Dette er afsnit 2 i en mini serie på 4 afsnit. Se afsnit 1 i vores mini-serie med Mathias Strand Nielsen lige her: Afsnit 1: Ingen Tracking, ingen vækst📈
I sidste afsnit snakkede vores Head of Paid Search, Mathias Strand Nielsen, om det absolut mest fundalmentale element i et profitabelt Google Ads-setup, nemlig Tracking. Han gav os et indblik i, hvordan din tracking bør være sat op for at få maksimalt ud af hver eneste annoncekrone.
Næste skridt i opbygningen af et solidt Google Ads-setup, er at snakke målsætninger og budgetfordeling. Her er en af Mathias’ helt store kæpheste, at webshops i dag er alt for snæversynet, når det kommer til mulighederne med Google Ads.
“Når de fleste tænker Google Ads, så tænker de performance-drevet marketing. Det er penge ind, penge ud. Men kunderejsen i dag er ikke lineær, som den tidligere har været. Derfor er det vigtig, at når vi snakker vækst, at vi så også snakker branding. Fordi Google Ads er også ekstremt effektivt til lige netop den del.” – Mathias Strand Nielsen
Derfor er det Mathias’ anbefaling, at man fordeler sit budget, så man har både et performance-budget og et branding-budget. Men hvordan fordeler man sit budget korrekt? Og hvilke KPI’er skal man måle på?
Hvis du ønsker en dybere gennemgang af dit setup, kan du med fordel hoppe ind på insights.conversio.dk, vælg “Paid Search” og “Tracking” og connect jeres GA4 og Google Ads-konto.
Så vender vi tilbage inden for 48-72 timer med en gennemgående audit af hele nuværende marketing setup baseret på erfaring og indsigter i +100 mio. adspend fordelt 470 annoncekonti.
Fra vores analyse vil du få helt konkrete indsigter i:
- kritiske fejl og mangler, der SKAL fikses med det samme
- lavthængende frugter i form af optimeringer, der kan skabe bedre resultater lige nu og her
- en potentiale-vurdering og forslag til fremtidige strategier, der kan løfte jer videre fra jeres nuværende niveau.
Alt sammen uden I skal ind og give os adgang til diverse konti. Værktøjet tager et “snapshot” via API’en, vi laver vores analyser ud fra. Når analysen er færdig, sletter vi dataen igen.
Hop ind lige her, og prøv det af: https://insights.conversio.dk/