Conversio

Introduktion

Jeg er en perfektionistisk, sproglig blæksprutte med over 3 års erfaring inden for digital marketing. Jeg er en analyserende, kreativ og detaljeorienteret person, som altid er nysgerrig efter at lære mere. Jeg brænder for kommunikationsarbejde. Derudover nyder jeg at omsætte min viden og erfaring til nyttige indsigter over for kunder og kollegaer.


Hvad er din uddannelse?

Jeg er uddannet cand.mag i lingvistik ved Aarhus Universitet, og på bacheloren havde jeg tilvalg i Social Minds. Som lingvist undersøger man, hvorfor sprog er, som det er, og hvordan det udvikles og bruges. Jeg har i løbet af uddannelsen fordybet mig i sprogets mange ansigter: det talte sprog, det skrevne sprog og programmeringssproget. Jeg har haft stor interesse for sproglige eksperimenter, herunder hvordan sprog læses, men også særligt kommunikation på sociale medier. Denne sproglige viden giver mig et godt udgangspunkt for at lave digital marketing og tekster, der rammer plet og skaber værdi for brugerne.


Hvordan opstod interessen for dit arbejde?

Jeg har alle dage været en sprognørd. Gennem sprog formidler vi intentioner, ønsker og følelser, og vi skaber relationer og bliver forbundet med hinanden. Digital marketing er et godt match, fordi jeg får lov til at arbejde med både sprog, kommunikation og mennesker, hvilket jeg elsker. 


Hvad er dit bedste hack?

Content skal være værdiskabende. Det nytter sjældent noget at skrive generiske SEO-tekster, som man kan komme til at gøre, hvis man f.eks. tænker: “Der er alligevel ingen, der læser teksterne under produkterne”. Brugernes søgeintentioner bag søgeordene skal være dit grundlag for at opbygge godt, grundigt og velskrevet content, som rent faktisk hjælper brugerne med at finde dét, de leder efter.