Dette er afsnit 3 i en mini serie på 4 afsnit. Se afsnit 1 & 2 i vores mini-serie med Mathias Strand Nielsen lige her: Vækst din webshop – Oversigt 📈
I de første to afsnit af vores mini-serie, Vækst med Google Ads, har vi gennemgået tracking, målsætninger og budgetfordeling. Dermed har vi nu styr på det tekniske fundament, og vi kan begynde at snakke om det sjove – nemlig kampagneopsætning.
Vi starter med den ukronede konge af Google Ads: Permance Max👑
Performance Max er en ekstremt effektiv kampagnetype, og er derfor også den primære omsætningsdriver for langt størstedelen af vores kunder her i huset. Men det er samtidig en kampagnetype, hvor du overlader rigtig meget til Google.
“Når vi arbejder med webshops, så kan vi ikke komme udenom Performance Max. Performance Max er den her alt-i-én algoritmebaseret kampagne, hvor du uploader feed, tilføjer billeder og overskrifter osv. Og så er det op til Google at sige, hvor vil den vise de her annoncer henne?”
Derfor er det blot endnu vigtigere, at du har 100% styr på de elementer, du kan kontrollere. For ellers risikerer du, at der ligger uforløst potentiale og omsætning i dit produkt-katelog. Her er Mathias’ vigtigste pointer, hvis du skal have maksimalt ud af din Performance Max:
- Tracking (se afsnit 1)📈
- Målsætninger – Hvad er dit break-even, dækningsbidrag, ROAS eller POAS mål?🎯
- Et optimeret produktfeed🛍️
- Eksklusion af brand i PMAX❌
- Konkurrencedygtig priser🏷️
Derudover kommer Mathias Strand Nielsen med tre PMAX kampagneopsætninger, der er med til at vækste vores kunder fra måned til måned.
Hvis du ønsker en dybere gennemgang af dit setup, kan du med fordel hoppe ind på insights.conversio.dk, vælg “Paid Search” og “Tracking” og connecte jeres GA4 og Google Ads-konto.
Så vender vi tilbage inden for 48-72 timer med en gennemgående audit af hele nuværende marketing setup baseret på erfaring og indsigter i +100 mio. adspend fordelt 470 annoncekonti.
Fra vores analyse vil du få helt konkrete indsigter i:
- kritiske fejl og mangler, der SKAL fikses med det samme
- lavthængende frugter i form af optimeringer, der kan skabe bedre resultater lige nu og her
- en potentiale-vurdering og forslag til fremtidige strategier, der kan løfte jer videre fra jeres nuværende niveau.
Alt sammen uden I skal ind og give os adgang til diverse konti. Værktøjet tager et “snapshot” via API’en, vi laver vores analyser ud fra. Når analysen er færdig, sletter vi dataen igen.
Hop ind lige her, og prøv det af: https://insights.conversio.dk/