Det er svært at sælge mere, hvis man slet ikke bliver fundet i søgemaskinerne. Derfor var det vigtigt for Bioforce at skabe synlighed på tværs af alle faser i kunderejsen, så besøgende blev guidet til, hvad de skulle købe for at afhjælpe deres problem, uanset hvilket stadie de befandt sig i.
Bioforce forhandler både kosttilskud og naturlægemidler. De arbejder altså inden for medic-feltet, hvilket stiller store krav til markedsføring. De ønskede at opnå mere synlighed på deres eget brand A. Vogel samt webshop, men manglede indsigt i, hvor de skulle starte for at få størst mulig succes med indsatserne.
Derfor tog de fat i Conversio, som skulle hjælpe dem med at udarbejde en prioriteret plan for en SEO-indsats. Netop fordi Bioforce er inden for medic-feltet, er de nødt til at fokusere på E-E-A-T-delene på deres site, når de skal arbejde med SEO. Det betyder, at der skal være rigtig meget content, der kan understøtte produkterne. Her var det ikke nok med velbeskrevne kategoritekster og produktbeskrivelser. Det var nødvendigt med et omkringliggende inspirationsunivers, der kunne understøtte deres rolle som både leverandør og retailer, men også som producent.
Udover løbende optimering af deres kategoritekster, så de står knivskarpt, har Conversio også udarbejdet et contentmap samt SEO-strategi inden for de forskellige områder, deres produkter og kategorier berører. Det betød bl.a., at Conversio udarbejdede et kunderejse-map, der skulle klarlægge hele kunderejsen fra symptom til endelig produktanbefaling, til inspirationsuniverset ‘Forkølelse’, da det er en af deres store sæsoner. Herefter var det bare om at komme i gang med at skrive tekster til universet og få det implementeret på hjemmesiden.
Bioforce er nu indekseret på en god portion søgeord ifm. deres inspirationsunivers på ‘Forkølelse’, og allerede efter 3 måneder begynder de at ranke på de enkelte undersider, Conversio har bygget, som har hver deres formål og fokus. Udover en bedre placering på Google er der nu også et godt grundlag for deres betalte indsats, som kan være med til at understøtte kunderejsen.