Jensen Cykler

Jensen Cykler opnåede en vækst på 106 % YoY på trods af startvanskeligheder. Virksomhedens marketingkanaler var indledningsvis fordelt mellem to bureauer, hvilket viste sig at være en udfordring. Fordelingen af kanaler gjorde det vanskeligere at opnå vækstmålet, da muligheden for samspil mellem kanalerne blev mere kompleks. Jensen Cykler samlede derfor deres kanaler hos Conversio. Dette resulterede i et øget fokus på samarbejdet mellem kanalerne og betydelig vækst på både Jensen Cyklers top- og bundlinje.

services

Digital strategi

Fokus på kanalernes samspil og et fælles mål om vækst

Jensen Cykler havde et klart ønske om vækst, men udfordringen lå i opdeling af kanaler mellem Conversio og et andet bureau. SEO var placeret separat hos et andet bureau, hvilket medførte manglende sammenhæng og manglende fleksibilitet mellem kanaler og fordelingen af fokus. For at opnå målet om bæredygtig vækst var et samarbejde mellem marketingmixet en nødvendighed. Det manglende kanalsamspil gjorde det svært at opnå målet om vækst, og derfor blev det anbefalet, at Jensen Cykler skulle samle kanalerne et sted.

Efter implementering af SEO hos Conversio blev der udarbejdet en overordnet køreplan, hvor SEO assisterede Google Ads med optimerede landingssider og søgeord, hvilket resulterede i hurtigere indsigter og data. Ydermere supplerede de betalte annonceringer på sociale medier til kunderejsen.

Dynamisk tilgang og frie tøjler

Samarbejdet mellem kanalerne var præget af en dynamisk tilgang, hvor der ikke var fastlagt nogen krav udover et budget og en ønsket ROAS. Dette gav specialisterne muligheden for at vurdere og justere fokus mellem Google Ads, SEO og SoMe efter behovet på det pågældende tidspunkt. Denne fleksibilitet var blandt andet med til at skabe et rigtig godt samarbejde mellem kanalerne og bidrog i høj grad til den flotte vækst. Samspillet mellem kanalerne og den dynamiske tilgang gav Conversio muligheden for at øge Jensen Cyklers online synlighed, tiltrække mere målrettet trafik og konvertere besøgende til kunder.

Vækster med 106 % YoY

Det fælles mål mellem kanalerne var at opnå en bæredygtig vækst med fokus på bundlinjen. Efter implementeringen af SEO i Conversio blev der etableret et stærkt fundament for et godt samspil mellem kanalerne. Ved at samle marketingmixet og skabe sammenhæng mellem kanalerne opnåede Jensen Cykler hurtigt imponerende resultater. De øgede deres spend med 8 % på Google Ads og opnåede en samlet vækst på 106 % i marts og april 2023 sammenlignet med de samme måneder året før. Derved blev målet om en bæredygtig vækst med fokus på bundlinjen i høj grad indfriet.

"Det er klart det har gjort en forskel at vi nu har samme bureau til både SEO samt Google Ads, da det kan give lidt knas på linjen samt man bruger en del mere tid på at kommunikerer mellem de to bureauer for at få det hele til at gå op i en højere enhed, som man nu ikke bruger helt så meget tid på da det hele er i samme hus."
Mathias Jensen
E-commerce manager, Jensen Cykler
teamet bag
Christian Gade
Lasse Meldgaard
Gitte Krarup Jørgensen
Christian Gade
Learning and Development Lead
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld formularen nedenfor, så vi kan indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen