Conversio

Speciale

Profitabel vækst for B2C Webshops

Denne side er for dig, der har eller arbejder med en B2C-webshop, og hvis primære fokus er at vækste forretningen. Læs videre og find ud af, hvilke udfordringer vi har løst for andre kunder, der ligner dig.

B2C e-handel i 2024

Tendenser for B2C Webshops

En succesfuld B2C-webshop i 2024 bygger på en helhedsorienteret tilgang til brugeroplevelse og synlighed.

Online shopping er mere udbredt end nogensinde. Omkring 81 % af danskerne handler online i gennemsnit 3,7 gange om måneden.

Men samtidig er kunderejsen og kundernes krav til brugeroplevelsen blevet mere kompleks. De kræver et brugervenligt design med en strømlinet købsproces på både desktop og mobile enheder.

Dertil har introduktionen af GenAI åbnet for yderligere personalisering af brugeroplevelsen ved hjælp af personlige produktanbefalinger og tilpasset indhold. Samtidigt gør AI-generet indhold det muligt at skalere vores SEO-arbejde og frigøre både tid og ressourcer.

Succeskriterier for B2C webshops

Det er selvfølgelig ikke muligt at putte alle B2C-webshops i samme kasse. Men det er vores erfaring, at du med disse tre elementer har et stærkt digitalt fundament til at skalere din webshop profitabelt.

Betal mindre for hver kunde

Customer Acquisition Cost (CAC) måler prisen, vi betaler for hver kunde, der ligger en ordre i vores butik. En ambitiøs webshop bør altid have fokus mindske sin CAC, da det er en direkte indikator på effektivitet af vores marketing kanaler.

Hos nye kunder ser vi ofte en markant forbedring i CAC efter vores indledende kontoaudits af deres betalte kanaler. Her er der ofte mange penge at hente i at forbedre budgetstyring, tracking, kampagnestruktur og målretning.

Herefter ligger fokus på at flytte trafik fra betalte kanaler til organisk ved hjælp af vores SEO-sprint framework.

+350

B2C webshops udviklet

+200

mio. annoncekroner håndteret årligt

743

aktive kunder

+950

mio. skabt omsætning

Case

Fra synlighed til dominans med SEO-sprints

En langsigtet strategi løftede forretningen fra synlighed til konverteringer. Intensivt SEO-arbejde med vores framework tredoblede den organiske trafik og resulterede i en omsætningsstigning på 70 % i højsæsonen.

Case: Staby Fliser & Hegn

  • +40%

    omsætning i webshop

  • +60%

    flere henvendelser

  • +30%

    opkald til butik

Læs hele casen

Staby Fliser & Hegn

Staby Fliser & Hegn

Vi ved, hvad der skal til

Få et 360 graders B2C-marketingsetup

1

Webshop og tracking

Vi tager os af alt det tekniske, der sikrer at din forretning har de bedste forudsætning for online succes. Lige fra udvikling af din B2C-webshop til opsætning af POS og tracking.

2

Organisk synlighed

Ved hjælp af vores SEO-sprint framework producerer vi indhold til din side, der både giver dig topplaceringer gennem hele kunderejsen og positionerer dig som en ekspert i din branche.

3

Skab efterspørgsel med sociale medier

Med en strategisk indsats på sociale medier skaber vi efterspørgsel på dine produkter, der hvor dine kunder bruger det meste af deres tid online.

4

Profitabel omsætning med Google Ads

Vi sørger for, at du kapitaliserer på den efterspørgsel, vi har skabt i markedet, og skaber et profitabelt og transparent cashflow ved hjælp af Google Ads.

5

Tætte kunderelationer med E-mail Marketing

Med automationflows og adfærdstriggers sørger vi for, at din virksomhed dukker op i dine kunders indbakke, når behovet for dine produkter igen opstår.

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Vi tror ikke på jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj falighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Klar til næste skridt?

Mød dit nye e-commerceteam

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os