Conversio

Jensen Cykler

I kampen om at fange målgruppens opmærksomhed på sociale medier havde Jensen Cykler modet til at afprøve noget nyt. Et Canvas blev opbygget med det formål at skabe fuld fokus på annoncebudskabet, og det resulterede i høj interaktion fra brugernes side.

 


Vores resultater


  • 89%

    Brugerinteraktion

Jensen Cykler

Jensen Cykler er kendetegnet ved højt specialiseret service og har en fysisk shop på 1.600 m2 i midten af Aarhus. Cykelbutikken åbnede i 1978 og har dermed over 40 års erfaring i cykelbranchen.

www.jensencykler.com

Udfordring

Hvor meget kan du nå at fortælle din målgruppe i en annonce på Meta?

Tænk et øjeblik på din egen adfærd på Facebook eller Instagram. Dagen er ved at gå på hæld. Du læner dig tilbage og åbner den lille app på telefonen og tillader dig selv at blive opslugt af det endeløse feed af inspirerende og underholdende indhold fra venner, familie, virksomheder og influencers. Du scroller igennem feedet hurtigere og hurtigere og stopper kun op, hvis du ser indhold, der fanger din opmærksomhed.

 

Jensen Cykler oplevede, som så mange andre, udfordringer med at nå ud til sin kernemålgruppe med et budskab, der kræver opmærksomhed i længere tid, end et hurtigt øjekast tillader. Der er mange om buddet, og tiden er meget knap. Jensen Cykler ønskede derfor en ”stop-effekt”, der skulle sikre, at målgruppen interagerede med annonceindholdet.

Løsning

Scroll-stoppende Canvas med interesseskabende muligheder og højt engagement

For at hjælpe Jensen Cykler med at skabe en ”scroll stopping-effect”, opbyggede vi et Canvas (lynoplevelse), som skulle invitere målgruppen til at læse mere om den nye cykel Stellar og øge tiden brugt med budskabet om cyklen.

 

Canvas er et avanceret og visuelt tiltalende annonceformat, hvor man bygger et mini-website på Facebook/Instagram, som målgruppen kan interagere med uden at forlade platformen. Formatet ikke kun forbedrer brugeroplevelsen og øger engagementet, men giver også mulighed for at formidle brand-historier på en dybdegående måde.

 

Canvas-formatet åbner automatisk i fuld skærm på modtagernes mobiltelefoner og sikrer en problemfri og fordybende oplevelse uden forsinkelser, indlæsningstid eller irriterende pop-ups. Dette muliggør, at modtageren kan fokusere fuldt ud på annoncens budskaber, som giver brands en enestående mulighed for at tiltrække deres publikums opmærksomhed og formidle deres budskaber på en meningsfuld, visuelt imponerende og yderst effektiv måde.

19 sekunder i selskab med kunden med fuld fokus på produktet

Sammenlignet med traditionelle annoncer er der nogle klare fordele ved at tilføje Canvas i ens kampagne setup. Vigtigst er det at fremhæve metrikkerne ”Visningstid for lynoplevelse” og ”Visningsprocent for lynoplevelse”, som fortæller, hvor lang tid personer, der har interageret med Canvas, i gennemsnit har brugt på og set af indholdet.

 

Her ser vi, at personer, der har interageret med Canvas, i gennemsnit har brugt 19 sekunder med annoncen, hvor de har læst mere og ladet sig inspirere af budskaberne om Stellar cyklen. Personerne har desuden taget sig god tid til at læse indholdet, hvor de i gennemsnit har set 89,7 % af indholdet i Canvas. Den høje interaktion med annoncen gør formatet ideelt til Awareness-aktiviteter.

 

Canvas giver derfor en unik mulighed for effektiv retargeting. Vi kan målrette vores opfølgningsbudskaber til dem, der har åbnet eller interageret med Canvas, hvilket øger chancerne for konvertering og fortsat engagement igennem kunderejsen.

Ved at implementere Canvas-formatet som en del af vores markedsføringsstrategi, er det tydeligt at få øje på fordelene ved at fange målgruppens opmærksomhed i længere tid, så vi kan styrke vores historiefortælling om Stellar-cyklen. Conversios evne til at udfordre vores setup og optimere på vores marketingindsatser, gør en markant forskel i vores kampagner. Vi ser frem til at fortsætte vores samarbejde med Conversio for at opnå endnu større succes i fremtiden.

Mathias Jensen

E-commerce manager, Jensen Cykler

Teamet bag


En case af

Andreas Faaborg, Victoria Kisum Bak

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os