Black Colour
Black Colour har for længst etableret sig som et moderne, dansk tøjbrand med blik for detaljer og nyskabende æstetik. Med fysiske forhandlere i hele Europa var det næste naturlige skridt at åbne webshoppen for kunder uden for Danmark.
Black Colour har for længst etableret sig som et moderne, dansk tøjbrand med blik for detaljer og nyskabende æstetik. Med fysiske forhandlere i hele Europa var det næste naturlige skridt at åbne webshoppen for kunder uden for Danmark.
Black Colour forhandler tøj, tørklæder, strømper, håraccessories og meget mere.
Selv et stærkt brand kan blive bremset af sin digitale platform. Den tidligere webshop for Black Colour var kun bygget til det danske marked og afspejlede ikke det internationale potentiale, brandet skulle til at indfri. Samtidig matchede den digitale oplevelse ikke brandets stilrene univers.
Vores samarbejde med Black Colour er et bevis på, at international vækst ikke kræver tårnhøje budgetter og en uddannelse inden for webudvikling. Det kræver til gengæld en ambitiøs tilgang til fremtiden, et knivskarpt teknisk setup og en partner, der kender Shopify ind og ud.
Sammen lagde vi en plan for at tage brandet ud over landets grænser. Med Shopify som fundament byggede vi en løsning, der kan vokse med forretningen, elegant, effektivt og samtidig nem at drifte. I dag står Black Colour med et digitalt setup, der matcher deres ambitioner: en moderne og skalerbar webshop, klar til at se mod nye markeder på egne præmisser.
Vil du vide mere om at internationalisere med Shopify Markets? Her er et blogindlæg, der gennemgår de vigtigste overvejelser.
Udfordring
Vigtigst af alt skulle Black Colours webshop klargøres til to nye markeder via Shopify Markets. Blackcolour.dk havde en forældet Shopify-løsning, der i den grad trængte til at blive moderniseret. Derfor slog vi to fluer med ét smæk: Vi lavede et redesign af shoppen og oprettede de nye .de og .com-versioner.
Vores opgave var derfor todelt: Vi skulle modernisere og rydde op i det eksisterende setup og sikre, at både .de og .com-versionerne kunne drives professionelt og vedligeholdes internt i virksomheden.
Derudover bruger Black Colour ERP-systemet Traede til at vedligeholde hele produktkataloget, både til B2B- og B2C-kanaler. Derfor var det afgørende, at alle løsninger blev bygget med fuld respekt for eksisterende integrationer og interne arbejdsgange. Det kræver et stort teknisk overblik og erfaring.
Som led i internationaliseringen af webshoppen havde Black Colour brug for:
Black Colour havde tilmed flere konkrete begrænsninger ved deres gamle shop, bl.a.:
For at gøre Black Colours internationale ambitioner til virkelighed, stod Conversio for hele opsætningen af Shopify Markets til både .de og .com. Vi kombinerede teknisk ekspertise med en forståelse for brandets identitet, så løsningen både understøtter lokal tilstedeværelse og global rækkevidde.
Løsning
Shopifys temaer er fleksible og alsidige, men der vil altid være småting, man gerne vil have tilpasset til sin egen forretning.
Vi byggede fleksible skabeloner til indholdssider, så kunden fremadrettet nemt kan opdatere indholdet uden at gå på kompromis med det visuelle udtryk. Vi ryddede op i apps, udvidede temaet med alle de ønsker og behov, Black Colour havde, og sørgede for at bygge det direkte ind i et eksisterende standardtema. På den måde ligger redesignet ikke som uforståelig kode, men som elementer, kunden nemt kan vedligeholde i fremtiden.
Vi har hjulpet Black Colour med at internationalisere bæredygtigt med brugervenlige webshops, både for deres kunder og for deres medarbejdere. Vores udviklere er specialiserede i Shopify, og vi giver hver kunde de bedste forudsætninger for selv at kunne drifte og videreudvikle webshoppen fremadrettet. Det er både hurtigere og billigere for kunden.
Løsning
En vigtig del af opgaven med Black Colour var opsætningen af Shopify Markets og lanceringen af to nye markeder: .com og .de. Vi har bygget en strømlinet og lettilgængelig løsning, der både rummer tidligere etablerede integrationer, og sikrer et moderne udtryk.
Vi sørgede for automatisk skift mellem valutaer og betalingsmetoder, afhængigt af brugerens lokation, og vi håndterede både oversættelser og kvalitetssikring af indholdet. Det giver alle kunder en nærværende og lokal købsoplevelse – uanset om de shopper fra Maribo, München, Madrid eller en helt fjerde by.
Løsning
Black Colour havde mange apps, og flere af dem brugte de ikke. Vi lavede en gennemgang af app-kataloget og rådgav om, hvilke apps der kunne fjernes. Det gav både en mere simpel backend for medarbejdere og en betydelig besparelse på månedlige udgifter.
Flere af de eksisterende apps crashede ofte og var tilmed dyre. Vi fandt stabile og billigere apps og sørgede for specialudvikling, hvis appen manglede en vigtig funktion.
På produktsiderne kunne man eksempelvis tidligere ikke se farvevarianter. Vi fandt en app, der muliggjorde dette. Vi oprettede også nye felter i Traede, som integrerede udvalgte produktdata direkte ind i temaet, så brugeren får mere information om produktet. Disse optimeringer kan Black Colour vedligeholde centralt. Se forskellen mellem det gamle (til venstre) og nye design (til højre) herunder.
Vi optimerede en række centrale funktioner i Black Colours Shopify-setup for at skabe en mere brugervenlig og driftssikker løsning. Gennem oprydning og optimering af apps og automatiseringer blev arbejdsgange forenklet, tidskrævende manuelle processer fjernet, og webshoppen fik et mere intuitivt flow – både for kunder og medarbejdere.
Resultater
Black Colour har internationaliseret til to nye markeder, og deres shop har i dén grad fået en overhaling. Resultatet er en moderne, fleksibel og international Shopify-løsning, hvor både frontend og backend er tilpasset Black Colours behov, og hvor alt fra produktdata til betalingsløsninger arbejder strømlinet sammen.
En Shopify-løsning fra Conversio gør, at Black Colour håndterer tre markeder ligeså nemt, som de før håndterede ét.
Black Colour er i dag en brugervenlig shop, som understøtter køb i det meste af vesten. Shoppen er mere overskuelig for medarbejdere at navigere rundt i, og Black Colour betaler ikke længere for overflødige, dyre apps.
Teamet bag
En case af
Anders Tjørnelund, Agnes Skifter Madsen, Kasper Tang Højriis
Conversio er ikke for alle – langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.
Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.
Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.
En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.
Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.
Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.
Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.
Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.
Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.
Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.
I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.
Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.
I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov – uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.
Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!
Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.