Conversio

Hans Høj Lagerinventar

På trods af mange nyhedsbrevsmodtagere formåede Hans Høj Lagerinventar A/S ikke at konvertere dem og få noget ud af deres e-mails. Med hjælp fra Conversio begyndte trafikken og omsætningen dog at komme fra e-mails.

 


Vores resultater


  • +38%

    trafik fra e-mail marketing

  • +16,8%

    omsætning fra e-mail marketing

Hans Høj Lagerinventar

I 1992 startede Hans Høj en virksomhed der i dag udvikler, importerer og sælger lagerinventar på det danske marked.

 

www.hhl.dk

Udfordring

9.000 subscribers, men ingen salg

Hans Høj Lagerinventar A/S, eller blot HHL, var allerede gået i gang med e-mail marketing og havde samlet en liste med ca. 9.000 abonnenter gennem passiv indsamling af e-mailadresser. Udfordringen var dog, at de ikke brugte dem aktivt, hvilket resulterede i, at disse leads blev kolde.

HHL havde ingen erfaring med e-mail marketing og søgte derfor hjælp hos Conversio til at opvarme deres gamle liste samt oprettelse af e-mailflows, så både nye og eksisterende ikke blev tabt, men i stedet konverteret.

Løsning

Første step var at opvarme modtagerlisten

For at opvarme modtagerlisten opdelte vi den i puljer à 1000 for at kunne analysere deres adfærd i mindre grupper. Dette gjorde vi for ikke at beskadige HHL’s nye sending-domæne samt IP-adresse. Havde vi sendt mails til alle modtagere på én gang, kunne dette resultere i, at vores mails ville ende i SPAM-mappen.

 

Da HHL henvender sig til B2B-virksomheder, er kunderejsen lang. Derfor blev der også udarbejdet et velkomstflow, som fortalte om deres værdier samt produkter for at opvarme og aktivere modtagerne. Derefter opsatte vi adfærdsflows, som forladt kurv og browser abandoned-flow m.m, for at ramme kunderne på de rigtige tidspunkter samt stadie i deres kunderejse.

 

Udover dette håndterer vi også deres kampagne-mails og 2 udsendelser i måneden. Her udarbejdede vi i samarbejde med HHL en content-plan, hvor vi efterfølgende har opsat e-mail-indholdet.

 

HHL’s e-mailtransformation har givet et stort afkast fra dag et

På bare 4 måneder har HHL’s arbejde med e-mail marketing allerede givet store afkast. 38 % af den totale trafik og 16,8 % af totalomsætningen kommer nu fra e-mail marketing — og de opsatte flows og de første 5 udsendte kampagnemails omsatte for et 6-cifret beløb.

  • 38%

    total trafik

    fra e-mail marketing

  • 16,8%

    total omsætning

    fra e-mail marketing

Hos Hans Høj er vi meget positive over den gode effekt af e-mailmarkedsføring. Vi har kun set begyndelsen til, hvad vi forventer bliver en meget stor del af vores markedsføring i fremtiden.

Hans Høj

Indehaver, Hans Høj Lagerinventar A/S

Teamet bag


En case af

Johannes Helleland, Frederik Nørgaard, Signe Jelsdal, Lasse Meldgaard, Andreas Faaborg, Thomas Boddum Bjerregaard

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os