Conversio

Kinnan

Kinnan oplevede med en gennemgående digital strategi store resultater for deres virksomhed, hvor de i dag er markedsledende på luft-til-luft varmepumper, ligesom de har oplevet markant vækst i både organisk trafik og betalt annoncering.

 


Vores resultater


  • +372%

    Direkte trafik

  • +77%

    Flere henvendelser fra Google Ads

  • +37%

    Kliks

Kinnan

Kinnan forhandler klimaanlæg i høj kvalitet, med særligt fokus på at fremme miljøvenlige varmepumper på markedet. Kinnan har siden 2006 leveret ekspertviden inden for branchen.

www.kinnan.dk

Vil være markedsledende

Kinnan har været på det danske marked i omkring 11 år, og deres ambition var klar: De ville være markedsledende og være dem, danskerne forbandt med ordet ”varmepumper”. Her var den digitale verden et sted, som ikke tidligere var blevet prioriteret.

Komplet digital strategi gav Kinnan ny styrke

Med udformningen af en komplet digital strategi, som skulle følge målgruppen igennem hele købsrejsen, opnåede Kinnan store resultater, herunder en vækst på 372 % i direkte trafik, en stigning på 77% i antal henvendelser fra Google Ads samt 37% flere kliks.

 

Målrettet markedsføring ramte plet

For at fastholde målgruppen blev der udarbejdet målrettet content og indsamlet cookies, som skulle bruges til aktivt at tilpasse annonceringen. Kinnan fik desuden et ansigtsløft, så UX på sitet kunne gøre brugeren købsklar. En af de funktioner, som blev opsat, var en ”Beregn din besparelse”-funktion, som kan give et skræddersyet tilbud. Der blev også foretaget søgeordsanalyser samt Google Ads-kampagner og remarketing-annoncer.

 

Arbejdet på tværs af de organiske og betalte placeringer, gav Kinnan topplaceringer i Googles søgeresultater. Den organiske trafik steg med mere end 40 %, og antallet af henvendelser steg med mere end 33 %. Søgeordet ”Varmepumper” gik fra en 196. plads til en 3 plads, ”Mitsubishi varmepumper” gik fra en 24. plads til en 3. plads, og ”LG varmepumper” gik fra en 7. plads til 4. plads.

  • 372%

    Stigning

    i direkte trafik

  • 77%

    Flere henvendelser

    fra Google Ads

  • 37%

    Flere

    kliks

De rette tiltag gjorde Kinnan synonym med varmepumper

Den fastlagte strategi om at følge målgruppen igennem hele processen gav resultater, der langt oversteg forventningerne. Med fokus på brugervenlighed, og at Kinnan skulle være varmepumpe-eksperterne, faldt bounce-raten fra 62,20 % til 49,54 %. Målkonverteringsraten steg med 61,61 %, og antallet af sessioner steg med ikke mindre end +34.000 sessioner.

 

Resultaterne blev en stærkt stigende markedsandel. Kinnan er i dag markedsledende på luft-til-luft varmepumper, og de bliver i højere grad forbundet med varmepumper i Danmark. Fra 2017 til 2018 steg salget af Mitsubishi luft-til-luft varmepumper med 48 %, og deres generelle markedsandel på luft-til-luft er i dag på ca. 40 %.

Teamet bag


En case af

Johannes Helleland

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os