Strategien var kort sagt at være til stede på de brede søgninger, men særligt at være dominerende på de specifikke søgninger. Vi har nemlig erfaring med, at det er bedre at være bedst på få søgninger end middelmådig på mange.
Kunderejsemappet gav os de nødvendige indsigter, som, sammen med grundigt SEO-arbejde, satte os i stand til at optimere kategori- og produktbeskrivelser. Samtidig lagde mappet retningen for, hvilke emner inspirationsuniverset skulle beskæftige sig med, f.eks. forkølelse.
Der skulle produceres en del nyt content, og det blev strategisk prioriteret for at sikre høj kvalitet. For at sikre, at det nye content når ud til kunderne, bruger vi Google Ads til at kickstarte den organiske trafik, f.eks på siden om forkølelse. Denne del af marketingssetuppet kan vi også klare inhouse, og vi ved, at denne metode hjælper med at vækste din webshop på bæredygtig vis.
Når den organiske trafik er etableret, vurderer vi, hvordan Google Ads skal spille sammen med SEO og evt. øvrige kanaler.
Vores samarbejde om det nye inspirationsunivers har været yderst succesfuldt, og bioforce.dk har opnået betydelig mere synlighed. Oveni det opdager vi løbende nye muligheder og emner som skal udforskes.