Mens-wear

Hvad sker der, når man eksperimenterer med nye kampagnetyper i sine betalte annoncer på sociale medier? For Mens-wear betød det en stigning i performance og flere konverteringer, end hvis de havde holdt sig til de almindelige kampagnetyper.

services

Google Ads
SEO
Sociale medier
Content
Digital strategi
E-mail marketing

Nye annoncemuligheder skulle afsøges

Nogle gange skal posen rystes. Særligt når der kommer nye kampagnetyper til på de betalte kanaler. Det var netop, hvad der skete for Mens-wear, som forhandler herretøj fra inderst til yderst, top til tå. Med en webshop, der sælger tiltalende tøj fra velkendte brands, var det nærliggende at afprøve Metas nye kampagnetype: Advantage+ Shopping, når kunderne kun skal ét sted hen for at blive fuldt ekviperet. Advantage+ er i bund og grund Metas svar på Performance Max. Man indtaster få oplysninger, som geografisk område og en liste over eksisterende kunder, og overlader, groft sagt, ellers kontrollen til Meta.

Overlod beslutningerne til Meta og steg i performance

Konklusionen er klar. Det har været en god forretning for Mens-wear at skifte kampagnetype. I og med, at vi har givet mere kontrol til Meta, kan vi se en markant stigning i performance, som har givet dem flere konverteringer i form af salg. Meta kender nu engang sin egen algoritme bedst, og ingen marketingfolk er klogere end Meta – lige præcis derfor kan det godt være en god beslutning at overlade kontrollen til Meta, så du kan få mest ud af dine annoncekroner.

Vi opnåede resultaterne, fordi vi bandt kanalerne sammen. I Google Ads kunne vi se, hvilke brands og produkter der performede bedst, som vi så kunne bruge på sociale medier. På den måde kunne vi skabe sammenhæng mellem de forskellige indsatser. Derudover designede vi kreativer og pushede kun noget ud, som vi vidste var populært – både ift. specifikke produkter og kategorier.

Derfor opnåede Mens-wear succes med Advantage+

Der er ingen tvivl om, at det bedste grundlag for at opnå succes med Metas Advantage+-kampagner er et godt datagrundlag. Derfor er det vigtigt at have en eksisterende kundeliste, som kampagnetypen kan tage udgangspunkt i, samt have opsat API-tracking. API-tracking er ikke bare en god idé til Advantage+-kampagner, men også til alm. branding- eller remarketing-kampagner. Jo bedre tracking, jo mere data kan du levere til Meta, så de kan gøre annoncerne bedre.

Vores erfaringer fortæller os også, at Advantage+ fungerede supergodt til Mens-wear, fordi de er i en branche, hvor deres kunder har en forholdsvis kort købsrejse. Når de har brug for tøj, køber de tøj.  Det betyder altså, at forhandler du produkter, hvor kunderne ikke skal lægge en større udskrivning og dermed ikke overveje købet for længe, vil du med stor sandsynlighed have succes med denne kampagnetype.

Skal du i gang med at bruge Advantage+ Shopping-kampagnen? Vi anbefaler altid at teste den nye kampagnetype over en mindre håndfuld uger og derefter vurdere, om det giver mening for din forretning.

Vi har samarbejdet med Conversio i næsten et halvt årti, og de har været en væsentlig brik i udviklingen og væksten af vores forretning. Vi har ikke fortrudt, at vi valgte et samarbejde med Conversio. Opsætningen af den nye kampagnetype på Meta er et fremragende eksempel på, at de tænker og tester tiltag, der kan understøtte vores ønske om at få Mens-wear til at vokse yderlig.
Glen Holm
Ejer, Mens-wear.dk
teamet bag
Johannes Helleland
Mathias Strand Nielsen
Jonas Venning Larsen
Johannes Helleland
Client Director, Partner
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld formularen nedenfor, så vi kan indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen