Lauridsens Møbler ønskede at promovere sig mere effektivt gennem e-mail marketing. Virksomhedens manuelle e-mail setup blev skiftet ud med automatiserede mail-flows, der rammer kunderne i de rette stadier af deres kunderejse og skaber en mere personlig relation mellem virksomheden og kunderne.
Lauridsens Møbler er en familieejet virksomhed, der har eksisteret i mere end 60 år. Virksomheden lever af møbelsalg til private via deres webshop og deres fysiske butik i Nr. Nebel, men med både en online og fysisk butik har Lauridsens Møbler ikke meget tid til manuelt at sende e-mails ud til mulige og eksisterende kunder.
Virksomheden tog derfor kontakt til Conversio med ønsket om at automatisere deres e-mails, så virksomhedens ejer, Søren Lauridsen, kunne fokusere på den fysiske butik og samtidig promovere sig via e-mail marketing. Målet for Lauridsens Møblers e-mail marketing var at nå kunderne på en mere personlig måde og derigennem skabe de bedste rammer for nye og nuværende kunder.
For at mindske arbejdsbyrden for Lauridsens Møbler opsatte Conversio automatiseret e-mail marketing i form af adfærdsflows. Her sendes bestemte e-mails automatisk ud til besøgende kunder på hjemmesiden alt efter kundernes handlinger på siden. Nogle af de flows, Conversio har sat op, er ‘forladt kurv’, som er påmindelsesmails til kunder, der har forladt kurven uden at gøre et køb, og ‘browser abandonment’, som er mails til kunder, der har bevæget sig rundt på hjemmesiden uden at udføre nogle målrettede handlinger.
Resultaterne for Lauridsens Møblers automatiserede e-mail marketing er intet mindre end sensationelle, og vi vil lade data tale for sig selv. De opsatte adfærdsflows har givet en omsætningsstigning på hele 203,4 % og en stigning i trafik på 63 %. Subscriber-listen for modtagere af nyhedsbreve er steget med 48 %, og i det store billede har e-mail marketing stået for 8,68 % af Lauridsens Møblers totale omsætning.
De automatiserede e-mails med fokus på den specifikke kunde og kunderejse har skabt store stigninger inden for både omsætning, trafik og subscribers og har samtidig givet ejer, Søren Lauridsen, mulighed for at bruge sine kræfter andetsteds.