Conversio

Luxplus

For en stor webshop som Luxplus er produktion af produktbeskrivelser en umådelig tung opgave, når der hver måned lander tusindvis af produkter på hylderne, der skal oprettes på tværs af 6 sprog. Derfor valgte Luxplus at automatisere deres produktbeskrivelser med en custom AI-løsning.

 

Luxplus

Med over 20.000 produkter som løbende skiftes ud og en webshop på 6 forskellige sprog, er Luxplus en af de store forhandlere på beautymarkedet.

www.luxplus.dk

Udfordring

Svært at håndtere den store produktmængde

Luxplus’ primære udfordring lå i at håndtere det overvældende antal nye produkter, der konstant blev tilføjet til deres sortiment. Med tusindvis af varer, der skulle præsenteres hvert år, var det en umulig opgave at skabe engagerende og detaljerede produktbeskrivelser — især på tværs af 6 sprog. På den anden side var der et ønske om at skabe en bedre købsoplevelse for deres kunder ved at skabe et hjælpsomt og informativt fundament, som var retvisende for hvert produkt.

Løsning

En custom AI-løsning til automatiserede produktbeskrivelser blev vejen frem

For at kunne løfte arbejdsbyrden med at producere +14.000 produktbeskrivelser om måneden udviklede, implementerede og introducerede vi en automatiseret løsning i Google Sheets med en direkte integration til OpenAIs GPT-3.5-model. Denne model blev valgt for sin evne til hurtigt at generere lange og overbevisende produktbeskrivelser baseret på minimal datainput. Overgangen til denne automatiserede proces reducerede ikke blot den tid, der blev brugt på manuelt arbejde, men sikrede også en ensartet kvalitet på tværs af alle sprog.

 

Ved at invitere vores in-house AI-specialist Kristoffer med i samarbejdet, udviklede vi prompts til Luxplus, som skulle skabe tydelige og beskrivende produktbeskrivelser med den begrænsede data, vi havde til rådighed fra leverandørerne. Dette har understøttet Luxplus’ ønske om hurtig og friktionsfri oprettelse af produkter, lige så snart de lander på hylderne.

 

Vi har siden lanceringen af version 1.0 løbende arbejdet på at forbedre både workflow og kvaliteten af teksterne. Senest har vi opgraderet fra GPT-3.5 til den mere avancerede GPT-4-model. Denne opgradering bragte med sig en endnu større kapacitet og finesse i sprogbehandling, som har løftet kvaliteten af produktbeskrivelserne til nye højder. Den samlede løsning er designet med en fleksibilitet, der tillader hurtige tilpasninger i takt med Luxplus’ skiftende behov, hvilket gør det nemt at udvide, begrænse eller opskalere løsningen efter behov.

 

Automatisering styrkede Luxplus’ markedstilstedeværelse og troværdighed

Resultatet for Luxplus har været intet mindre end transformationelt. De har nu en effektiv, AI-drevet proces til at håndtere produktbeskrivelser, hvilket betyder at alle produkter på luxplus.dk nu har retvisende og informative beskrivelser.

 

Med denne innovative løsning fra Conversio har Luxplus ikke alene sparet væsentlige mængder arbejdstid, men også styrket deres markedstilstedeværelse som en troværdig og effektiv e-commerce-aktør.

Efter at have samarbejdet med Kristoffer og Andreas om at udvikle en løsning til generering og oversættelse af produktbeskrivelser ved hjælp af ChatGPT i Luxplus, har jeg kun gode ting at sige om deres faglighed og evne til at anvende ChatGPT kommercielt. De er en kapacitet inden for en teknologi, der allerede er ved at ændre spillebrættet for marketing og e-handel.

Christoffer Hillgaard Pedersen

Head of Brand & Content, Luxplus

Teamet bag


En case af

Andreas Lodahl

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os