Conversio

SEO i 2024 – Sådan vinder du topplaceringer på Google med helpful content

Om episoden

Lær mere om, hvordan en af vores kunder slog sundhed.dk på et konkurrencepræget søgeord.

Se næste afsnit her

Vært Kristoffer Saxtrup Nielsen

Gæst Jonas Venning Larsen, Thomas Boddum Bjerregaard

Emne

    SEO

I dette afsnit

I sidste afsnit af vores mini-serie “SEO i 2024” snakkede vi om Googles nyeste opdatering til deres søgealgoritme, og hvilken indflydelse det har på, hvordan vi bør arbejde med SEO i 2024. Vi snakkede om Googles nye spam policies: “Expired Domain Abuse”, “Site Reputation Abuse”, “Scaled Content Abuse”, og hvordan du undgår at blive straffet.

Hvis du endnu ikke har set den, så kan du se den lige her: Afsnit 4: Kom sikkert igennem Google’s “March Core Update”

I dette afsnit går vi skridtet videre og giver dig værktøjerne til at ranke på selv de mest konkurrenceprægede søgeord. SEO i 2024 handler nemlig om meget mere end blot content.

Det er vigtigt, at man husker, at SEO er 360 grader. Det er både linkbuilding, teknisk optimering, content, title tag optimering intern linkbulding osv. – Thomas Boddum

Sådan slog vi sider som Sundhed og Netdoktor på et konkurrencepræget søgeord med førstehåndsberetninger og influencer-videoer📹

Vores Head of SEO, Jonas Venning Larsen, har de sidste 4 – 5 år arbejdet med SEO for Coloplast. På trods af at være en af Danmarks største virksomheder, havde Coloplast ikke arbejdet med SEO inden da, og deres primære søgeord “Stomi” er i direkte konkurrence med autoritære sider som Sundhed, Netdoktor og Kræftens Bekæmpelse.

Men på trods af hårde forudsætninger lykkedes det alligevel at erobre den øverste placering med en kombination af helpful content i form af influencer-videoer, førstehåndsberetninger og guides.

 

Kvalificér os som partner med en potentiale-analyse af jeres marketing setup via vores Insights tool 🔍

Med dette værktøj kan vi på få sekunder lave et udtræk på tværs af platforme og analyse-værktøjer med alt den data, der er nødvendig for at lave en gennemgående marketing audit.

Alt I skal gøre er at svare på et par spørgsmål og connecte jeres Google-konto👇

Så vender vi tilbage inden for 48-72 timer med et forkromet overblik over dit nuværende marketing setup samt helt konkrete indsigter i:

  • kritiske fejl og mangler, der SKAL fikses med det samme.
  • lavthængende frugter i form af optimeringer, der kan skabe bedre resultater lige nu og her.
  • en potentiale-vurdering og forslag til fremtidige strategier, der kan løfte jer videre fra jeres nuværende niveau.

Alt sammen uden I skal ind og give os adgang til diverse konti. Værktøjet tager et “snapshot” via API’en, vi laver vores analyser ud fra.

Hop ind lige her, og prøv det af: https://insights.conversio.dk/