Conversio

Mens-wear

Mens-wear har siden 2009 leveret moderigtigt tøj til billige priser. Med over 70 brands på webshoppen, både skandinaviske og internationale, dækker Mens-wear langt de fleste behov i en herregarderobe.

 


Vores resultater


  • 20%

    af samlet omsætning fra e-mail marketing

  • 6 til 50 millioner

    i omsætning på 6 år

Mens-wear

Mens-wear har siden 2009 leveret moderigtig tøj til billige priser. Med over 70 brands på webshoppen, både skandinaviske og internationale, dækker Mens-wear langt de fleste behov i en herregarderobe.

www.mens-wear.dk

Fra lokal succes til markedsledende webshop

Glen Holm har siden 2009 driftet Mens-wear i Ebeltoft med stor succes, og hans evne til at forhandle knivskarpe priser hos sine leverandører, har været afgørende for væksten. Glen har altid haft store ambitioner for Mens-wear, og startede derfor webshoppen mens-wear.dk, for at udvide forretningen til resten af Danmark.

 

For at sikre at Glen fortsat kunne lægge sin energi i det, han er bedst til, havde han brug for et bureau, der kunne sætte turbo på væksten – uden at undergrave økonomien. Det var her, Conversio kom ind i billedet. 

 

Siden 2019 har strategien været klar: at geninvestere profit og data tilbage i virksomheden. 

 

Dette er ikke en historie om en viral tik-tok video eller et smart growth hack. Det er en historie om et langsigtet samarbejde og grundig digitalt håndværk – med tålmodighed og vedholdenhed som de vigtigste værktøjer.

 

 

  • 20%

    af samlet omsætning fra e-mail marketing

  • 5%

    af al trafik konverteres til et køb

  • +50

    millioner

    i omsætning

Geninvester dig til vækst

Vi har samarbejdet med Mens-wear i over et halvt årti og har virkelig formået at rykke forretningen til et helt nyt niveau – både når det gælder omsætning og brand awareness. Det har krævet tid til at være grundig og mod til at teste forskellige setups. 

 

Da vi startede samarbejdet, var ambitionerne store – det var budgettet til gengæld ikke. Det betød, at vi skulle prioritere vores indsatser og sørge for at hver krone blev brugt, hvor de ville genere størst muligt afkast.

 

Langsigtede strategier og data-first tilgang har ført os fra 6 millioner til 50 millioner i omsætning. I dag er marketingbudgettet steget og Mens-wear er tilknyttet vores Connect-framework hvor Conversio varetager al digital marketing, samt vedligeholdelse og udvikling af webshoppen. 

 

 

Vores kerneopgave er at sikre, at væksten ikke er kortsigtet, men bæredygtig og holdbar på den lange bane. Det gør vi ved at sikre et kontinuerligt loop hvor data fører til indsigt, og indsigt fører til handling – som så genererer mere data til os. Test, test og test igen. Ved konstant at udfordre status quo, bliver vi hele tiden lidt bedre og over tid skaber det store resultater for vores kunder. Det lyder måske simpelt, men i praksis er det en kompliceret proces, der kræver gentagne test og justeringer, og ikke mindst tålmodighed.

 

Det handler om at gøre sig umage og optimere løbende, så hver enkelt beslutning og investering skaber værdi for virksomheden. Det er disse små, kontinuerlige forbedringer, der på den lange bane har vokset Mens Wears omsætning til +50 millioner.

Vi har samarbejdet med Conversio i næsten et halvt årti, og de har været en væsentlig brik i udviklingen og væksten af vores forretning.

Glen Holm

Ejer, Mens-wear.dk

Google Ads kickstartede vækst

I starten af samarbejdet var marketingbudgettet lavt, og derfor valgte vi at fokusere på den kanal, der giver mest værdi pr. annoncekrone: Google Ads. Det var samtidig den kanal, der gav bedst mening i forhold til Mens-wears produkter og kundesegment. 

 

Som prisførende på en lang række basisvarer, lå der et stort potentiale for at øge trafik og konverteringer. Samtidig vil Google Ads altid være en af de bedste kanaler til at skabe en stabil og transparent indtægtskilde. 

 

Vi hævede budgettet og optimerede setuppet, så flere af de brands Mens-wear forhandler, fik øget synlighed. Vi arbejder med et stort Google Ads-setup, og har fokus på at understøtte algoritmen gennem mest mulig data. På den måde maksimerer vi produkternes performance uden at kompromittere bundlinjen. Denne tilgang øger omsætningen, men øger også brandawareness for mens-wear.dk.

 

Google Ads var den første kanal, vi satte ind på, og den har været grundlaget for den vækst, vi har set siden. Vi har ikke kun fået værdifuld indtjening gennem Google Ads, vi har også fået værdifuld data, som kan omsættes til nye indsigter. 

Flere kanaler, flere muligheder

I takt med at Mens-wear begyndte at tjene flere penge og oplevede øget efterspørgsel, blev det hurtigt klart, at marketingindsatsen også måtte udvides. Glen Holm vil vækste Mens-wear så meget som muligt og vores samarbejde voksede sig større og større. Derfor blev Mens-wear tilkoblet vores Connect-framework, som fokuserer på langsigtede strategier forankret i data. 

 

Vi begyndte at håndtere flere kanaler for at sikre, at alle dele af marketingsetuppet arbejder sammen – fra SEO til sociale medier, til e-mail marketing og strategisk optimering af webshoppen. I stedet for at udlicitere håndteringen af hver enkelt kanal til hvert sit bureau, har Glen Holm samlet alle ydelser hos Conversio. Da Metas kampangetype Advantage+ blev lanceret, var Glen med på at teste det af. Vi brugte indsigter fra Google Ads til at sikre at vores SoMe-kampagner pushede produkter, vi vidste ville performe godt. Det er resultater som disse der virkelig overbeviser os om, at vores tilgang er den rette.

 

Og netop derfor virker Connect-frameworket. Når vi håndterer alle kanaler under samme tag, kan vi sikre synergi og strategisk budgetfordeling. Hver annoncekrone skal arbejde det rigtige sted – ikke nødvendigvis det samme sted.

Opsætningen af den nye kampagnetype på Meta er et fremragende eksempel på, at de tænker og tester tiltag, der kan understøtte vores ønske om at få Mens-wear til at vokse yderligt.

Glen Holm

Ejer, Mens-wear.dk

Lær dine kunder at kende gennem data

Google Ads fungerer ikke kun som en salgskanal – det er også en uvurderlig kilde til indsigt, som mange overser. Hver annonce, klik og konvertering giver os data, der fortæller, hvilke produkter der er populære, og hvad kunderne faktisk efterspørger. Og med et sortiment på over 60.000 produkter er det helt afgørende at vide, hvor vi skal lægge kræfterne.

 

De indsigter tager vi med os videre i den samlede marketingindsats. Når vi ved, hvilke produkter der performer godt i Google Ads, kan vi skabe endnu mere relevant indhold på sociale medier, i e-mail marketing og i SEO-indsatsen. 

 

 

Mens-wears kunder har oftest en klar søgeintention, og er altså ikke ude efter at blive inspireret af andre produkter når de handler. Derfor har vi bygget specifikke kampagner, der matcher præcise søgninger, så vi skærer støjen fra og sparer kunden for unødvendige klik på kunderejsen. Det har betydet at 5% af al trafikken til webshoppen konverteres til et køb – hvilket er langt over branchestandarden. 

 

Vores holistiske tilgang til digital marketing sikrer, at vores budskaber og tilbud er forankret i konkret kundeadfærd – ikke mavefornemmelser. På den måde bliver hele marketingsetuppet skarpere og mere effektiv.

Sådan genaktiverer vi Mens-wears kunder

Mens-wear har gennem hele samarbejdet haft en konverteringsrate, der er dobbelt så høj som branchens gennemsnit. Det er ikke et tilfælde. Mens-wears kunder er ofte på udkig efter velkendte basisvarer – produkter de kender og har købt før. Derfor giver det mening at genaktivere kunder, som tidligere har handler på mens-wear.dk. Det er også langt billigere at genaktivere en gammel kunde, end at købe en ny. 

 

Med e-mail flows, nyhedsbreve og målrettet annoncering sørger vi for, at Mens-wear er top-of-mind, når kunden igen står og mangler et par nye sokker, T-shirts eller boxershorts. Vores data sætter os i stand til at lave relevant annoncering, der ikke bare er reklame, men en påmindelse om at købe nye boxershorts når de gamle hænger i trevler.

 

Genaktivering af eksisterende kunder er en vigtig brik i strategien om langsigtet vækst: At få flere ordrer fra dem, der allerede kender brandet – uden at skulle betale for ny trafik ved hvert eneste køb. Det er vi i den grad lykkedes med. I dag står e-mail marketing nemlig for ca. 20% af den samlede omsætning.

Vi skaber resultater med Connect

Bæredygtig vækst kræver mere end Glen Holms dygtige forretningssans. Det kræver tillid, tålmodighed og en fælles vilje til at arbejde strategisk –  en svær øvelse i en branche fuld af tomme løfter om quick fixes og kortsigtede growth hacks. En langsigtet strategi og synergi mellem alle kanaler er fundamentet for det succesfulde samarbejde mellem Mens-wear og Conversio.

 

Siden 2009 har Glen haft en tydelig vision: at vækste Mens-wear mest muligt. Glen ved, at sund vækst ikke skal ske på bekostning af bundlinjen, og at enhver investering skal give mening, både økonomisk og strategisk. Det sikrer vores Connect-framework. 

 

Kernen i strategien er den compound-effekt, som opstår, når små forbedringer over tid skaber en markant forandring: Jo bedre vi bruger data, jo mere indsigt får vi – og jo bedre beslutninger kan vi træffe. Med denne cirkulære model kan vi hele tiden identificere nye vækstmuligheder og handle hurtigt på dem. 

 

Med en skalerbar infrastruktur på mens-wear.dk, en stærk performance på både betalte og organiske kanaler, og en solid strategi for bæredygtig vækst, har vi vækstet forretningen massivt. Næste mål er en trecifret millionomsætning – og vi er stålsatte på at nå det.

Vi har ikke fortrudt, at vi valgte et samarbejde med Conversio.

Glen Holm

Ejer, Mens-wear.dk

Teamet bag


En case af

Johannes Helleland, Jonas Venning Larsen, Mathias Strand Nielsen

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os