Conversio

Vækst Din Webshop – Afsnit 5: Hvordan bruger du din marketingdata til at sælge mere?

Om episoden

Hør hvordan du arbejder profitabelt med din data fra PMAX og Google.

Se næste afsnit her

Vært Kristoffer Saxtrup Nielsen

Gæst Christian Gade

Emne

    SEO

I dette afsnit

Sådan skalerer og optimerer du dit marketing setup📈

For at opsummere de 3 første steps i Christians framework:

  1. Skabt et overblik over din dækningsgrad
  2. Lavet en brandopdeling i dit PMax-setup
  3. Og udarbejdet den første batch af prioriteret indhold til dit site

Du kan nu se, der begynder at komme omsætning og data ind, både fra PMax (betalt) og SEO (organisk). Omsætningen herfra er med til at finansiere arbejdet med nye kanaler, og dataen hjælper os med at optimere vores eksisterende kanaler og prioritere vores ressourcer.

“Husk på, at den (PMax) er sindssyg hurtig til at hive data ind. Vi plejer at sige, at Ads-folkene skal bruge 14 dage, tre uger, og så har de data nok. Vi andre (SEO) skal bruge 6 måneder.”

Efter ca. 4 uger vil der være nok data fra PMax til at lave en ny prioriteret liste af content, der skal produceres. Hvilke landingssider mangler? Hvilke sider performer dårligt i PMax og skal have mere fokus organisk?

Og så starter content arbejdet igen🔁

Hvis dine PMax kampagner har været en succes, så skulle der gerne være skabt noget omsætning, der potentielt giver os lidt økonomisk frihed til at eksperimentere med nye kanaler

På den måde kan man skalere sit marketing-setup på en ansvarlig måde ved at lade resultaterne fra den første kanal, betale for den næste. Alt sammen med vores SEO arbejde som en rød tråd, der løfter kvaliteten af hele setuppet.