En workshop med den marketingansvarlige, så ProShop kunne være selvkørende efterfølgende og med Conversio som sparringspartner, har givet gode resultater efter 3 måneder.
ProShop Europe udlejer, sælger og installerer professionelle AV-løsninger til konferencer, messer, udstillinger, storskærme, shows og events. De havde brug for at kunne varetage SEO og Google Ads internt, da der i deres branche er meget omskiftelighed. Derfor var det nødvendigt, at arbejdet blev udført in-house af medarbejdere med de rette indsigter. Dog var deres udfordring, at de først skulle læres op i de 2 marketingdiscipliner, og samtidig ønskede de også at have en samarbejdspartner, der kunne hjælpe med sparring til konkrete problemstillinger, når behovet opstod.
For at projektet hele tiden kunne være i udvikling og aldrig gå i stå, blev løsningen et skræddersyet forløb med oplæring i Google Ads og SEO — særligt samspillet mellem de 2 marketingkanaler var i fokus, så SEO kunne skabe det bedste grundlag og dermed resultater for Google Ads. Conversio stod for oplæring i on page-SEO, herunder hvordan det skulle håndteres fremadrettet, samt at udarbejde en grundlæggende opsætning af kampagner og strukturer, som ProShop Europe efterfølgende skulle lære, hvordan de skulle tilgå og vedligeholde.
Gennem hele forløbet har begge parter arbejdet sammen og på tværs ved brug af Conversios eget-udviklede Kån·nekt-arbejdssheet. Det har blandt andet betydet, at der inden første workshop var indlagt opgaver til ProShop Europes Marketing Manager, men vigtigst af alt at vi alle løbende har kunne tilføje opgaver, når behovet opstod. Det har gjort det nemt for os hver især at svare på spørgsmål eller byde ind med yderligere opgaver, fordi vi hele tiden har haft et samlingspunkt for arbejdet.
Allerede 3 måneder efter forløbet udviser ProShop Europes site rigtig gode resultater. Der har været fokus på alt fra optimering af title tags til interne links i cases — og det ses tydeligt i den organiske udvikling.