Conversio

Mens-wear

Hvad sker der, når man eksperimenterer med nye kampagnetyper i sine betalte annoncer på sociale medier? For Mens-wear betød det en stigning i performance og flere konverteringer, end hvis de havde holdt sig til de almindelige kampagnetyper.

 

Mens-wear

Mens-wear har siden 2009 leveret moderigtig tøj målrettet mænd, til billige priser. Med over 70 brands på webshoppen, både skandinaviske og internationale, dækker Mens-wear langt de fleste behov i en herregaderobe.

www.mens-wear.dk

Nye annoncemuligheder skulle afsøges

Nogle gange skal posen rystes. Særligt når der kommer nye kampagnetyper til på de betalte kanaler. Det var netop, hvad der skete for Mens-wear, som forhandler herretøj fra inderst til yderst, top til tå. Med en webshop, der sælger tiltalende tøj fra velkendte brands, var det nærliggende at afprøve Metas nye kampagnetype: Advantage+ Shopping, når kunderne kun skal ét sted hen for at blive fuldt ekviperet. Advantage+ er i bund og grund Metas svar på Performance Max. Man indtaster få oplysninger, som geografisk område og en liste over eksisterende kunder, og overlader, groft sagt, ellers kontrollen til Meta.

Overlod beslutningerne til Meta og steg i performance

Konklusionen er klar. Det har været en god forretning for Mens-wear at skifte kampagnetype. I og med, at vi har givet mere kontrol til Meta, kan vi se en markant stigning i performance, som har givet dem flere konverteringer i form af salg. Meta kender nu engang sin egen algoritme bedst, og ingen marketingfolk er klogere end Meta – lige præcis derfor kan det godt være en god beslutning at overlade kontrollen til Meta, så du kan få mest ud af dine annoncekroner.

 

Vi opnåede resultaterne, fordi vi bandt kanalerne sammen. I Google Ads kunne vi se, hvilke brands og produkter der performede bedst, som vi så kunne bruge på sociale medier. På den måde kunne vi skabe sammenhæng mellem de forskellige indsatser. Derudover designede vi kreativer og pushede kun noget ud, som vi vidste var populært – både ift. specifikke produkter og kategorier.

 

Derfor opnåede Mens-wear succes med Advantage+

Der er ingen tvivl om, at det bedste grundlag for at opnå succes med Metas Advantage+-kampagner er et godt datagrundlag. Derfor er det vigtigt at have en eksisterende kundeliste, som kampagnetypen kan tage udgangspunkt i, samt have opsat API-tracking. API-tracking er ikke bare en god idé til Advantage+-kampagner, men også til alm. branding- eller remarketing-kampagner. Jo bedre tracking, jo mere data kan du levere til Meta, så de kan gøre annoncerne bedre.

 

Vores erfaringer fortæller os også, at Advantage+ fungerede supergodt til Mens-wear, fordi de er i en branche, hvor deres kunder har en forholdsvis kort købsrejse. Når de har brug for tøj, køber de tøj.  Det betyder altså, at forhandler du produkter, hvor kunderne ikke skal lægge en større udskrivning og dermed ikke overveje købet for længe, vil du med stor sandsynlighed have succes med denne kampagnetype.

 

Skal du i gang med at bruge Advantage+ Shopping-kampagnen? Vi anbefaler altid at teste den nye kampagnetype over en mindre håndfuld uger og derefter vurdere, om det giver mening for din forretning.

Vi har samarbejdet med Conversio i næsten et halvt årti, og de har været en væsentlig brik i udviklingen og væksten af vores forretning. Vi har ikke fortrudt, at vi valgte et samarbejde med Conversio. Opsætningen af den nye kampagnetype på Meta er et fremragende eksempel på, at de tænker og tester tiltag, der kan understøtte vores ønske om at få Mens-wear til at vokse yderligt.

Glen Holm

Ejer, Mens-wear.dk

Teamet bag


En case af

Johannes Helleland, Jonas Venning Larsen, Mathias Strand Nielsen

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os