Der er ingen tvivl om, at det bedste grundlag for at opnå succes med Metas Advantage+-kampagner er et godt datagrundlag. Derfor er det vigtigt at have en eksisterende kundeliste, som kampagnetypen kan tage udgangspunkt i, samt have opsat API-tracking. API-tracking er ikke bare en god idé til Advantage+-kampagner, men også til alm. branding- eller remarketing-kampagner. Jo bedre tracking, jo mere data kan du levere til Meta, så de kan gøre annoncerne bedre.
Vores erfaringer fortæller os også, at Advantage+ fungerede supergodt til Mens-wear, fordi de er i en branche, hvor deres kunder har en forholdsvis kort købsrejse. Når de har brug for tøj, køber de tøj. Det betyder altså, at forhandler du produkter, hvor kunderne ikke skal lægge en større udskrivning og dermed ikke overveje købet for længe, vil du med stor sandsynlighed have succes med denne kampagnetype.
Skal du i gang med at bruge Advantage+ Shopping-kampagnen? Vi anbefaler altid at teste den nye kampagnetype over en mindre håndfuld uger og derefter vurdere, om det giver mening for din forretning.