Conversio

Service

Konverteringsoptimering

En succesfuld Konverteringsoptimering er mere end bare at få tvivlere til at købe på din webshop. Det handler om at skabe en engagerede købsrejse, der gør det nemt for dine kunder at finde det ønskede produkt og gennemføre deres køb.

Med en forventningsafstemt konverteringsoptimeringsstrategi arbejder vi målrettet på at øge din konverteringsrate gennem data og erfaring.

Mange veje fører til et salg det er vores opgave at gøre rejsen derhen så nem som mulig.

Hvorfor bør du arbejde med Konverteringsoptimering?

Mange af vores kunder bruger penge på at tiltrække besøgende, uden at fokusere på hvordan de konverteres til købere. Når vi konverteringsoptimerer for vores kunder, kigger vi på, hvordan vi konverterer din trafik til reel salg.

B2C Webshops

  • Ved at optimere din brugeroplevelse sikrer du, at kunderne er mere villige til at konvertere. Det kan fx være en efterkøb-automatisering via din E-mail Marketing.

  • Kunderne kan hurtigt blive overvældede af et stort produktsortiment. Gør det lettere for kunderne gennem forbedret navigation og personalisering.

  • Udnyt potentialet for kryds- og opsalg. Produktanbefalinger og bundles kan være med til at øge din gennemsnitlige ordreværdi og den samlede livstidsværdi af dine kunder.

Kontakt os

Med en stærk tilstedeværelse på Google fik TinyMobileRobots 51 % flere konverteringer på deres nicheprodukt.

Proces

Kom stærkt fra start med Konverteringsoptimering

Med en målrettet strategi for Konverteringsoptimering på din webshop kan du udnytte det fulde potentiale og øge dine salgstal.

Vores ekspertise på området sikrer, at din webshop leverer en gnidningsfri og overbevisende kundeoplevelse, der driver konverteringer. 

Uanset om det drejer sig om brugervenlighed, A/B-testning eller dataanalyse, står vi klar til at arbejde på at få din webshop til at understøtte din vækst. Med Conversio som samarbejdspartner kan du være sikker på, at din webshop er konverteringsoptimeret med dine forretningsmål for øje.

Kontakt os
  • 1

    Gennemgang af din platform

    Er din webshop overhovedet sat op til, at vi kan konverteringsoptimere på den?

     

    Ved at danne os et overblik over potentialet for din webshop, kan vi lettere afstemme, hvad vi reelt kan gøre for dig. Vi spiller med åbne kort og udfordrer din status quo for at give de bedste forudsætninger for et solidt samarbejde.

  • 2

    Målsætning og KPI’er

    Sammen definerer vi målsætninger og nødvendige KPI’er. Det handler ikke altid om at skabe flere salg.

     

    Kunderejser er komplekse, og derfor er det vigtigt at kigge ind i både mikro- og makrokonverteringer, såsom at skrive sig op til dit nyhedsbrev, deltage i en konkurrence, lægge varer i kurven osv.

  • 3

    Analyse: Hvad går galt og hvornår?

    Vi bruger forskellige analyseværktøjer som Google Analytics, Hotjar og Pagespeed Insights til at analysere brugerrejsen på din webshop.

     

    Denne viden kan være med til at kortlægge, hvor vi præcist kan optimere webshoppen, så den kan drive flere konverteringer.

  • 4

    Udvælgelse af nye tiltag

    De optimeringer, vi anbefaler på din webshop, bliver prioriteret ud fra omkostning og effekt. I fællesskab skal vi blive enige om, hvilke tiltag vi skal hjælpe dig med først, og lægger en slagplan for det hele.

  • 5

    Igangsæt A/B Splittest

    A/B Splittest er en vigtig metode for at finde frem til, om vores ændringer overhovedet gør en forskel. Ved at eksponere dine kunder for både det gamle og det nye design, kan vi indsamle data på, hvad der konverterer bedst.

     

    Vi splittester på de enkelte elementer, så vi får et bedre indblik i, hvilke elementer der præcist kan optimeres på.

  • 6

    Implementer tiltag permanent

    Vi kører vores splittest, indtil vi har fået signifikante data, der kan være med til at udsige en tendens.

     

    Hvis vi kan se, at designændringen har en positiv effekt på din konverteringsrate, vil vi ændre designet, hvis det giver mening. Derefter vil vi teste med nye splittest, hvis det giver mening for din webshop.

Sådan arbejder vi med Konverteringsoptimering

Når vi kigger ind i, hvordan vi kan konverteringsoptimere webshops, forventningsafstemmer vi inden, om det skal være top- eller bundlinjefokuseret.

Hastighedsoptimering

Millisekunder er blevet en altafgørende faktor inden for e-handel. Ifølge en rapport fra Google kan en hastighedsoptimering på blot 0,1 sekund påvirke omsætningen drastisk. For en mellemstor dansk webshop vil denne optimering på 0,1 sekund have genereret en yderligere omsætning på 183.618 kr. under Black Friday.

Ved at samarbejde med Conversio får du adgang til en masse værktøjer og ekspertise, der kan gøre din webshop hurtigere. Hastighed er ikke alt, men betyder mere, end man går og tror.

Snak med en E-commerce Specialist

AOV Boosters

Den gennemsnitlige ordreværdi, som bliver også kaldt AOV (Avarage Order Value), kan blive boostet gennem forskellige tiltag. I vores værktøjskasse har vi følgende AOV Boosters:

  • Upselling og cross-selling
  • Loyalitetsprogrammer
  • Volume discounts/fri fragt thresholds
  • Recommendation software til personlige produktanbefalinger
  • Pop-ups og optimeret kurv/check out.
Snak med en E-commerce Specialist

Navigation

Det er ret essentielt, at dine kunder kan navigere rundt på din side. Hvis de lige har kigget på shorts, skal de nemt kunne finde frem til at kigge på t-shirts fx. Men navigation starter helt tilbage til opbygningen af din hjemmeside med kategorier, underkategorier og søgefunktionen. 

Hos Conversio har vi bygget 150+ webshops, der alle er sat op med en nem navigation for øje. Ved at kombinere setuppet med veltestede moduler, såsom anbefalede produkter eller sammensatte produkter, ender du med en webshop, der er optimeret til at vækste.

Snak med en E-commerce Specialist

A/B Testing

Uden data er du blot en person med holdninger”.

A/B testing, eller splittest, er en særdeles effektiv metode til at teste forskellige hjemmesidedesigns for at se, hvad der konverterer bedst.

Vores CRO-specialister hos Conversio har mange års erfaring og kan øge din konverteringsrate markant uden A/B testing, men splittests kan presse de sidste vigtige procenter ud procenter, der kan være over 100.000 kroner værd.

Snak med en E-commerce Specialist

Mikro- vs. makrokonverteringer

Hos Conversio går vi ikke blot op i en nu og her-vækst, men ser på det store billede. Derfor vil vi konverteringsoptimere både ved mikro- og makrokonverteringer. En, der skriver sig op til dit nyhedsbrev, kan på sigt blive en profitabel kunde.

Ved at bruge vores data på dine kunders købsrejse, vil vi strikke en optimeringsstrategi sammen for dig, som vi i fællesskab skal løse. Strategien vil tage udgangspunkt i det store billede, da det er her, du får mest værdi på sigt.

Snak med en E-commerce Specialist

Specialisterne

Mød dit nye CRO-team

Konverteringsoptimering er en holdindsats, hvor vi i fællesskab ser på, hvad der giver mening at optimere på skal vi få flere folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, eller skal vi gøre købsrejsen på din webshop lettere?

Kontakt os