når vi skal udarbejde marketingsstrategier sammen med dig.

Snak med en Tracking Specialist

Dashboards & Analyser

Når vi har gennemgået og optimeret dit trackingsetup, går vi i gang med at gøre dataen mere overskuelig for dig. Dette sker via personlige Dashboards, der viser de vigtigste data og KPI’er for din webshop.

Ud fra dine data tilbyder vi også forskellige analyser, såsom RFM-analyser og prisanalyser, der begge bruger data til at forklare, hvordan dine kunders købsmønstre ser ud, og om du er skarp på pris.

Snak med en Tracking Specialist

Compliance / Consent mode

Reglerne omkring samtykke for cookies ændrer sig af og til. I stedet for at du skal sidde med et halvt øje på dette og frygte for din datatracking, sørger vi for det. Da Googles Consent Mode V2 blev udrullet i starten af marts 2024, havde vores kunder allerede fået det implementeret.

Der er meget at holde styr på omkring opsætning og vedligeholdelse af et trackingsetup, og det bliver nemt uoverskueligt. Ved at overlade det til os, hjælper vi dig godt på vej til at bruge data konstruktivt, så du opnår en profitabel vækst.

Snak med en Tracking Specialist

Specialisterne

Mød dit nye Tracking & Analyse-team

Her er holdet, der vil hjælpe dig med at udnytte data til at træffe smartere beslutninger og skabe bedre resultater.

Kontakt os