Conversio

Montana

Montanas reoler er ikoniske. Nu folder brandet sig ud i hele hjemmet.

 


Vores resultater


  • +185%

    flere visninger på Meta

  • +182%

    flere visninger på Google Ads

Montana

Montana Furniture er en dansk familieejet virksomhed, der siden 1982 har forhandlet unikke designermøbler. Deres ikoniske reolsystemer og møbler sælges gennem et bredt netværk af forhandlere i online og fysiske butikker verden over samt gennem Montanas egen webshop i Danmark og Sverige.  

Når én succes stjæler al rampelyset

Montana er med over 20.000 månedlige brandede søgninger et anerkendt brand i Danmark. 

 

Deres genkendelige farvepalette, og ikke mindst deres reoler, er en del af dansk designhistorie. 

 

Derfor handlede opgaven for Montana ikke om klassisk brandawareness, hvor målet er at øge et generelt kendskab til et brand. Montana har for længst opnået brandawareness.

 

Opgaven var at oplyse kunderne om Montanas brede sortiment. Montana er nemlig meget mere end de ikoniske opbevaringssystemer, som brandet er mest kendt for. 

 

For Montana handler digital performance ikke om at skabe konverteringer, men mere om at udvide brandet og fastholde en stærk position som repræsentant for dansk design og kvalitet.

 

Conversio stod for hele den digitale markedsføring fra SEO og Google Ads til sociale medier og e-mailmarketing.

 

Du har højst sandsynligt set Montanas reolsystemer før. Men vidste du, at Montana sælger møbler til hele dit hjem? 

 

Hvis ja, så er du et bevis på, hvad en samlet marketingindsats kan gøre for et brand.

 

Hvis nej, så er du et eksempel på, hvorfor vores arbejde for Montana ikke er slut endnu.

 

Montana sælger nemlig ikke blot møbler. De sælger Montana-møbler med ikonisk design. Vi har hjulpet Montana med at udvide forbrugernes forståelse af, hvad Montana sælger. 

  • +57%

    konverteringer fra Ads

  • +18%

    organiske klik på branded søgeord

Udfordring

Kunder manglede kendskab til Montanas sortiment

Montanas eksisterende kunder forstår værdien af designet og deres genkendelige farver. Men mange forbandt udelukkende Montana med deres reolsystemer.  

 

Udfordringen var at gøre kunderne opmærksomme på Montanas andre møbler, f.eks. deres sofaer, stole eller sengeborde.

 

Derudover ville Montana gerne nå endnu flere potentielle kunder, der interesserer sig for moderne, dansk møbeldesign. Både i Danmark og i udlandet.

 

I stedet for at fokusere på at øge salg var målet at skabe øget synlighed og sikre, at Montana forbliver top-of-mind.

 

Montana skal være til stede i de øjeblikke, hvor potentielle kunder søger inspiration eller orienterer sig på tværs af kanaler.

 

Hvis du vil øge din synlighed, skal du ramme bredt på alle kanaler. Derfor sammensatte vi et internt team af specialister med hver sin faglighed og kompetencer, alle sat i spil mod samme mål.

Løsning

Montana er til stede i alle touchpoints af kunderejsen

Vi lagde ud med at udvide Google Ads-strategien. Nu skulle vi sigte bredere for at blive set tidligere i kunderejsen uden at sprænge budgettet.

 

Google Ads har flere annonceformater, som, med den rette opsætning, kan understøtte hele kunderejsen.Ved at kombinere Search, Shopping og Display fik Montana større synlighed og et stærkere samspil mellem annonceformaterne. 

 

Montanas eget content blev en vigtig brik i strategien. Kampagnematerialet fra KIMPOP-kollektionen gjorde det muligt at skabe relevant og engagerende annoncering, som både understregede brandidentiteten og drev trafik til webshoppen.

 

Under hele forløbet har Montana været en proaktiv samarbejdspartner. Vi har sammen udviklet marketingstrategien, så den komplimenterer Montanas årshjul for lanceringer og kampagner.   

  • +193%

    konverteringsværdi på Ads

  • +182%

    visninger på Ads

Løsning

Digital tilstedeværelse året rundt

På Meta og Pinterest ændrede vi tilgangen fra enkeltstående kampagner til always-on annoncering. Det betyder, at Montana nu er synlig året rundt og ikke kun i korte perioder. Det er med til at holde Montana top-of-mind hos kunder, der endnu ikke er klar til at købe. 

 

Med udgangspunkt i See–Think–Do-modellen byggede vi en stabil og effektiv tilstedeværelse, der rammer alle relevante brugere, uanset hvor de er i kunderejsen.

 

På Meta og Pinterest har vi fokuseret annonceringen mod brugere, der er interesserede i eksempelvis interiør, design og arkitektur.

 

Resultatet er lavere omkostninger pr. interaktion, mere kvalificeret trafik og et brand, der står stærkere i hele kunderejsen.

  • +599%

    pinned clicks på Pinterest

  • -50%

    lavere CPM på Pinterest

Løsning

Fokus på non-branded søgeord

SEO-strategien fokuserede på at ramme de brugere, der endnu ikke kendte Montana. Med andre ord: Vi fokuserede på at øge synligheden på non-branded søgninger. 

 

Montana oplevede dog også øget synlighed på branded søgeord.

 

Sammen med Montana optimerede vi eksisterende indhold, så det matchede brugernes søgeintentioner. 

 

Ud fra konkrete data oprettede vi nye kategorisider, så Montanas site stemmer overens med, hvad potentielle kunder søger efter. Et eksempel er kategorisiden for væghængte sengeborde, som i dag trækker væsentlig relevant trafik. 

 

Indsatser som disse er med til at synliggøre Montana på relevante søgninger.

 

Gennem kunderejseanalyser og detaljerede contentplaner øgede Montana deres brede synlighed. Vi fokuserede på at booste non-branded søgeord som reol og entremøbel.

 

Samtidig har en del af indsatsen arbejdet på, at Montana fortsat ligger øverst på branded søgninger. Montana har endda øget trafikken på flere branded søgeord som Montana reol og Montana spejl.

 

Også på SEO-fronten har KIMPOP-kampagnen været en succes. Den har skabt markant organisk interesse, som blev styrket yderligere gennem betalt annoncering.

 

E-mailmarketing har suppleret indsatsen med et fokus på at fastholde og genaktivere eksisterende kunder. Her oplever Montana allerede et stærkt engagement, og vi arbejder fortsat på at forbedre konverteringsraten.

  • +70%

    organiske klik på non-branded søgeord

  • +224%

    konverteringer fra Meta

Resultater

Montana øger både synlighed og konverteringer

Når flere kanaler arbejder mod samme mål, skaber det resultater, der rækker ud over, hvad hver enkelte kanal kan opnå. 

 

Montanas nye setup har givet brugere en bredere forståelse af brandet. 

 

Samtidig har det styrket hele kunderejsen fra synlighed til salg. 

 

Google Ads driver mere relevant trafik, SEO styrker brandet både i branded og non-branded søgninger, og på sociale medier er Montana til stede, når brugere søger inspiration. 

 

Indsatsen har givet enormt flotte resultater, og især på Meta er Montanas synlighed blevet styrket. 

Fremtiden

Klar til at gentage succesen

De stærke resultater i Danmark har lagt et solidt fundament for Montanas digitale vækst. 

 

Vi varetager allerede Montanas markedsføring i Sverige med Paid Social, e-mailmarketing og Ads. I Sverige sælger Montana også B2C fra egen hjemmeside, dog på engelsk. En snarlig sprogversioneret webshop vil åbne for muligheder inden for SEO. Næste skridt er derfor at udvide indsatsen med samme SEO-strategi, som har vist gode resultater herhjemme.

 

Derudover har Montana også en plan om at styrke tilmeldinger til nyhedsbrevet. Det vil de gøre gennem lead annoncering med konkurrencer i DK, SE og NO på Meta.

 

Èn ting er sikkert: Montana er slet ikke færdig med at udvide kendskabet til deres brand, og vi glæder os til at understøtte udviklingen.

Teamet bag


En case af

Johannes Helleland, Signe Jelsdal, Mathias Strand Nielsen, Frederik Nørgaard, Thomas Boddum Bjerregaard, Clara Christoffersen

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.