Conversio

Vækst Din Webshop – Bonus afsnit 1: Hvad er Google Consent Mode V2?

Om episoden

Hvad er Google Consent Mode V2? Og hvorfor skal du have det på din webshop? Få svaret i denne video.

Se næste afsnit her

Vært Kristoffer Saxtrup Nielsen

Gæst Alexander Elkjær

Emne

    Data Tracking

I dette afsnit

Er din marketing strategi klar til 2024? Lad os hjælpe dig på vej med en gratis marketing audit. Få et overblik over dit nuværende marketing-setup📈

Der er virkelig aldrig et stille øjeblik inden for digital marketing… 🙄

Økosystemet for digital annoncering er i konstant udvikling. Flere nye love er trådt i kraft, og nu har Datatilsynet indstillet den første danske virksomhed til en bøde på +200.000 kr…

…og efter at have udskudt det i 2020, 2021, 2022 og 2023, så kan den ikke trækkes den længere.

Fra januar 2024 er Google begyndt at udfase tredjeparts-cookies for dem, der benytter Googles Chrome-browser — dvs. 63 pct. af verdens internetbrugere.

Der er ingen tvivl om, at vi i 2024 vil se Google lancere et væld af opdateringer og tiltag for at leve op til de nye retningslinjer fra EU og formindske de tracking-udfordringer, der medfølger.

Benytter du Google-annoncering (hvem gør ikke det?), så er Google Consent Mode v2 det første tiltag, du skal tage stilling til lige nu (og helst inden 1. marts 2024).

For at få alt på det rene, tog jeg fat i vores Data & Tracking Specialist, Alexander Elkjær Pedersen til en snak om:

  • Googles udfasning af tredjeparts-cookies
  • Consent Mode v2: Hvad er det? Hvad betyder det for dig?
  • Vores anbefalinger: Hvordan implementerer du det på din hjemmeside?