Introduktion
Jeg arbejder for, at vi (Conversio, kunder og øvrige samarbejdspartnere) lykkedes sammen — jeg leder, vidensdeler, uddelegerer, rækker ud, laver rettesnore, påminder, forenkler, guider, kvalitetskontrollerer, opsamler, motiverer og en hel masse andet, som får os alle over målstregen sammen og i rette tid.
Hvad er din uddannelse?
Jeg har en kandidat i Virksomhedskommunikation fra Aarhus Universitet/BSS fra 2012, hvor jeg specialiserede mig indenfor ekstern kommunikation og PR. Jeg skrev mit speciale indenfor virksomhedsbranding og arketyper. Derudover har jeg en bachelor i Design og Kulturøkonomi fra Syddansk Universitet. Ved siden af studiet havde jeg studiejob som sælger i en skobutik i og som kommunikationsmedarbejder ved et markedsføringsbureau
Hvordan opstod interessen for dit arbejde?
Under mit bachelorstudie blev det klar for mig, at jeg ønskede at arbejde med marketing og kommunikation for forskellige virksomheder med hver deres målgruppe, ståsted, visioner mv.
Med den indsigt i baglommen gik jeg derfor målrettet ind fra gaden og søgte et (ikke opslået) studiejob på et markedsføringsbureau. Et job, som jeg fik og som åbnede min øjne for den særlige energi, jeg får af mit arbejde, når min berøringsflade er bred, samarbejderne mange og varige, opgaverne alsidige og meningsgivende — og jeg kan følge mit evige kald på at få os til at lykkes sammen.
Hvad er dit bedste hack?
Sæt dig i dine samarbejdspartneres sted — om det er en kunde, en kollega, en leverandør, din svigerfamilie eller noget helt femte. Alt kommunikation og samarbejde vil glide meget lettere, når du først forstår, hvor din samarbejdspartner kommer fra (deres udgangspunkt), og hvad deres behov samt ønsker er. Og vice versa. Det er af samme årsag ligeledes vigtigt, at du også får synliggjort dit ståsted, behov og ønsker for dine samabejdspartnerne.
Bonushack: Den klassiske “Communication og forventningsafstemning is key” — men det går altså meget lettere, når først forståelsen for hinandens ståsted er i hus.