Conversio

Bioforce

Det er svært at sælge mere, hvis man slet ikke bliver fundet i søgemaskinerne. Derfor var det vigtigt for Bioforce at skabe synlighed på tværs af alle faser i kunderejsen, så besøgende blev guidet til, hvad de skulle købe for at afhjælpe deres problem – uanset hvilket stadie de befandt sig i.

 


Vores resultater


  • +200%

    flere klik

  • +75%

    mere eksponering

  • +68%

    gns. CTR

Bioforce

Bioforce forhandler produkter fra helsebranchen, bl.a. A. Vogel. Med flere end 55 brands i alt spænder de bredt på markedet.

bioforce.dk

Succesfuld e-commerce kræver mere end gode produkter

I en e-commerce virkelighed, hvor dit brands troværdighed er vigtigere end nogensinde, er dyb indsigt i dine kunders søgeintentioner en af nøglerne til succes.

 

I samarbejde med Rikke, Marketing Manager hos Bioforce, arbejdede vi mod at øge kendskabet til virksomhedens eget produkt A.Vogel. Vi skulle ikke blot sælge et produkt vi skulle sælge et brand. 

 

Vi besluttede at oprette et inspirationsunivers på bioforce.dk ud fra E-A-T-principperne: ekspertise, autoritet og tillid. Bioforce skulle etableres som ekspert i branchen og markere sig i søgeresultaterne. Det opnåede vi bedst gennem informative blogindlæg. 

  • 200%

    stigning

    antal klik

  • 75%

    stigning

    eksponeringer

  • 68%

    stigning

    gns. CTR

Kunderejsemap som strategisk fundament

Om deres produkter sælges gennem egen hjemmeside eller i fysiske butikker var underordnet. Forbrugerne skal tænke på A. Vogel, når de tænker på helseprodukter. Den målsætning kræver mere end det sædvanlige SEO-arbejde, og vi lavede derfor en total kortlægning af hele kunderejsen fra symptom til behandling til forebyggelse. 

 

Vores strategiske tilgang bygger på en overbevisning om, at mængden af data og indsigter om dine kunder har indflydelse på, hvor meget succes vi får med en contentplan. Stigningen i CTR indikerer, at vores content har ramt plet hos mange. 

 

Høje forventninger sætter krav til content

De fleste af os er blevet minieksperter – forstået på den måde, at vores søgninger, i højere grad end tidligere, er målrettet specifik viden om specifikke emner. Det betyder, at der er flere krav til content. 

 

I medic-branchen er det ikke længere nok blot at forhandle produkter, hvis man vil positionere sig forrest i feltet. En webshop skal også tilbyde viden og oplysning til kunderne, og det kræver et site, der både er i topform rent teknisk og contentmæssigt.  

 

Vi oprettede nye, mere konkrete landingssider, der matchede de søgeintentioner, kunderejsemappet afdækkede. Med et overblik over søgningerne oprettede vi emnespecifikke inspirationssider som “forkølelse”, “immunsforsvar” og “overgangsalder”.

Mere værdi for alle

Når vi laver meningsfuldt, informativt content, skaber det værdi for dit brand gennem højere troværdighed og tillid mellem dig og dine kunder.

 

Din webshop får mere værdi gennem organisk trafik, fordi vi producerer strategisk content baseret på SEO-principper. Derfor er en nøje overvejet contentstrategi essentiel, når vi skal skabe mere synlighed for din webshop. 

 

Vores metoder og værktøjer kan gå igen fra case til case, men hver contentplan er unik. Vores beslutninger bygger på grundige analyser af målgrupper og kunderejsen. Vi sætter os ind i din branche og produkter af to årsager. Det styrker samarbejdet mellem os og dig, når vi forstår din passion. Men det gør helt enkelt også det content, vi producerer, bedre og mere brugbart for dine kunder. 

  • 200%

    stigning

    antal klik

  • 75%

    stigning

    eksponeringer

  • 68%

    stigning

    gns. CTR

Øget synlighed gennem helpful content

De nye tekster på inspirationsuniverset skulle altså opfylde flere krav. Den overordnede KPI var at øge den organiske synlighed for A. Vogel og bioforce.dk, så selvfølgelig skulle teksterne målrettes relevante søgninger i kunderejsen. 

 

Derudover er det vigtigt at sitet præsenterer Bioforce som eksperter – en KPI, der er svær at måle i Google Search Console. Det kræver grundige, informative tekster, som møder kundens behov. Her var vores samarbejde essentielt: Rikke er ekspert i medic-branchen og produkterne på bioforce.dk, og vi er eksperter i online marketing. Sammen har vi produceret content, der tiltrækker organisk trafik og møder kunden, hvor de er i købsrejsen.

Samarbejdet med Christian og resten af teamet hos Conversio er en fornøjelse. De er behagelige at arbejde sammen med, og det er jo bare en endnu større fornøjelse, når vi sammen får skabt nogle stærke resultater for vores SEO-arbejde og arbejde generelt!

Rikke Overholdt Lund

Marketing Manager, Bioforce

Google Ads som kickstarter

Strategien var kort sagt at være til stede på de brede søgninger, men særligt at være dominerende på de specifikke søgninger. Vi har nemlig erfaring med, at det er bedre at være bedst på få søgninger end middelmådig på mange.

 

Kunderejsemappet gav os de nødvendige indsigter, som, sammen med grundigt SEO-arbejde, satte os i stand til at optimere kategori- og produktbeskrivelser. Samtidig lagde mappet retningen for, hvilke emner inspirationsuniverset skulle beskæftige sig med, f.eks. forkølelse.

 

Der skulle produceres en del nyt content, og det blev strategisk prioriteret for at sikre høj kvalitet. For at sikre, at det nye content når ud til kunderne, bruger vi Google Ads til at kickstarte den organiske trafik, f.eks på siden om forkølelse. Denne del af marketingssetuppet kan vi også klare inhouse, og vi ved, at denne metode hjælper med at vækste din webshop på bæredygtig vis. 

Når den organiske trafik er etableret, vurderer vi, hvordan Google Ads skal spille sammen med SEO og evt. øvrige kanaler.  

 

Vores samarbejde om det nye inspirationsunivers har været yderst succesfuldt, og bioforce.dk har opnået betydelig mere synlighed. Oveni det opdager vi løbende nye muligheder og emner som skal udforskes.

Teamet bag


En case af

Christian Gade, Esben Nygaard, Lasse Meldgaard

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os