Conversio

Vækst med Google Ads – Ingen Tracking, ingen vækst

Om episoden

Din webshop er intet uden data-tracking. Hør hvordan du får maksimal værdi ud af din data.

Se næste afsnit her

Vært Kristoffer Saxtrup Nielsen

Gæst Mathias Strand Nielsen

Emne

    Paid Search

I dette afsnit

Trænger jeres marketing-setup til et par friske øjne? Lad os hjælpe dig på vej med en gratis Performance Analyse📈

Conversio tror vi på, at kernen for et solidt marketing setup i langt de fleste webshops ligger i kombinationen af SEO og Google Ads.

Indtil videre har vi snakket rigtig meget om, hvordan du bygger et stærkt SEO fundament, som resten af dine marketing aktiviteter kan stå på.

Vi har bl.a. haft Christian Gade inde og snakke om, hvordan han brugte en SEO-first tilgang til at skalere en webshop fra et hobbyprojekt til en rentabel forretning.

Og vi haft Thomas Boddum Bjerregaard i studiet til en helt lavpraktisk introduktion til Linkbuilding, hvorfor det er så vigtigt? Og hvordan du kommer i gang?

I den kommende mini-serie “Vækst med Google Ads” tager vores Head of Paid Search, Mathias Strand Nielsen, os igennem, hvordan du skaber de bedste forudsætninger for profitable og bæredygtig vækst med Google Ads. Du kan glæde dig til 4 afsnit om:

  • Afsnit 1: Ingen Tracking, ingen vækst.
  • Afsnit 2: Budgetfordeling – Performance vs. Branding.
  • Afsnit 3: Performance Max – Vejen til mere omsætning.
  • Afsnit 4: Search Ads – Skab mere vækst søgekampagner.

Vi starter stærkt ud med et indblik i, hvordan din tracking bør være sat op for at få maksimalt ud af hver eneste annoncekrone.

“Det essentielle i Google Ads er, at vi forstår den data, der kommer ind, og at vi får den data vi har brug for. Uden data har vi ingen forudsætninger for at vurdere outputtet af vores aktiviteter.”

I tvivl om hvorvidt jeres tracking er korrekt sat op?🤔
Book Mathias Strand Nielsen til en uforpligtende Google Ads Audit, hvor I gennemgår jeres nuværende Google Ads Setup.

Eller hop ind på insights.conversio.dk, vælg “Paid Search” og “Tracking” og connect jeres GA4 og Google Ads-konto👇

Så vender vi tilbage inden for 48-72 timer med en gennemgående audit af hele nuværende marketing setup samt helt konkrete indsigter i:

  • kritiske fejl og mangler, der SKAL fikses med det samme
  • lavthængende frugter i form af optimeringer, der kan skabe bedre resultater lige nu og her
  • en potentiale-vurdering og forslag til fremtidige strategier, der kan løfte jer videre fra jeres nuværende niveau.

Alt sammen uden I skal ind og give os adgang til diverse konti. Værktøjet tager et “snapshot” via API’en, vi laver vores analyser ud fra.