Introduktion
Jeg er en videbegærlig specialist, som elsker overblik og at agere som teamets “lim” ud fra struktur og koordinering. Jeg brænder for at levere et ordentligt produkt og få eksekveret på strategier.
Hvad er din uddannelse?
Jeg er uddannet handelsøkonom, hvor jeg har lært at planlægge, organisere og gennemføre handel med produkter og serviceydelser på både B2B- og B2C-markedet — fysisk og digitalt. Det har givet mig erfaring inden for både salg, markedsføring, strategi, erhvervsøkonomi, indkøb og logistik. Herefter har jeg taget en professionsbachelor i E-handel på Erhvervsakademi Aarhus. Det har medført, at jeg er skarp på digital forretningsforståelse, e-handelsteknologier og dataanalyse. Derudover har jeg specialiseret mig inden for flere forskellige marketingsdiscipliner, men med speciale i søgemaskineoptimering og content marketing.
Hvordan opstod interessen for dit arbejde?
I løbet af min praktikperiode under uddannelsen fik jeg lov til at arbejde med alt fra SoMe, SEO, e-mail marketing, grafisk design, dataanalyse og digital kommunikation. Her kunne jeg mærke, at digital marketing var den helt rette vej for mig. Siden da har jeg altid haft en svaghed for SEO og content, da det hele tiden er i udvikling. Kombinationen af det kreative ved at udarbejde et godt produkt samt det analytiske aspekt baseret på tal og data — det er lige mig.
Hvad er dit bedste hack?
Websitelinks er en væsentlig faktor for en succesfuld SEO-strategi. Du er derfor nødt til at arbejde med både interne og eksterne links på dit site. Og når man har sagt A, må man også sige B. Derfor anbefales en regelmæssig gennemgang af dit websted og reparation af eventuelle døde links, da det er en del af en sund SEO-rutine. Ved et dødt link kan du kontakte ejeren af domænet og få dem til at reparere linket.