For en stor webshop som Luxplus er produktion af produktbeskrivelser en umådelig tung opgave, når der hver måned lander tusindvis af produkter på hylderne, der skal oprettes på tværs af 6 forskellige sprog. Derfor valgte Luxplus at automatisere deres produktbeskrivelser med en custom AI-løsning.
Luxplus' primære udfordring lå i at håndtere det overvældende antal nye produkter, der konstant blev tilføjet til deres sortiment. Med tusindvis af varer, der skulle præsenteres hvert år, var det en umulig opgave at skabe engagerende og detaljerede produktbeskrivelser — især på tværs af 6 sprog. På den anden side var der et ønske om at skabe en bedre købsoplevelse for deres kunder ved at skabe et hjælpsomt og informativt fundament, som var retvisende for hvert produkt.
For at kunne løfte arbejdsbyrden med at producere +14.000 produktbeskrivelser om måneden udviklede, implementerede og introducerede vi en automatiseret løsning i Google Sheets med en direkte integration til OpenAIs GPT-3.5-model. Denne model blev valgt for sin evne til hurtigt at generere lange og overbevisende produktbeskrivelser baseret på minimal datainput. Overgangen til denne automatiserede proces reducerede ikke blot den tid, der blev brugt på manuelt arbejde, men sikrede også en ensartet kvalitet på tværs af alle sprog.
Ved at invitere vores in-house AI-specialist, Kristoffer, ind fra vores søsterselskab, Salecto, udviklede vi prompts til Luxplus, som skulle skabe tydelige og beskrivende produktbeskrivelser med den begrænsede data, vi havde til rådighed fra leverandørerne. Dette har understøttet Luxplus’ ønske om hurtig og friktionsfri oprettelse af produkter, lige så snart de lander på hylderne.
Vi har siden lanceringen af version 1.0 løbende arbejdet på at forbedre både workflow og kvaliteten af teksterne. Senest har vi opgraderet fra GPT-3.5 til den mere avancerede GPT-4-model. Denne opgradering bragte med sig en endnu større kapacitet og finesse i sprogbehandling, som har løftet kvaliteten af produktbeskrivelserne til nye højder. Den samlede løsning er designet med en fleksibilitet, der tillader hurtige tilpasninger i takt med Luxplus' skiftende behov, hvilket gør det nemt at udvide, begrænse eller opskalere løsningen efter behov.
Resultatet for Luxplus har været intet mindre end transformationelt. De har nu en effektiv, AI-drevet proces til at håndtere produktbeskrivelser, hvilket betyder at alle produkter på luxplus.dk nu har retvisende og informative beskrivelser.
Med denne innovative løsning fra Conversio har Luxplus ikke alene sparet væsentlige mængder arbejdstid, men også styrket deres markedstilstedeværelse som en troværdig og effektiv e-commerce-aktør.