Lauridsens Møbler

Lauridsens Møbler ønskede at promovere sig mere effektivt gennem e-mail marketing. Virksomhedens manuelle e-mail setup blev skiftet ud med automatiserede mail-flows, der rammer kunderne i de rette stadier af deres kunderejse og skaber en mere personlig relation mellem virksomheden og kunderne.

services

Marketing Automation
E-mail marketing

Manuel e-mail marketing var en tidsrøver

Lauridsens Møbler er en familieejet virksomhed, der har eksisteret i mere end 60 år. Virksomheden lever af møbelsalg til private via deres webshop og deres fysiske butik i Nr. Nebel, men med både en online og fysisk butik har Lauridsens Møbler ikke meget tid til manuelt at sende e-mails ud til mulige og eksisterende kunder. 

Virksomheden tog derfor kontakt til Conversio med ønsket om at automatisere deres e-mails, så virksomhedens ejer, Søren Lauridsen, kunne fokusere på den fysiske butik og samtidig promovere sig via e-mail marketing. Målet for Lauridsens Møblers e-mail marketing var at nå kunderne på en mere personlig måde og derigennem skabe de bedste rammer for nye og nuværende kunder.

Automatiserede adfærdsflows blev nøglen til succes

For at mindske arbejdsbyrden for Lauridsens Møbler opsatte Conversio automatiseret e-mail marketing i form af adfærdsflows. Her sendes bestemte e-mails automatisk ud til besøgende kunder på hjemmesiden alt efter kundernes handlinger på siden. Nogle af de flows, Conversio har sat op, er ‘forladt kurv’, som er påmindelsesmails til kunder, der har forladt kurven uden at gøre et køb, og ‘browser abandonment’, som er mails til kunder, der har bevæget sig rundt på hjemmesiden uden at udføre nogle målrettede handlinger.

Automatiserede flows skabte en omsætningsstigning på over 200 %

Resultaterne for Lauridsens Møblers automatiserede e-mail marketing er intet mindre end sensationelle, og vi vil lade data tale for sig selv. De opsatte adfærdsflows har givet en omsætningsstigning på hele 203,4 % og en stigning i trafik på 63 %. Subscriber-listen for modtagere af nyhedsbreve er steget med 48 %, og i det store billede har e-mail marketing stået for 8,68 % af Lauridsens Møblers totale omsætning. 

De automatiserede e-mails med fokus på den specifikke kunde og kunderejse har skabt store stigninger inden for både omsætning, trafik og subscribers og har samtidig givet ejer, Søren Lauridsen, mulighed for at bruge sine kræfter andetsteds.

“Automatiserede e-mails giver os mulighed for at skabe de bedste rammer for vores kunder, hvor det ikke kun handler om det direkte salg, men også et ønske om at skabe et fundament af nye kunder og muligheden for at servicere nuværende kunder. Det nye setup igennem Conversio med automatiserede flows har effektiviseret vores arbejde og skabt meget positive resultater.”
Søren Lauridsen
Ejer, Lauridsens Møbler
teamet bag
Christian Gade
Frederik Nørgaard
Lasse Meldgaard
Julie Tholstrup Thomsen
Christian Gade
Learning and Development Lead
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld formularen nedenfor, så vi kan indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen